FANDOM

„Powitajcie na Arenie dwa świeże ochłapy mięsa! Jeden z nich skończy jako karna dla psów! Dosłownie... Zaczynamy!”
— Arni
Arena to miejsce w Rostoku, występujące w S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla.

OpisEdytuj

Arena znajduje się w Rostoku, niedaleko Baru oraz placówki Powinności, zarządza nią Arnie. W tej lokacji jest możliwość stoczenia kilku walk z wieloma przeciwnikami. Daje to możliwość sprawdzenia się w różnych sytuacjach oraz naturalnie zarobienia sporej gotówki. Turniej składa się z ośmiu walk, 7 głównych i jednej finałowej.

Każda walka wymaga użycia innego zestawu uzbrojenia, zmienia się też poziom i ilość przeciwników oraz sojuszników. Każda kolejna walka gwarantuje wyższą nagrodę od poprzedniej. Nie ma możliwości kilkukrotnego uczestniczenia w walkach na arenie, dookoła areny można dostrzec publiczność, złożoną ze stalkerów.

Schowek SoC SchowkiEdytuj

Przebieg walkEdytuj

Powiązany artykuł - Wrogowie na Arenie

Walka trwa osiem rund, pomiędzy rundami następuje wymiana uzbrojenia oraz ewentualnie kombinezonu, a także wynoszenie poległych i wypłacenie nagrody zwycięzcy. Po stoczeniu ośmiu walk zmagania na arenie dobiegają końca. Każda runda ma określony przebieg, który będzie wymagał on uczestników szerokiego wachlarza umiejętności. Ekwipunek dostosowany jest do poziomu trudności każdej rundy.

Runda pierwsza Edytuj

„Pierwsza walka, co? Twój przeciwnik to ochłap - tak jak ty. Jest tu z powodu długów i ma dwie opcje: albo wychodzi i walczy, albo ląduje w najbliższej anomalii. To osaczone zwierzę, więc uważaj. Sprzęt na dziś... pomyślmy... mam! Dostaniecie po PMm-ie... dwa magazynki na łeb powinny wystarczyć. Jak go nie dojedziesz, to rzucimy cię psom na pożarcie, więc raczej nie masz wyboru. No, ruszaj się.”
  • Ilość przeciwników: 1
  • Ranga przeciwników: Kot
  • Wyposażenie przeciwników: PMm, amunicja 9×18mm
  • Ilość sojuszników: 0
  • Ranga sojuszników: N/D
  • Wyposażenie sojuszników: N/D
  • Wyposażenie gracza: PMm, amunicja 9×18mm 48szt
  • Nagroda: 1000RU

​Runda druga Edytuj

„Twoja ostatnia walka gówno znaczy. Wciąż jesteś tym samym ochłapem co wcześniej i żadna szanująca się osoba nie postawi na ciebie choćby magazynka. Jeśli chcesz zarobić konkretny szmal, to musisz jeszcze kilka razy wystąpić na Arenie. Twój nowy przeciwnik też przeszedł pierwszą rundę, a jego walka była znacznie cięższa niż twoja. Nie lubię go, jeśli mam być szczery - za szybko zabija, a widzowie chcą czego innego. No, więc wyłaź tam i pokaż, na co cię stać! Po tej walce stawki wzrosną - musisz tylko przeżyć, to wszystko. Dawaj!”

​Runda trzecia Edytuj

„Proszę, proszę... Widać nie jesteś wcale taką ciotą, jak się wydawało. Pora, żebyś spróbował się w prawdziwej walce. Staniesz naprzeciwko dwóch gości. Na jednego wołają Szwed, a imienia drugiego nie pamiętam. Specjalnie ich dobraliśmy, bo się szczerze nienawidzą, czyli nie musisz się obawiać współpracy z ich strony - prędzej sobie nawzajem łeb odstrzelą. Dziś mamy dzień ze strzelbą, więc nie pozwól im się zbytnio zbliżyć, bo trzeba cię będzie zbierać po kawałku. Obstawiają 10:1, czyli jak wygrasz, to trochę zarobisz. Do roboty!”

​Runda czwarta Edytuj

„No, teraz spokojnie mogę powiedzieć, że mam przed sobą wojownika. Prawdziwego wojownika. Czas na walkę drużynową. Do pomocy dostajesz dwóch kotów - jeszcze nie walczyli, ale to bracia, więc musiałem ich wstawić do drużyny. Na twoim miejscu za wiele bym się po nich nie spodziewał. Staniecie naprzeciw doświadczonego zespołu - w tym sezonie mierzą w finał. Niebezpieczne dranie. Mają różną broń, ale jeden używa strzelby automatycznej - na tego szczególnie uważaj. Powodzenia, stary... na pewno się przyda!”

