FANDOM

SCS Bandits.png

Członkowie przestępczego półświatka, których do Zony przygnała wizja szybkiego wzbogacenia się, kosztem pozostałych frakcji. Przeważnie polują na poruszających się samotnie nieostrożnych poszukiwaczy artefaktów, lecz zdarzają się też ataki na większe grupy stalkerów. W swoich działaniach polegają w głównej mierze na liczebności i zaskoczeniu. Zazwyczaj po cichu podchodzą do swojej potencjalnej ofiary, bądź korzystają z różnego rodzaju pułapek, po czym błyskawicznie ją otaczają i okradają. Zazwyczaj kończy się na rabunku, lecz w przypadku próby ucieczki, lub dużej liczebności wroga bandyci otwierają ogień. Występują we wszystkich częściach serii.

Stalker: Cień Czarnobyla Edytuj

Od samego początku są wrogo nastawieni do głównego bohatera. Są frakcją wewnętrznie skłóconą, pozbawioną jednolitego przywództwa. Liczne grupki porozrzucane są w Kordonie, na Wysypisku i w Dolinie Mroku, którą kontrolują niemal w całości i gdzie znajduje się ich największy oddział, dowodzony przez Dzika.

Znani członkowie:

  • Dzik - przywódca bandytów z Doliny Mroku

Stalker: Czyste Niebo Edytuj

Bandyci są liczącą się grupą w świecie gry, do której może dołączyć główny bohater. W przeciwieństwie do poprzedniej części, tutaj bandyci mają swojego głównego przywódcę, którym jest Joga. Główna siedziba tej frakcji znajduje się w Składzie na Wysypisku. Działania tej frakcji skupiają się przede wszystkim na przejęciu całkowitej władzy na Wysypisku i wyparciu Samotników z Kordonu. Oficjalnie walczą jeszcze z Powinnością, a ponadto niejednokrotnie dochodzi do incydentów z Wolnością, związanych z blokowaniem przez Bandytów drogi do Agropromu.

Znani członkowie:

  • Joga - przywódca bandytów i jeden z najgroźniejszych przestępców
  • Limpid - nadużywający alkoholu technik bandytów
  • Senka - przyjaciel Limpida, cały czas śpi w pokoju obok jego warsztatu
  • Ząb - handlarz w Składzie
  • Borow - barman bandytów, mający ambicję samemu pokierować frakcją

W S.T.A.L.K.E.R.: Zew Prypeci, Bandyci też są do pewnego stopnia jedną z neutralnych frakcji, a gracz może zyskać ich przychylność; jednak niektóre ich grupki nadal będą próbować wyłudzić pieniądze od głównego bohatera.

Główne Frakcje
SCS Bandits.png
Bandyci

Więcej z Fandomu

Losowa wiki