FANDOM

Bariera — ufortyfikowany obszar, odgraniczający Czerwony Las od Magazynów Wojskowych.

Opis Edytuj

Głównym celem bariery jest powstrzymanie żołnierzy frakcji Monolit przed przedostaniem się w głąb Magazynów Wojskowych, w przeciwnym wypadku Monolit umocnił by swoje pozycje i kontrola nad tym obszarem byłaby niemożliwa. Całość jest zbudowana z prowizorycznych umocnień, głównie drewnianych elementów oraz drutu kolczastego. Stalkerzy umiejętnie wykorzystują ukształtowanie terenu, tak aby prowadzić ogień z różnych pułapów, a także po całej szerokości przesmyku.

ST.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla Edytuj

Znajduje się tam ufortyfikowany posterunek, strzeżony przez żołnierzy Wolności, dowodzonych przez Czapę. Strażnicy muszą nieustannie zmagać się z nadciągającymi od północy siłami Monolitu, w czym może im pomóc Naznaczony[1]. Zaraz za barierą zaczyna się Czerwony Las i tereny silnie skażone promieniowaniem.

S.T.A.L.K.E.R.: Czyste Niebo Edytuj

Bariera w dalszym ciągu pełni tą sama funkcję, co w poprzedniej części z tą różnicą, że teraz stacjonują na niej Samotnicy. Miejsce to jest niejednokrotnie celem szturmu Monolitu. Niektórym z atakujących prawdopodobnie udało się przebić przez umocnienia i ruszyć w głąb tego terytorium, co zaowocowało powstaniem niewielkiego obozu w pobliżu rozbitego helikoptera. Poziom promieniowania psionicznego zaraz za Barierą jest na tyle wysoki, że w przeciwieństwie do S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla niemożliwe jest poruszanie się w tamtych okolicach.

Przypisy Edytuj

  1. http://pl.stalker.wikia.com/wiki/S.T.A.L.K.E.R.:_Cie%C5%84_Czarnobyla

Więcej z Fandomu

Losowa wiki