FANDOM

Baza Wojskowa to miejsce w Magazynach Wojskowych, występujące w S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla oraz S.T.A.L.K.E.R.: Czyste Niebo.  

Baza Wojskowa
Baza Wojskowa.png

Baza Wojskowa

Lokalizacja
Frakcje
Postacie
Mutanty
Źródło

HistoriaEdytuj

Początkowo to miejsce służyło jako punkt rozładunku pociągów, po roku 1986 pozostawało opuszczone, aż do roku 2006 i powstania Zony. Wtedy rząd Ukraiński zdecydował się wysłać wojsko do Zony w celu opanowania sytuacji, żołnierze po przybyciu do Magazynów Wojskowych zdecydowali się zająć ten obiekt i ufortyfikować go. Baza służyła im za główną siedzibę, aż do czasu ich ewakuacji kilkanaście miesięcy później. Następnie baza została przejęta przez Wolność w 2011, niespełna rok później służyła już jako główna siedziba tej frakcji, po opuszczeniu przez nią Doliny Mroku. Miejsce było sporadycznie celem ataku mutantów, a później frakcji Powinność, która była w stanie wojny z Wolnością, ostatecznie nei zdostała zdobyta, straciłą swoje strategiczne znaczenie po wyłączeniu Mózgozwęglacza i przedarciu się Stalkerów do centrum Zony.

OpisEdytuj

Jest to bardzo dobrze ufortyfikowana baza radarowa, otoczona wysokim, betonowym murem oraz licznymi wieżami strażniczymi. Do środka prowadzi tylko jedno wejście, jest to stosunkowo wąski most, na którym każdy przeciwnik będzie odsłonięty i podatny na ataki ze wszystkich stron. Po środku znajduje się najwyższa wieża w bazie, podzielona na trzy poziomy. Poza tym w kompleksie znajduje kilka budynków oraz baraków, jest lądowisko dla śmigłowców, trakcja kolejowa, tunel kolejowy oraz rampy przeładunkowe. To jeden z najlepiej ufortyfikowanych obiektów, jakie można spotkać w Zonie, zapewnia ochronę przed zagrożeniami ze strony mutantów, wrogich frakcji , a także przed emisjami. Jest to największy obiekt w Magazynach Wojskowych, ma bardzo duże znaczenie strategiczne, dla każdego kto chce kontrolować ten region.

WystępowanieEdytuj

S.T.A.L.K.E.R. - Czyste NieboEdytuj

Baza jest główną siedzibą Wolności, członkowie frakcji rzadko wychodzą poza jej mury, wyjątkiem jest zmiana warty na Barierze, która znajduje się kilka minut drogi od bazy wojskowej, oba obiekty są kontrolowane przez Wolnośc. Mała grupa ekspertów z Powinności, pod wodzą Czachy, zajęła niewielke gospodarstwo, znajdujące się tuż przy bazie, główny bohater zastaje ich kiedy Ci atakują z zaskoczenia patrol Wolności. Mają oni w planie zaatakowanie bazy wojskowej i wykurzenia stamtąd Wolności. Bohater może się opowiedzieć po stronie Powinności lub Wolności, w pierwszym przypadku ekipa Czachy wysadza fragment muru i wdziera się do środka, po czym próbuje zlikwidować Wolnościowców i przejąć kontrolę nad obiektem. Jeśli Szrama podejmie współpracę z Wolnością, dostanie zadanie uczestniczenia w szturmie Wolności na gospodarstwo nieopodal bazy, zajmowane przez Powinność. Baza ma strategiczną wartość w Magazynach Wojskowych, to największy i najsilniej ufortyfikowany obiekt w całej lokacji[1].

​S.T.A.L.K.E.R. - Cień CzarnobylaEdytuj

Po wydarzeniach w prologu Wolność opuściła bazę wojskową, która została zajęta przez odział Wojskowych, uwięzionych w Magazynach Wojskowych przez emisje oraz mutanty. W bazie oprócz żołnierzy rezyduje także spora grupa Zombie, W przypadku usunięcia Wojskowych przez Naznaczonego, baza pozostanie niezamieszkana, W miejscu tym jest do zebrania pokaźna ilość broni, amunicji oraz prowiantu, głównie od żołnierzy oraz Zombie. Poza tym baza nie pełni żadnej ważnej strategicznie roli[2]

FrakcjeEdytuj

S.T.A.L.K.E.R. - Czyste NieboEdytuj

​S.T.A.L.K.E.R. - Cień CzarnobylaEdytuj

PostacieEdytuj

S.T.A.L.K.E.R. - Cień Czarnobyla Edytuj

S.T.A.L.K.E.R. - Czyste Niebo Edytuj

MutantyEdytuj

S.T.A.L.K.E.R. - Czyste Niebo

PrzypisyEdytuj

  1. http://pl.stalker.wikia.com/wiki/S.T.A.L.K.E.R.:_Cie%C5%84_Czarnobyla

Więcej z Fandomu

Losowa wiki