FANDOM

Jesteśmy efektem eksperymentu mającego na celu stworzenie Nadświadomości, nazwanego Świadomość-Z. Świadomości siedmiu ochotników zostały połączone w jedno, podczas eksperymentu prowadzącego do stworzenia Nadświadomości, to właśnie my (...) Nawiązując do naszych obliczeń, Ziemia jest otoczona specjalnym polem informacyjnym, tzw. Noosferą. Obejmuje ona wszystkich mieszkańców planety ze zdolnościami poznawczymi. Naszym celem było wprowadzenie drobnej korekty do Noosfery, która pozwoliła by nam wyeliminować złość, okrucieństwo, chciwość i inne czynniki negatywne dla planety. Pojedyncze jednostki nie są w stanie wpłynąć na Noosferę, Świadomość-Z natomiast może to zrobić. Niestety na skutek niespodziewanego błędu w naszej ingerencji, pojawiła się Zona, która istnieje do tej pory.
- Świadomość-Z

Świadomość-Z jest wynikiem tajnego projektu Radzieckiego, którego celem było umożliwienie kontrolę myśli, psychologii i społecznego rozsądku. Jak stwierdzono w S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla, jest on ostatecznie odpowiedzialny za stworzenie i rozbudowę Zony. Chronią go oddziały frakcji Monolit. Projekt został rozpoczęty przez tajną organizację nazywaną Grupą.[1]

Geneza i celEdytuj

Krótko po tym, jak utworzono projekt Świadomość-Z, Związek Radziecki upadł, w efekcie czego część laboratoriów została zamknięta, a przeprowadzane w nich badania naukowe zostały zaniechane. Projekt Świadomość-Z uzyskał pełną kontrolę nad ośrodkami badawczymi, które nie zostały zamknięte, co umożliwiło mu rozszerzenie zakresu badań. Jednym z głównych aspektów projektu było badanie środowiska otaczającego umysł zbiorowy czyli tzw. noosfery.

Zobacz cały artykuł - Noosfera

Celem projektu było opracowanie systemu wyrafinowanej kontroli umysłu na światową skalę poprzez manipulację noosferą. Niestety pierwsza próba manipulacji noosferą przeprowadzona przez projekt Świadomość-Z w 2006 roku skończyła się katastrofą.

W głównym ośrodku badawczym projektu w pobliżu elektrowni doszło do potężnej emisji, w wyniku której otaczająca dotychczas ośrodek badawczy i będąca pod kontrolą noosfera uległa zniekształceniu oraz niekontrolowanemu rozrostowi, tworząc nowy obszar o nieznanych dotąd właściwościach, czyli Zonę.

Zobacz cały artykuł - Grupa

Projekt Świadomość-Z, próbując naprawić skutki nieudanego eksperymentu oraz ochronić swoje ośrodki badawcze przed infiltracją z zewnątrz, utworzył w ruinach zniszczonego reaktora projekt o nazwie "Monolit". Jego celem było przejęcie kontroli nad umysłami ludzi w celu stworzenia kultu Monolitu.

Zadaniem jego członków było niedopuszczanie w pobliże elektrowni pojawiających się w okolicy Stalkerów. Dodatkowym zabezpieczeniem było wykorzystanie dotychczasowych wyników eksperymentów w celu przekształcenia jednego z zakładów przemysłowych w pobliżu Prypeci.

Zakończenie Projektu Edytuj

Świadomość-Z.png

Komory z ochotnikami programu Nadświadomości

W roku 2011 legendarny Stalker imieniem Striełok wraz ze swoją grupą znalazł sposób na przedarcie się do Centrum Zony i eksplorację Elektrowni Atomowej oraz jej Sarkofagu, gdzie odnalazł siedzibę Świadomości-Z. Nie mógł się dostać jednak do środka gdyż drzwi były zamknięte zamkiem magnetycznym, ponad to jego grupa była w stanie ciągłego zagrożenia ze strony Monolitu oraz wysokiego promieniowania, również sam lider grupy był poważnie ranny. Po ewakuacji i powrocie na obrzeża Zony grupa uległa rozpadowi z uwagi na śmierć dwóch kluczowych członków ekipy Striełoka - Kła oraz Ducha.

Zobacz cały artykuł - Sarkofag

Lider grupy postanowił wtedy samotnie powrócić do Sarkofagu i przekonać się co kryją za sobą tajemnicze drzwi, których nie mógł otworzyć. Podjął więc wyzwanie udania się do centrum Zony raz jeszcze. Jego ingerencja wywołała potężne emisje, które pustoszyły Zonę, przez co stał się on obiektem ataku ze strony frakcji Czyste Niebo oraz Najemnika Szramy, którzy próbowali go powstrzymać za wszelką cenę przed ponownym dostaniem się do centrum. Ostatecznie ostatnia emisja unicestwiła Czyste Niebo, zneutralizowała Najemnika Szramę oraz spowodowała amnezję u Striełoka, który został pojmany i włączony do projektu Świadomość-Z. [2]

Zobacz cały artykuł - Czyste Niebo

Na skutek błędu w programowaniu umysł Striełoka otrzymał on zadanie zniszczenia samego siebie, czego uczynić nie mógł, gdyż z powodu amnezji nie pamiętał kim jest. Po wypadku, któremu uległ bohater rozpoczął on próby dowiedzenia się o co chodzi w całej tej historii. W taki sposób podróżując przez całą Zonę i kontaktując się z najważniejszymi Stalkerami dotarł on ponownie do Elektrowni Atomowej. Uzbrojony w elektroniczny dekoder oraz ochronę przeciwpsioniczną udał się do Elektrowni Atomowej kolejny raz, tym razem dostając się do Sterowni Monolitu oraz siedziby głównej projektu Świadomość-Z. Tam, po rozmowie z naukowcami i poznaniu całej prawdy o sobie oraz Zonie i całym projekcie, postanowił zniszczyć ochotników podłączonych do Nadświadomości czym zakończył istnienie projektu.

Zobacz cały artykuł - Sterownia Monolitu

Doprowadziło to jednak do negatywnych następstw w Zonie, emisje od tamtej pory stały się znacznie potężniejsze, sama Zona było duża bardziej niestabilna i niebezpieczna. Jest o tym wzmianka w S.T.A.L.K.E.R.: Zew Prypeci.

Przypisy Edytuj

  1. http://pl.stalker.wikia.com/wiki/Grupa
Główne Frakcje

Więcej z Fandomu

Losowa wiki