FANDOM

Przyszedł kiedy akurat przeszukiwali jednego z członków jego ekipy, trzech z nich dzieliło się łupem z plecaka ofiary, jeden przeszukiwał kieszenie. Krew zalała Stalkera kiedy to zobaczył, wpadł w furię i otworzył ogień w swoim szale zabijania. Kule były walutą Zony, a on maruderów hojnie nimi obdarował

- Zasłyszane opowieści, folklor Zony.

Bandyci to frakcja występująca we wszystkich częściach sagi S.T.A.L.K.E.R.

Bandyci
SCS Bandits

Herb Bandytów

Gra
Godło
  • BG
Założyciel
Lider
Ważni członkowie
Siedziba
Lokalizacja
Wrogowie
Przyjaciele
Neutralni
Źródło

HistoriaEdytuj

Historia tej frakcji nie jest do końca zbadana, wiadomo napewno, że istniała od Września 2011 roku i miała fatalne relacje z frakcją Samotników, z uwagi na fakt, że Bandyci wymuszali od Stalkerów haracze, okradali ich oraz często zabijali. W 2011 przywódcą frakcji był Joga, za główną siedzibę obrano hangar kolejowy na Wysypisku. Lider Bandytów nie cieszył się jednak pełnym poparciem, wielu uważało, że z powodzeniem mogliby zająć jego miejsce. Jedną z takich osób był Dzik, który sądził, że takie postępowanie Jogi względem Samotników doprowadzi go do upadku, ponadto uważał się za lepszego lidera. W tym samym roku frakcjia Samotników, wtedy już skonsolidowana pod jednym dowództwem, wypowiedziała Bandytom wojnę[1].

Początkowo Bandyci, kupując informacje od Wojskowych, mieli lepsze rozeznanie w terenie i znali plany Samotników, to dawało im przewagę i pozwalało myśleć o wygraniu tej rywalizacji, wszystko się zmieniło kiedy dowódca Wojskowych - Chalecki, został zdemaskowany jako konfident, co ukróciło proceder sprzedaży informacji grupie zbirów Jogi. Od tamtej pory sytuacja zaczęła się pogarszać z dnia na dzień, po opanowaniu całego Kordonu, Samotnicy zaczęłi przedzierać się coraz bardziej w głąb Wysypiska, co stanowiło bezpośrednie zagrożenie dla głównej siedziby Bandytów. Wynik wojny został przesądzony dzięki przyłączeniu się do niej Najemnika Szramy, doświadczonego Stalkera, pracującego za pieniądze, tymczasowo współpracującemu z Czystym Niebem.

Dzięki przewadze w uzbrojeniu oraz ludziach, Samotnicy spychali Bandytów coraz głębiej, aż doszli do ich głównej bazy. Po tym jak baza została przejęta, a lider zginął, Bandyci musieli się wycofać z tego regionu, posiadali jednak znaczne siły w prawie wszystkich regionach Zony, dzięki czemu całkowite ich pokonanie nigdy nie było możliwe.

CharakterystykaEdytuj

"Członkowie gryp kryminalnych, którzy z różnych powodów przybyli do Zony; jedni by zdobyć pieniądze, inny by uciec przed prawem, a jeszcze inni by handlować bronią. Zona jest pełna Bandytów, zaczynając od rzezimieszków na najgroźniejszych kryminalistach kończąc. Mimo iż poszczególne grupy Bandytów zwalczają się nawzajem, to Bandyci pozostają poważnym zagrożeniem dla Stalkerów w Zonie."

Bandyci to frakcja nie ciesząca się zbyt dużą popularnością w Zonie. Zrzesza kryminalistów w całej Strefie, nie wykazuje żadnych znamion stosowania jakichkolwiek kodeksów lub praw moralnych. W większości przypadków Bandyci nie zawracają sobie głowy pomaganiem innym ani współpracą, są wrogo usposobieni do wszystkich innych frakcji w Zonie, nastawieni na zysk, zawsze są gotowi wykorzystać okazję do zabicia lub okradzenia kogoś.

S.T.A.L.K.E.R. - Cień CzarnobylaEdytuj

W pierwszej części sagi bohater spotyka ich już w początkowych etapach rozgrywki, w Stacji Pojazdów w Kordonie. Dają się we znaki także na Wysypisku, gdzie neutralny Stalker Bies potrzebuje pomocy w walce z nimi. Baza Bandytów znajduje się w Dolinie Mroku, w dawnej bazie Wolności.

RangiEdytuj

To najniższa ranga we frakcji Bandytów. Stalkerzy z tą rangą są niedoświadczeni i słabo uzbrojeni, nie cieszą się autorytetem wśród innych Bandytów, są pomiatani i muszą wykonywać najgorszą robotę.

Tę rangę posiadają Bandyci, którzy w Zonie spędzili już trochę czasu, są lepiej uzbrojeni i stanowią trzon frakcji. Bardziej obyci z bronią palną oraz lepiej znający Zonę, są dużo milej widziani wśród Bandytów niż Koty.