​Runda piąta Edytuj

„Czeka cię dziś wyjątkowa walka. Nawet wojskowi już o tobie słyszeli! No co się dziwisz? Oni też tu walczą - wśród widzów jest nawet generał. Kolesie są ze Specnazu albo OMON-u. Mają dobrą broń i - jak możesz się spodziewać - niezłe pancerze. Ale nie bój się - przecież nie zostawię cię tak na pastwę losu. Dostaniesz kamizelkę używaną przez tych z "Wolności" - jest lekka, więc nie będzie cię spowalniać. Dalej, pokaż im, że stalkerzy to nie jacyś chłopcy do bicia. Powodzenia!”

​Runda szósta Edytuj

„Pora, żebyś pokazał, na co cię stać. "Powinność" schwytała grupę bandytów, którzy sprawiali problemy stalkerom w okolicy Rostoku. Zaskoczyli ich w nocy, więc większość udało się wziąć żywcem. I tak mieli wszystkich stracić, więc przekonałem frakcję, żeby dali im szansę. Jeśli któryś przeżyje, opuści Zonę w puszce, co jest lepszym losem niż śmierć tutaj. Nie są zbyt dobrze uzbrojeni - kilka pistoletów, obrzynów i karabinów - ale jest ich sześciu, więc się pilnuj. Do dzieła!</”

​Runda siódma Edytuj

„Już prawie jesteś w finale. Teraz czeka na ciebie prawdziwy stalker. Jest sam, ale ma FT 200M i ma na sobie egzoszkielet. Dostaniesz serię i po tobie. Czeka cię też niespodzianka, o której nie mogę ci powiedzieć... Moja rada: miej się na baczności, bo będzie ciężko. Zwycięzca przechodzi do finału. Walcz do upadłego! Jazda!”

​Runda ósma (finałowa) Edytuj

„Gratulacje, dotarłeś do finału! Ostatnia walka - na śmierć i życie - każdy martwi się o siebie. Na Arenie będzie czterech innych stalkerów, sami zawodowcy w egzoszkieletach, uzbrojeni w GP37 - ale tym razem będzie uczciwie, bo dostaniesz dokładnie to samo, co oni. Jedyny problem jest taki, że w walce na śmierć i życie nie dostajesz apteczek ani bandaży. Gotowy? No to pokaż im, kto tu rządzi!”

  • Arena jest jedynym tego typu miejscem w serii.
  • Komentarze Arniego nie zawsze są zgodne z prawdą, wynika to z faktu, że gra dostosowuje rywali do poziomu gracza, dlatego też broń z opisu spikera może się różnić o tej, którą faktycznie mają gladiatorzy.
  • W plikach gry znajdują się dane związane z mutantami na arenie, można więc przypuszczać, że początkowo na arenie przeciwnikami miały być również mutanty.
  • Zabicie widzów jest możliwe i nie ma żadnych negatywnych następstw dla bohatera.
  • Wszyscy przeciwnicy są Bandytami, Najemnikami lub członkami Monolitu. Być może zastosowano takie rozwiązanie, aby nie powodować problemów z reputacją innych frakcji.
  • Istnieje możliwość dostania się do fabryki, w której zlokalizowana jest Arena, jest ona jednak pusta.
  • Niektóre modyfikacje (np. W Drodze We Mgle) przywracają wątek walki z mutantami na arenie.
  • Wspinanie się na skrzyniach jest możliwe, ale nie jest to zbyt pomocne i może utrudniać poruszanie się. 
  • Bohater często ma przy sobie wzmocnioną amunicję, która jest skuteczniejsza niż standardowa. Na początku każdej rundy jest trochę czasu zanim przeciwnicy się zbliżą, aby wyjąć broń i zmienić typ amunicji, może to być bardzo pomocne.
  • Czasami pojawia się pomocny błąd na arenie. Po zabiciu przeciwników warto zatrzymać ich broń. NIE zniknie ona później, jeśli bohater ustawi się blisko drzwi areny i będzie można jej użyć w następnej walce. Jest to pomocne w rundzie 6, ponieważ można zdobyć Tunder S14, który może być bardzo przydatny w rundzie siódmej.
  • Jeśli Noktowizor zostanie włączony przed rozpoczęciem walki na arenie, pozostanie włączony podczas walki, nawet jeśli kombinezon nie posiada modułu noktowizyjnego.
  • Przed trzecią walką z dwoma przeciwnikami Arni wymieni nazwisko jednego z nich. W rzeczywistości jednak stalkerzy będą mieli inne, losowe pseudonimy.
  • W każdej bitwie można zastrzelić jednego z widzów - z prawej strony. Upada, ale nie nastąpi animacja śmierci - stalker będzie leżał w tej samej pozycji, w jakiej stał. Z racji braku animacji całość wygląda dosyć statycznie. 
  • Kiedy oznaczone walki na arenie, otwierając ekwipunek, widać, że znajduje się w nim nóż. Można go wyrzucić, ale i tak pozostanie on na wyposażeniu. 
  • Walki ze zwierzętami i mutantami na arenie przywraca również modyfikacja Lost Alpha.

Galeria GaleriaEdytuj

PrzypisyEdytuj