FANDOM

Żelazny Las jest to lokacja w Zatonie, występująca w S.T.A.L.K.E.R.: Zew Prypeci.

HistoriaEdytuj

W miejscu tym kiedyś mieściła się stacja elektroenergetyczna. Miejsce to zostało ewakuowane pospiesznie w roku 1986 po katastrofie Czarnobylskiej Elektrowni Jądrowej i aż do roku 2006 pozostało niezamieszkane. Po powstaniu Zony pojawiły się tu anomalie Elektro oraz okazjonalnie mutanty, na czele z groźnym Poltergeistem. W roku 2012, po rozwikłaniu zagadki Mózgozweglacza, rząd Ukrainy zdecydował się wysłać do Zony jednostki wojskowe w ramach operacji Tor Wodny, która ostatecznie skończyła się niepowodzeniem, a wszystkie cztery śmigłowce Mi-24 rozbiły się, Żelazny las był miejscem katastrofy jednego z nich - Ogończy 2.

OpisEdytuj

Jest to lokacja bardzo charakteryzująca się bardzo dużym zagęszczeniem anomalii Elektro, mieszcząca się w miejscu gdzie kiedyś prawdopodobnie funkcjonowała stacja elektroenergetyczna. Znajduje się tu rozbity Śmigłowiec Mi-24 (Ogończa 2), ciała żołnierzy, którzy byli pasażerami śmigłowca, ukryty schowek, artefakty - Bateria i Skrętak, a także broń, pistolet Black Kite (Desert Eagle .44) wraz z amunicją .45ACP.

Pod powierzchnią Żelaznego Lasu znajduje się tajny kompleks badawczy, w którym pracowano nad Obiektem nr.62 (lub też Projektem nr.62, tj. Karabinem Gaussa), z którego główny bohater musi zdobyć dokumentację dotyczącą tej niezwykle potężnej broni, w trakcie wykonywania głównego zadania. Zwiedzając anomalię należy uważać na niewielkie grupki ślepych psów, które w grupie mogą stanowić duże zagrożenie, oraz Poltergeista obecnego w pobliżu rozbitego śmigłowca. Wizyta w tym miejscu bez detektora anomalii może się skończyć poparzeniami z uwagi na pobliskie anomalie Elektro, które w tym miejscu są rozmieszczone bardzo gęsto i stanowią ogromne zagrożenie. Żelazny Las leży naprzeciwko anomalii Sosnodąb.

Bohater musi odwiedzić to miejsce, w ramach realizacji swojego głównego zadania, po zlokalizowaniu i zbadaniu miejsca katastrofy miejce to nie pełni żadnej ważnej strategicznie roli.

Ciekawostki Ciekawostki Edytuj

  • Lokacja ta jest miejscem katastrofy Ogończy 2.
  • Pod lokacją mieści się tajny ośrodek badawczy, w którym opracowano Karabin Gaussa.