Ta ranga jest przeznaczona dla najlepszych Stalkerów wśród Bandytów. To oni zajmują się organizacją wypadów po łupy, doskonale radzą sobie z bronią i wiedzą jak postępować z nieprzyjaciółmi, cieżar wykonywania ważnych strategicznie zadań spada właśnie na nich.

Tylko elitarni i najskuteczniejsi Bandyci mogą sobie pozwolić na posiadanie tej rangi. To starzy wyjadacze, którzy w Zonie są od lat, mają wysokie zdolności przywódcze i perfekcyjnie radzą sobie z obsługą broni. Doskonale znają priorytety frakcji i wykonują najtrudniejsze zadania.

S.T.A.L.K.E.R. - Czyste NieboEdytuj

W prologu serii Bandyci stanowią jednolitą frakcję, biorącą udział w Wojnie Frakcji. Ich siedziba znajduje się na Wysypisku w ogromnym hangarze kolejowym. Bandyci są w stanie otwartej wojny ze Stalkerami, ponadto atakują także wszystkie inne frakcje, oprócz jasna rzecz Renegatów, z którymi łączą ich te same zasady i wartości społeczne.

RangiEdytuj

To podstawowa ranga Bandytów w prologu serii. Członkowie Bandytów tej rangi są niedoświadczonymi i łatwymi przeciwnikami, słabo uzbrojeni i wyekwipowani najczęściej występują w niewielkich grupach.

  • Ranga: Doświadczony
  • Kombinezon: Płaszcz Bandytów
  • Broń: PMm, Viper-5, granat RGD-5, Karabin Myśliwski

Ta ranga jest zarezerwowana dla bardziej doświadczonych Bandytów. Są lepiej uzbrojeni i skuteczniejsi, stanowia podstawową siłe ofensywną tej frakcji.

  • Ranga: Weteran
  • Kombinezon: Kombinezon Najemników (wersja dostosowana dla frakcji Bandytów)
  • Broń: Chaser-13, AK-74/2, granat F1

Tę rangą mogą się pochwalić doświadczeni Bandyci, służący już długo w szeregach frakcji. W Zonie są od dawna, bardzo dobrze radzą sobie z bronią i dają się we znaki nawet doświadczonym Stalkerom.

  • Ranga: Ekspert
  • Kombinezon: Płaszcz Bandytów
  • Broń: Chaser-13, AK-74/2, granat F1, IL 86, granat RGD-5

Tylko nieliczni Bandyci są wystarczająco konkretni, aby otrzymać tę rangę. Stanowią oni Elitę wśród Bandytów, doskonale radzą sobie z obsługą broni, organizują napady oraz zabójstwa, prowadzą poszczególne grupy zajmując kolejne terytoria. To bardzo trudni przeciwnicy, nawet dla najbardziej doświadczonych Stalkerów.

S.T.A.L.K.E.R. - Zew PrypeciEdytuj

Bandyci są jednolitą frakcją pod dowództwem Sułtana. Jak zawsze starają się zdobyć kontrolę nad jak największą liczbą terytoriów, a także zwalczają Samotników,i wszystkie inne frakcje.

RangiEdytuj

To najniższy szczebel na drabinie reputacji Bandytów, otrzymują ją nowi członkowie frakcji oraz ci, którzy w Zonie są od niedawna. Nie stanowią większego zagrożenia, z uwagi na brak doświadczenia oraz słabe uzbrojenie.

To ranga najpowszechniejsza wśród Badytów, otrzymują ją stalkerzy obyci z bronią oraz walką, którzy mają już swój wkład w rozwój frakcji. Są lepiej uzbrojeni niż Koty, a także mają większą wiedzę o Zonie.

Rangę weterana mogą otrzymać tylko najbardziej zasłużeni Bandyci, których wkład w rozwój i dominację Bandytów jest bardzo duży. Są dobrze uzbrojeni, świetnie wyszkoleni, cechują ich zdolności przywódcze oraz doświadczenie w Zonie.

  • Ranga: Ekspert
  • Kombinezon: Płaszcz Bandytów
  • Broń: AKM-74/2, Chaser 13, AC-96/2, SGI-5ks

Tylko najbardziej elitarni spośród Bandytów mogą liczyć na otrzymanie tej rangi. Dostają ją Bandyci służący frakcji od bardzo dawna, znakomicie wyszkoleni i bardzo dobrze wyposażeni, stanowią najskuteczniejszą grupę we frakcji.

Obszar operacyjnyEdytuj

TerytoriaEdytuj

LokacjeEdytuj

Stosunek do innych frakcjiEdytuj

WrogowieEdytuj

PrzyjacieleEdytuj

NeutralniEdytuj

CiekawostkiEdytuj

  • Bandyci są znani z licznych wulgaryzmów, których używają w stosunku do przedstawicieli innych frakcji.
  • Dzięki modyfikacjom Bandyci mogą również posługiwać się Egzoszkieletami.

PrzypisyEdytuj

  1. http://pl.stalker.wikia.com/wiki/Wojna_Frakcji
Główne Frakcje
SCS Bandits
Bandyci

Więcej z Fandomu

Losowa wiki