FANDOM

„Ciągle żyjesz, super!”
— Barman
Barman jest postacią pojawiającą się w S.T.A.L.K.E.R Cień Czarnobyla.

PrzeszłośćEdytuj

„Ani święty, ani świnia. Barman zna swą wartość i wszyscy stalkerzy go szanują. Mówi się, że ukrywa się w Zonie z powodu jakichś mrocznych wydarzeń z przeszłości. Po bliskim spotkaniu z anomalią zaczął lekko utykać, więc postanowił zająć się czym innym. Otworzył bar niedaleko terytorium "Powinności" i stopniowo lokal ten przekształcił się w miejsce spotkań wszystkich weteranów Zony. Barman ma rozliczne kontakty zarówno w samej Zonie, jak i w świecie zewnętrznym. ”
Bardzo udany przedsiębiorca i właściciel Baru 100 Radów w Rostoku, Barman cieszy się szacunkiem i wpływem w Strefie. Podczas wydarzeń z Cienia Czarnobyla współpracuje z Sidorowiczem, aby wspólnie otworzyć drogę do centrum Zony. Wszystko wskazuje, że Barman ma taką samą lub prawie taką samą reputację co Sidorowicz ponieważ ma artefakty i kontakty z ludźmi ze świata zewnętrznego, w tym z Wojskiem. Mówi, że był właścicielem restauracji na Ukrainie, gdzie był nieustannie nękany przez tłum za rakiety ochronne w 1994 roku.

Charakterystyka CharakterystykaEdytuj

Tak jak Sidorowicz, Barman jest handlarzem, zleceniodawcą i głównym elementem misji. Po kradzieży Wojskowych dokumentów z Agropromu, Naznaczony otrzymuje polecenie udania się na północ i skontaktowania się z Barmanem, który zajmie się dokumentacją. Od tego czasu Barman będzie kontaktem Naznaczonego odnośnie głównego wątku. Dostarcza informacje za pomocą radia w kluczowych punktach fabuły. Barman zleca również poboczne misje.

Zadania GłówneEdytuj

Barman jest głównym zleceniodawcą w grze, więc to oczywiste, że od niego gracz otrzymuje dużą część zadań głównych, popychających fabułę do przodu.

Zadania PoboczneEdytuj

Sklepikarz zleca również wiele zadań pobocznych, polegających na eliminacji grup lub osób, bądź przyniesienie czegoś. Główny cel tych zadań to zdobywanie doświadczenia i gotówki.

Zadania WycięteEdytuj

Niestety przed premierą gry twórcy zdecydowali się wyciąć część zadań pobocznych, które miały być zlecane przez handlarza. Zadania zachowały się natomiast w plikach gry i zostały nawet przetłumaczone przez wydawcę (CD Projekt).

Powiązane zadaniaEdytuj

  • Istnieje szansa zabicia Barmana za pomocą modów, które pozwalają na wyciągnięcie broni wewnątrz baru. Jeśli zaczniemy strzelać do klientów, Barman wpadnie w panikę i pobiegnie korytarzem zablokowanym przez Garika. Jeśli gracz strzeli i zabije Barmana, gra zawiesi się.
  • Niemal zawsze trzyma ręce w kieszeniach.
  • Na jego rękach są widoczne tatuaże.
  • Utyka na jednej nodze
  • Nie można mu sprzedać przedmiotów o wartości więcej niż 100000 RU, podobnie jak Sidorowicz'owi i Sacharow'owi. Jest to spowodowane tym, że "nieskończona" ilość pieniędzy, to tak naprawdę stała ilość gotówki, która odnawia się po każdym zakupie.
  • Barman jest jedną z nielicznych osób, które nie zareagują w żaden sposób, jeśli Naznaczony zrobi rzeź w barze.
  • Nie wiadomo, kiedy Barman otrzymał kartę do Laboratorium X-18. Prawdopodobnie ktoś mu ją sprzedał.
  • W Buildzie 2232 nazywał się Pilot. Później taki przydomek został nadany Postaci z Zewu Prypeci.
  • Czasami zdarza się błąd, w wyniku którego Barman nie chce podejść do lady. Należy wtedy odejść od niej i podejść jeszcze raz. Jeśli to nie zadziała konieczne będzie wczytanie zapisu gry.

Galeria GaleriaEdytuj