„Dziś na arenie są dwa najświeższe kawałki mięsa! Niektóre z nich staną się dzisiaj pokarmem dla psów, dosłownie. Zacznijmy! ”
— Arni
Arena to miejsce w Rostoku, występująca w S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla.

OpisEdytuj

Arena znajduje się w Rostoku, niedaleko Baru oraz placówki Powinności, zarządza nią Arnie. W tej lokacji jest możliwość stoczenia kilku walk z wieloma przeciwnikami. Daje to możliwość sprawdzenia się w różnych sytuacjach oraz naturalnie zarobienia sporej gotówki. Turniej składa się z ośmiu walk, 7 głównych i jednej finałowej.

Każda walka wymaga użycia innego zestawu uzbrojenia, zmienia się też poziom i ilość przeciwników oraz sojuszników. Każda kolejna walka gwarantuje wyższą nagrodę od poprzedniej. Nie ma możliwości kilkukrotnego uczestniczenia w walkach na arenie, dookoła areny można dostrzec publicznoć, złożoną ze stalkerów.

Przebieg walk Edytuj

Walka trwa osiem rund, pomiędzy rundami następuje wymiana uzbrojenia oraz ewentualnie kombinezonu, a także wynoszenie poległych i wypłacenie nagrody zwycięzcy. Po stoczeniu ośmiu walk zmagania na arenie dobiegają końca. Każda runda ma określony przebieg, który będzie wymgał on uczestników szerokiego wachlarza umiejętności. Ekwipunek dostosowany jest do poziomu trudności każdej rundy.

Runda pierwsza Edytuj

  • Ilość przeciwników: 1
  • Ranga przeciwników: Kot
  • Wyposażenie przeciwników: PMm, amunicja 9x18mm
  • Ilość sojuszników: 0
  • Ranga sojuszników: N/D
  • Wyposażenie sojuszników: N/D
  • Wyposażenie gracza: PMm, amunicja 9x18mm x 48szt
  • Nagroda: 1000RU

​Runda druga Edytuj

​Runda trzecia Edytuj

​Runda czwarta Edytuj

​Runda piąta Edytuj

​Runda szósta Edytuj

​Runda siódma Edytuj

​Runda ósma (finałowa) Edytuj

CiekawostkiEdytuj

  • Arena jest jedynym tego typu miejscem w serii.
  • Komentarze Arniego nie zawsze są zgodne z prawdą, wynika to z faktu, że gra dostosowuje rywali do poziomu gracza, dlatego też broń z opisu spikera może się różnić o tej, którą faktycznie mają gladiatorzy.
  • W plikach gry znajdują się dane związane z mutantami na arenie, można więc przypuszczać, że początkowo na arenie przeciwnikami miały być również mutanty.
  • Zabicie widzów jest możliwe i nie ma żadnych negatywnych następstw dla bohatera.
  • Wszyscy przeciwnicy są Bandytami, Najemnikami lub członkami Monolitu. Być może zastosowano takie rozwiązanie, aby nie powodować problemów z reputacją innych frakcji.
  • Istnieje możliwość dostania się do fabryki, w której zlokalizowana jest Arena, jest ona jednak pusta.
  • Niektóre modyfikacje (np. W Drodze We Mgle) przywracają wątek walki z mutantami na arenie.
  • Wspinanie się na skrzyniach jest możliwe, ale nie jest to zbyt pomocne i może utrudniać poruszanie się. 
  • Bohater często ma przy sobie wzmocnioną amunicjęm, która jest skuteczniejsza niż standardowa. Na początku każdej rundy jest trochę czasu zanim przeciwnicy się zbliżą, aby wyjąć broń i zmienić typ amunicji, może to być bardzo pomocne.
  • Czasami pojawias ię pomocny błąd na arenie. Po zabiciu przeciników warto zatrzymać ich broń. NIE zniknie ona później, jęsli bohater ustawi się blisko drzwi areny i będzie można jej użyć w następnej walce. Jest to pomocne w rundzie 6, ponieważ można zdobyć tunder S-14, który może być bardzo przydatny w rundzie siódmej.
  • Jeśli urządzenie noktowizyjne zostanie włączone przed rozpoczęciem walki na arenie, pozostanie włączone podczas walki, nawet jeśli kombinezon nie posiada modułu noktowizyjnego.
  • Przed trzecią walką z dwoma przeciwnikami Arni wymieni nazwisko jednego z nich. W rzeczywistości jednak stalkerzy będą mieli inne, losowe pseudonimy.
  • W każdej bitwie można zastrzelić jednego z widzów - z prawej strony. Upada, ale nie nastąpi animacja śmierci - stalker będzie leżał w tej samej pozycji, w jakiej stał. Z racji braku animacji całość wygląda dosyć statycznie. 
  • Patrząc na frakcje, do których należą poszczególni przeciwnicy, można wywnioskować relacje pomiędzy tymi frakcjami[1] [2] [3].
  • Kiedy oznaczone walki na arenie, otwierając ekwipunek, widać, że znajduje się w nim nóż. Można go wyrzucić, ale i tak pozostanie on na wyposażeniu. 

GaleriaEdytuj

PrzypisyEdytuj

  1. http://pl.stalker.wikia.com/wiki/Najemnicy
  2. http://pl.stalker.wikia.com/wiki/Bandyci
  3. http://pl.stalker.wikia.com/wiki/Monolit