FANDOM

„Jeśli szukasz artefaktów, najlepiej szukać w pobliżu anomalii. Najlepszym miejscem do ich poszukiwania jest Betonowa Wanna. Konkurencja tam nie jest zbyt duża, miejsce nie jest lubiane z uwagi na fakt, że w pobliżu znajduje się Fabryka Jupiter. ”
— Stalkerzy o Betonowej Wannie
Anomalia Betonowa Wanna znajduje się w Jupiterze, występuje w S.T.A.L.K.E.R.: Zew Prypeci.

Charakterystyka CharakterystykaEdytuj

Jest to anomalia chemiczna, która przy kontakcie ze skórą powoduje dotkliwe poparzenia, może również zniszczyć kombinezon ochronny. Generuje artefakt Dusza, ale z uwagi na położenie niewielu próbowało go zdobyć. Znajduje się ona po zachodniej stronie Fabryki Jupiter, na południe od Anomalii Bitumin. Najlepiej dostać się po artefakt przechodząc po betonowej ściance nad anomalią, a następnie zeskoczyć na wystające bloczki, po czym szybko zbliżyć się do drabiny i wejść po niej na górę.

WystępowanieEdytuj

ZP Zew PrypeciEdytuj

  • Anomalia znajduje się w Jupiterze, w jej sąsiedztwie znajduje się niewielki i słabo ufortyfikowany obóz Bandytów, a w nim pięciu przeciętnie uzbrojonych przeciwników. Z anomalią związane jest zadanie dodatkowe zlecane przez Ekologów, polegające na umieszczeniu w niej urządzenia pomiarowego.

  • Po odblokowaniu osiągnięcia Łowca mutantów, w pobliżu Betonowej Wanny będą się pojawiać Burery i Pijawki, rzadziej Ślepe Psy i Dziki.
  • Betonowa Wanna może okazać się pomocna w walce z mutantami. Jeśli bohater zostanie zaatakowany przez mutanty, może wskoczyć na jeden z betonowych filarów i z nich oddawać strzały. Mutanty nie zbliżą się, ponieważ boją się anomalii.
  • Grupa Bandytów w pobliżu anomalii jest zawsze wrogo nastawiona do bohatera, nawet jeśli ten jest w bardzo dobrej komitywie z tą frakcją.