FANDOM

Agroprom to lokacja występująca w S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla oraz S.T.A.L.K.E.R.: Czyste Niebo.

Agroprom
Fabryka Agroprom.jpg

Agroprom

Gra
Miejsca
Frakcje
Postacie
Mutanty
Anomalie
Artefakty
Źródło

OpisEdytuj

Region ten jest odwiedzany przez Naznaczonego oraz Najemnika Szramę. Lokacja dzieli się na trzy najważniejsze miejsca - Instytut Badawczy, Fabrykę oraz Bagno. Pełni on bardzo istotną rolę w wydarzeniach mających miejsce w Zonie. Jego najważniejszymi punktami są fabryka przemysłowa oraz instytut badawczy, którego podstawowym celem przed katastrofą była Agrokultura, uprawianie modyfikowanych upraw rolniczych na terenach skażonych promieniowaniem. Położona na zachód od Wysypiska. Kompleks fabryczny oraz instytut są połączone podziemnym systemem tuneli. W podziemiach spotkać można mutanty, ukrywających się bandytów oraz Wojskowe patrole, a także groźne anomalie. W centralnym kompleksie fabrycznym można spotkać Stalkerów, atakowanych głównie przez Bandytów i mutanty.Instytut badawczy jest najbardziej wysuniętym na północ punktem w Agropromie. Wewnątrz znajdują się trzy betonowe budynki, jeden główny, trzykondygnacyjny budynek oraz dwa mniejsze jednopiętrowe. Budynek główny jest najwyższym budynkiem w ośrodku z dostępem do wyjścia na dach, stanowi on idealny punkt obserwacyjny, z którego widać niemal całą powierzchnię Agropromu. Wokół ośrodka rozciągają się równiny, jest to teren niebezpieczny, grasuje tutaj wiele pospolitych mutantów, pojawiają się anomalie grawitacyjne, można jednak znaleźć tam mnóstwo najpopularniejszych artefaktów[1].

Na rozległych polach wokół obu kompleksów można znaleźć sporo artefaktów, jest też dużo niebezpiecznych anomalii oraz pomniejszych lokalizacji. Miejsce to jest bardzo niebezpieczne - największym zagrożeniem są mutanty jak Nibypsy oraz Pijawki, regularnie atakujące Stalkerów. Zagrożenie stanowią również Bandyci, próbujący zdobyć kontrolę w regionie oraz Wojskowi zwalczający wszystkie inne frakcje. Dodatkowo w Agropromie znajduje się także radioaktywne jezioro oraz tunel kolejowy.

S.T.A.L.K.E.R. - Cień CzarnobylaEdytuj

Fabryka Edytuj

W S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla bohater udaje się tam, by spotkać się ze Stalkerem imieniem Kret, który jest w posiadaniu ważnych informacji na temat kryjówki tajemniczej Grupy Striełoka. W chwili przybycia Naznaczonego odbiera on sygnał ratunkowy od Kreta, który wraz ze swoim oddziałem został zaatakowany przez dwa oddziały Wojskowych. Protagonista postanawia pomóc Stalkerowi, w zamian otrzymuje lokalizację wejścia do Podziemi Agropromu, gdzie znajduje się cel jego poszukiwań[1].

PodziemiaEdytuj

W podziemiach bohater natrafia na Bandytów, z którymi wiąże się jedno zadania poboczne. Ukrywają się oni na pierwszym oraz drugim poziomie kompleksu, Naznaczony musi ich zlikwidować. Po drodze bohater natrafia również na Pijawkę polującą na żołnierzy, którzy wdarli się do ośrodka, a także Kontrolera, który zaatakuje bohatera zaraz przy wyjściu. Po uporaniu się z przeciwnikami, protagonista wychodzi z podziemi za pomocą drabiny, dostając się bezpośrednio do Bazy Wojskowej.

Instytut Badawczy Edytuj

Miejsce to jest przedmiotem zadania, zleconego przez Sidorowicza i Barmana, dotyczące dokumentów na temat Laboratorium X-18, Mózgozwęglacza oraz innych rzeczy, które uniemożliwiają Stalkerom podróż do centrum Zony. Jest to jedno z priorytetowych zadań jakie stoją przez Naznaczonym[2]. Teczka z dokumentacją znajduje się w rękach Wojskowych. Aby się tam dostać bohater może przejść pod ziemią, a następnie wyjść już w środku bazy czym zaskoczy żołnierzy i ominie posterunki przy wejściach. Po spenetrowaniu bazy i likwidacji żołnierzy dokumenty muszą zostać dostarczone Barmanowi. Po zaniesieniu dokumentów do Rostoku zadanie kończy się sukcesem.

Bagno Edytuj

W miejscu tym można znaleźć jednego z przedstawicieli Wojskowych, dezertera, który odmówił dalszej służby, z powodu ciągłego zagrożenia życia w Zonie. W takiej sytuacji czekał by go sąd wojskowy oraz egzekucja, postanowił on zatem uciec ze swojej jednostki. Nie wiążą się z nim żadne ważniejsze zadania.

S.T.A.L.K.E.R. - Czyste NieboEdytuj

Instytut Badawczy Edytuj

W S.T.A.L.K.E.R.: Czyste Niebo Szrama odwiedza Agroprom, kiedy szuka drogi do podziemnego kompleksu w tej lokacji. Baza wojskowa wówczas jest w rękach frakcji Powinność i pełni rolę jej głównej siedziby. W ramach umowy z jej liderem, Generałem Kryłowem, bohater zgadza się oczyścić podziemia z mutantów, które uprzykrzają życie członkom frakcji Kryłowa, w zamian za to otrzymuje 10000RU oraz możliwość dołączenia do Powinności. Baza jest dobrze strzeżona i ma dostęp do śmigłowca, w jednostce znajduje się handlarz, technik oraz barman. W bazie znajduje się kilkudziesięciu Stalkerów. Dodatkowo, w bazie jest przewodnik, który może za opłatą zaprowadzić Szramę w wyznaczone miejsce[3].

Fabryka Edytuj

Protagonista może pomóc neutralnym Stalkerom, którzy zajmująInstytut Badawczy, w walce z hordami mutantów oraz Bandytami, którzy stale atakują przyczółki Stalkerów. Po zniszczeniu legowisk mutantów oraz likwidacji Bandytów wraz z ich liderem, zadanie zostaje zakończone powodzeniem. W instytucie znajduje się technik, który może ulepszyć lub naprawić ekwipunek bohatera, a także handlarz i przewodnik. Na miejscu jest możliwość wykonania kilkunastu zadań pobocznych, a także zakupienie informacji o licznych schowkach na terenie Agropromu.

Bagno Edytuj

Jeśli bohater dotrze nad jezioro będzie miał okazję pomóc Stalkerom w walce z Zombie oraz Snorkami. Stalkerzy próbują dotrzeć do północnego wyjścia z lokacji, która prowadzi wprost do Jantaru. W przypadku wykonaniu zadania Najemnik Szrama otrzyma wynagrodzenie.

Frakcje Edytuj

Mutanty Edytuj

Anomalie Edytuj

Artefakty Edytuj

CiekawostkiEdytuj

  • Malowidło na Budynku A (Baza Wojskowych/Powinności) przedstawiające naukowców pochodzi z Pałacu Kultury z Prypeci.

PrzypisyEdytuj

  1. http://pl.stalker.wikia.com/wiki/Strie%C5%82ok
  2. http://pl.stalker.wikia.com/wiki/M%C3%B3zgozw%C4%99glacz
  3. http://pl.stalker.wikia.com/wiki/Szrama

Więcej z Fandomu

Losowa wiki