FANDOM

AC 96/2 to broń pojawiająca się w S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla, S.T.A.L.K.E.R.: Czyste Niebo oraz S.T.A.L.K.E.R.: Zew Prypeci.

OpisEdytuj

SoC Cień Czarnobyla Edytuj

Jest to podstawowa broń Powinności, Wojskowych oraz członków Monolitu, choć korzystają z niego doświadczeni Stalkerzy praktycznie z każdej frakcji. AC 96/2 charakteryzuje się inną kolorystyką oraz poprawioną celnością i stabilnością toru lotu, w stosunku od AK 74, odbywa się to jednak kosztem niezawodności i mobilności. Karabin ten można kupić min. w Jantarze, Magazynach Wojskowych oraz w Barze, min. u Profesora Sacharowa, Pułkownika Pietrenko i Barmana. Można na nim zamontować celownik optyczny PSO-1 oraz tłumik, nie ma natomiast możliwości zamontowania granatnika podlufowego GP-25.

CNM Czyste Niebo Edytuj

W S.T.A.L.K.E.R.: Czyste Niebo karabin ten występuje pod nazwą AC-96/2 i jest używany przez doświadczonych członków wszystkich frakcji. Statystyki AC 96/2 w drugiej części trylogii znacznie różnią się od jego odpowiednika w pierwszej części. Karabin ulepszono niemal każdym względem i jest w stanie rywalizować nawet z NATO-wskim uzbrojeniem podobnego typu, przez co jest świetnym wyborem dla tych którzy chcą połączyć niezawodność z dużą siłą ognia. Istnieje możliwość zamontowania celownika optycznego PSO-1 oraz granatnika GP-25. Na uwagę zasługują również niskie koszta konserwacji karabinu.

ZP Zew Prypeci Edytuj

W S.T.A.L.K.E.R.: Zew Prypeci statystyki AC 96/2 ponownie zostały poddane zmianom, dzięki czemu karabin stał się jedną z najlepszych broni w grze. Unikatowy tryb strzelania dwustrzałowymi seriami jest teraz bardzo podobny do tego jaki faktycznie charakteryzuje tę broń. Pierwsze dwie kule wystrzeliwane są z większą prędkością i porównywalną celnością zapewniając dużą skuteczność. Można na nim zamontować celownik PSO-1 a także granatnik GP-25 (dopiero po wprowadzeniu ulepszenia Tieru-1), nie ma jednak możliwości zainstalowania tłumika co skutecznie eliminuje ten karabin z grupy tych, które można wykorzystywać przy akcjach wymagających dyskrecji. W oczy rzucają się też wysokie koszta naprawy tego karabinu co powoduje, że jest on stosunkowo drogi w utrzymaniu.

Zalety ZaletyEdytuj

  • Duże obrażenia
  • Wysoka celność
  • Możliwość skorzystania z granatnika
  • Łatwo dostępna amunicja
  • Niezawodność
  • Możliwość instalacji dodatków

Unikalne wariantyEdytuj

Opisy w grzeEdytuj

SoC Cień CzarnobylaEdytuj

„Broń elitarnych oddziałów armii rosyjskiej. Stworzony, by zastąpić przestarzałe Akm 74/2. Ruchome są nie tylko mechanizmy wewnętrzne Obokana, ale również komora zamkowa oraz lufa, co zmniejsza odrzut i zwiększa celność.”

CNM Czyste NieboEdytuj

„Model z 1996 r. oparty na AK47. Stworzony do prowadzenia celnego ognia krótkimi seriami. Korzysta z amunicji 5.45x39 mm.”

ZP Zew PrypeciEdytuj

„Nowoczesny karabin szturmowy opracowany jako zastępstwo dla starzejącego się AKM 74/2. Główna różnica to tryb bardzo szybkiego strzelania dwiema seriami, dzięki któremu dwie kule mogą trafić w dokładnie ten sam punkt znajdujący się na celu oddalonym nawet o 100 metrów. W porównaniu z trybem jednoseryjnym znacznie podnosi to prawdopodobieństwo trafienia celu, tym samym potencjał zabójczy, moc obalającą oraz zdolność penetracji pancerza.”

WystępowanieEdytuj

SoC Cień CzarnobylaEdytuj

CNM Czyste NieboEdytuj

ZP Zew PrypeciEdytuj

  • Większość handlarzy oferuje na sprzedaż tę broń.
  • Używają jej bardziej doświadczeni Samotnicy.
  • Niektóre Zombie mają przy sobie AC 96/2.

Znani posiadaczeEdytuj

SoC Cień CzarnobylaEdytuj

CNM Czyste NieboEdytuj

ZP Zew PrypeciEdytuj

  • Jest to jeden z najczęściej wybieranych karabinów szturmowych przez stalkerów.
  • W plikach gry można znaleźć opis wytłumionej wersji AC 96/2 ze zintegrowanym tłumikiem, który został wycięty z gry.[1]

Przypisy Edytuj

  1. Plik: st_items_weapons.xhm,  string id="st_wpn_abakan_m1_descr"