FANDOM

Bunkier Ekologów to miejsce w Jantarze, występujące w S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla oraz S.T.A.L.K.E.R.: Czyste Niebo

Mobilny Bunkier w Jantarze
Laboratorium Mobilne

Mobilny Bunkier w Jantarze

Gra
Lokalizacja
Frakcje
Postacie

Samotnicy Samotnicy:

Najemnicy Najemnicy:

Ekolodzy Ekolodzy:

Mutanty
Anomalie
Źródło

HistoriaEdytuj

Po katastrofie w elektrowni atomowej w 1986 roku, rząd Ukrainy postanowił wysłać ekspedycje naukowe, aby badać wpływ promieniowania na faunę i florę oraz mutacje genetyczne roślin i zwierząt. Po powstaniu Zony w 2006 zakres badań został znacząco poszerzony, wdrożono nowe procedury związane z bezpieczeństwem. Jednym z nowych rozwiązań było używanie mobilnych bunkrów dostarczanych drogą powietrzną, były to mobilne laboratoria, w których naukowcy mogli bezpiecznie prowadzić badania. Liderem grupy naukowej wysłanej nad Jantar został profesor Sacharow, to on był odpowiedzialny za personel oraz prowadzone badania.

OpisEdytuj

Bunkier umiejscowiony jest nieopodal niewielkiego jeziora. Naukowcy w nim pracujący, Wasiliew, Krugłow oraz Sacharow mieli za zadanie badać promieniowanie, jego wpływ na otoczenie oraz mutacje genetyczne, w tym celu dokonywali pomiarów, zbierali próbki i przeprowadzali eksperymenty. Obiekt, w którym pracują naukowcy, zawiera wejście z komorą dekontaminacyjną, system zaprojektowany jest w taki sposób, że mogą być otwarte tylko jedne drzwi w tym samym czasie, niemożliwe jest otwarcie obu jednocześnie. Ma to uchronić naukowców przed nieautoryzowanym wtargnięciem do bunkra lub ominięciem procedury odkażania. Wewnątrz znajdują się pomieszczenia sypialne, zabezpieczone laboratorium oraz schowek na sprzęt naukowcy. Warunki lokalowe nie są zbyt komfortowe, ale laboratorium zabezpiecza naukowców przed atakami oraz emisjami. 

GraEdytuj

S.T.A.L.K.E.R.: Czyste NieboEdytuj

Szrama przybywa nad Jantar by dowiedzieć się więcej o Naznaczonym, którego ściga oraz by zdobyć niezbędne informacje na temat grupy Striełoka oraz Mózgozwęglacza. W bunkrze bohater może pohandlować, naukowcy dysponują wysokiej jakości sprzętem, amunicją oraz prowiantem. Dodatkowo, protagonista może wykonać kilka zleceń, w tym jedno bardzo ważne dotyczące naprawy systemu chłodzenia w Fabryce, we współpracy z Lewusem i jego grupą. 

S.T.A.L.K.E.R.: Czyste NieboEdytuj

Striełok przybya nad Jantar, aby dostać się do Laboratorium X-16, a także zdobyć wszelkie informacje, które mogą się okazać pomocne przy wyłączaniu Mózgozwęglacza. Sacharow oferuje bohaterowi hełm, który ochroni go przed emisjami oraz promieniowaniem psionicznym, w zamian za to bohater musi wejść do podziemnego kompleksu badawczego i wyłączyć potężny emiter psioniczny, który się tam znajduje. 

FrakcjeEdytuj

PostacieEdytuj

MutantyEdytuj

AnomalieEdytuj

CiekawostkiEdytuj

  • Jest to jeden z dwóch tego typu obiektów w Zonie, drugi znajduje się w Jupiterze.