FANDOM

"Dzięki stary (...) Ci durnie nie potrafią nawet człowieka porządnie przeszukać"

- Żwawy (rus. Шустрый / Shustryi, ang. Nimble) to stalker występujący w S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla, S.T.A.L.K.E.R.: Czyste Niebo oraz S.T.A.L.K.E.R.: Zew Prypeci.

Żwawy
Żwawy
S.T.A.L.K.E.R. - Cień Czarnobyla
Ranga
  • Kot
Przynależność
Ekwipunek
S.T.A.L.K.E.R. - Czyste Niebo
Ranga
  • Doświadczony
Przynależność
Ekwipunek
S.T.A.L.K.E.R. - Zew Prypeci
Ranga
  • Weteran
Przynależność
Ekwipunek

OpisEdytuj

Żwawy może uważać się za szczęściarza, w swojej karierze Stalkera mnóstwo razy oszukiwał przeznaczenie, unikając śmierci w Zonie. Przetrwał on zagładę Czystego Nieba[1][1], uratował się z rąk Bandytów, którzy go porwali, aż w końcu zajął się sprzedażą uzbrojenia oraz kombinezonów z najwyższej półki. W jego przypadku bycie niezauważanym to atut, który potrafi on wykorzystać na swoją korzyść, co w połączeniu z szeroką gamą jego umiejętności pozwala mu wychodzić cało z każdej opresji.

GenezaEdytuj

Stalker ten zaczynał swoją przygodę z Zoną we frakcji Czyste Niebo, kiedy to za aprobatą jej lidera - Liebiedewa, został przyjęty jako nowy członek. Miało to miejsce prawdopodobnie niedługo po powstaniu Zony. Czas spędzony w Czystym Niebie zwiększył jego doświadczenie oraz wiedzę o Zonie, a także o wszystkie niebezpieczeństwach jakie w niej czyhają. Nabył on również obycia z bronią, dzięki walce z Renegatami oraz mutantami co bardzo posłużyło mu w przyszłości. Później, dzięki pracy dla Sidorowicza poznał tajniki prowadzenia biznesu w Zonie, zdobywanie towaru, klientów oraz tworzenie siatki kontaktów, pozwoliły mu zwiększyć swój status w Zonie i samemu zostać handlarzem w Zatonie. Od momentu założenia własnego biznesu Żwawy wyklucza możliwość pracy dla kogokolwiek.  

WystępowanieEdytuj

S.T.A.L.K.E.R. - Czyste NieboEdytuj

W prologu serii Żwawy zajmuje się zbieraniem i sprzedawaniem informacji o schowkach na Wielkich Bagnach. Można wykupić od niego namiary na ok. 15 schowków, ceny są zróżnicowane i zaczynają się od kilkuset Rubli, na kilku tysiącach kończąc. Ponadto instruuje on także głównego protagonistę, Najemnika Szramę, o Wojnie Frakcji i wszystkich jej aspektach oraz samym Czystym Niebie, jego celach oraz charakterystyce. Poza tym nie pełni on żadnej istotnej roli, nie bierze udziału w pościgu za Naznaczonym, dzięki czemu ratuje swoje życie, gdyż wszyscy obecni tamtego dnia członkowie Czystego Nieba zostali zneutralizowani przez emisję.

S.T.A.L.K.E.R. - Cień CzarnobylaEdytuj

W pierwszej części serii główny bohater - Naznaczony, spotyka Żwawego w Kordonie. Po zniszczeniu Czystego Nieba rozpoczął on pracę dla wpływowego handlarza, Sidorowicza, realizując dla niego różne zlecenia. Jego najważniejsze zadanie wiązało się ze zdobyciem dokumentacji na temat Mózgozwęglacza z bazy wojskowej w Agropromie, misję tę miał wykonać razem z Tolikiem oraz innym, nieznanym Stalkerem. Grupa wadła jednak w zasadzkę Bandytów niedaleko mostu w Kordonie, w konsekwencji czego tylko Żwawy przeżył. Główny bohater musi odzyskać od Żwawego pendrive z danymi, który miał przy sobie. Stalker, w zamian za uratowanie życia, daje Naznaczonemu namiary na schowek. Wiąże się z nim jedno poboczne zadanie odnalezienia ulepszonej skórzanej kurtki. Poza tym nie pełni żadnej ważnej roli.

S.T.A.L.K.E.R. - Zew PrypeciEdytuj

W trzeciej części serii Żwawy osiadł w Skadowsku w Zatonie, jest samodzielnym handlarzem, spektrum jego zainteresowań leży w rzadko spotykanych i unikalnych przedmiotach, można u niego dostać uzbrojenie najlepszej jakości, niedostępne u nikogo innego. Jak sam twierdzi to dzięki współpracy z Sidorowiczem postanowił otworzyć własny biznes, doświadczenie w branży pozwoliło mu zbudować sporą siatkę kontaktów zarówno wewnątrz jak i na zewnątrz Zony. Wspomina on także bohaterowi o jednym ze swoich dawnych druhów - Nowikowie, który również ocalał z katastrofy Czystego Nieba. Swego czasu obaj pracowali dla tej frakcji, zanim uległa ona całkowitemu rozpadowi.

Uzbrojenie oferowane przez Żwawego.Edytuj

Oferta Żwawego obejmuje najlepsze rodzaje broni automatycznej, snajperskiej oraz materiałów wybuchowych i kombinezonów, dodatkowo ma on wiele typów amunicji oraz dodatki do broni. Ma to jednak swoją cenę, uzbrojenie oraz opancerzenie dostępne u Żwawego jest bardzo kosztowne, można również kupować określone rodzaje broni na zamówienie, wtedy potrzebuje on z reguły kilku dni czasu, aby zdobyć towar. W przypadku złożenia zamówienia Żwawy pobiera kwotę wymaganą do zakupu broni, po czym zwraca nadwyżkę.

Oferta Żwawego
Typ Model Cena Nadpłata
Pistolety 35000RU 700RU
Strzelby 10000RU 2000RU
Karabiny szturmowe 20000RU 4000RU
Broń Snajperska 20000RU 4000RU
Kombinezony 30000RU 6000RU

CiekawostkiEdytuj

  • Mimo iż akcja Czystego Nieba toczy się przed wydarzeniami z Cień Czarnobyla, to w prologu Żwawy ma rangę Doświadczony, a w pierwszej części, która fabularnie następuje później - rangę Kot.
  • Jeśli w Zewie Prypeci bohater kupi od Żwawego pancerz CS-3a, wtedy Nowikow, jako były członek Czystego Nieba, zagada do bohatera na temat pancerza oraz Czystego Nieba.

Przypisy Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki