Ss mateusz 08-28-14 23-59-05 (agroprom)

As Wał

As Val - (SA Avalanche) VSS Vintorez (BC Wintar) przerobiony na wysokiej klasy, wytłumiony karabin szturmowy. Zabójczy kaliber 9x39 mm. Uważana przez większość za jedną z najlepszych broni w Zonie ze względu na zadawane obrażenia oraz szybkostrzelność.

VSS Vintorez and AS Val Conscript day in Moscow 2011 01

AS Val (na dole) w prawdziwym życiu wraz z bratnim VSS Vintorez (góra)

Opis Edytuj

Cień Czarnobyla Edytuj

W Cieniu Czarnobyla ta broń jest używana przez Pułkownika Colonela, Czachę i najlepszych stalkerów. Można ją kupic od Barmana i Petrenko gdy będziemy mieli dobre stosunki z Powinnością . Na zwykłym Valu nie da się zamontować celownika, ale na specjalnej snajperskiej wersji jest już to możliwe. Broń ma bardzo duży odrzut (niekiedy dwa razy większy niż pozostałe karabiny szturmowe) gdy strzelamy full auto, dla tego najlepiej "pestkować" czyli strzelać pojedynczo bądź krótkimi seriami.

Czyste Niebo Edytuj

W Czystym Niebie tę broń ciężko jest zdobyć na początku. Odrzut nadal jest wyczuwalny podczas strzelania full auto.

Jest to jedna z najlepszych broni z krajów Układu Warszawskiego dzięki fantastyczniej celności , dobrej szybkostrzelności, potężnej amunicji i małej wadze.

Zew Prypeci Edytuj

Ta broń jest używana przez członków Monolitu i Powinności. Jeśli gracz nie trzyma z Powinnością pierwsza okazja na zdobycie tej broni będzie dopiero w Prypeci, choć można ją także zdobyć w schowku koło Kopaczi pod zawalonym dachem budynku.

Można ją ulepszyć tak, aby miała znacznie większa szybkostrzelność, po pełnym ulepszeniu jest to jedna z najlepszych (jeśli nie najlepsza) broni do cichych akcji dzięki dobrej szybkostrzelności, małemu odrzutowi, wysokiej celności i penetracji pancerza dzięki czemu możemy bezgłośnie zdjąć przeciwnika z bliskiej do średniej odległości. Gdy uda się dostać rzadki celownik x5 może dorównywać w Wintarowi. Głównymi wadami tego karabinu są niska wytrzymałość i ciężar amunicji, jaką należy ze sobą nosić.