FANDOM

Jest to jeden z mobilnych bunkrów[1] przetransportowanych do Zony, ten konkretny występuje w S.T.A.L.K.E.R.: Zew Prypeci.

Bunkier Ekologów
Mobilne Lab.jpg

Mobilne Laboratorium

Lokalizacja
Frakcje
Postacie

Samotnicy:

Wojskowi:

Najemnicy:

Ekolodzy:

Czyste Niebo:

Źródło

HistoriaEdytuj

Bunkier został przetransportowany na teren wokół elektrowni po katastrofie w 1986 roku, miał umożliwić naukowcom prowadzenie badań w trudno dostępnych miejscach, jednocześnie zapewniając im odpowiednią ochronę przed promieniowaniem radioaktywnym. Obiekt zdał egzamin celującą, tym bardziej po pojawieniu się Zony, gdyż dodatkowe zagrożenia w postaci mutantów, emisji oraz wrogich frakcji, mogły by jeszcze bardziej utrudnić pracę naukowcom.

OpisEdytuj

Laboratorium znajduje się niedaleko Stacji Janów, zarządzane jest przez dwóch Ekologów - Profesora Hermanna oraz Profesora Oziorskiego. Wewnątrz znajduje się także technik, Nowikow, były członek frakcji Czyste Niebo, a także Wojskowy, Porucznik Sokołow. Do obrony bunkra przed zagrożeniami zewnętrznymi wynajęci zostali Najemnicy, Ekologowie zatrudnili także oddział operacyjny złożony z Samotników, pod dowództwem Topola.

Protagonista dociera do bunkra gdzie może pohandlować z Hermanem, skorzystać z usług Nowikowa lub wykonać kilka zleceń, zarówno od naukowców jak i pozostałych mieszkańców obiektu. W zamian za to bohater może otrzymać detektor Swarog, najnowocześniejszy detektor, wykrywający nie tylko artefakty, ale także anomalie. W późniejszym etapie Najemnicy kończą współpracę z Ekologami i opuszczają bunkier, aby przygotować pułapkę na głównego protagonistę w Jupietrze.

W następstwie tych wydarzeń, Major musi znaleźć zastępstwo dla Najemników, wybór pada na grupę Stalkerów z Powinności, której liderem jest Szulga, Wolność, pod dowództwem Lokiego, drugą grupę Najemników, dowodzonych przez Hatcheta albo Samotników, którym przewodzi Spartakus. Po przekonaniu którejś z grup do pracy dla Ekologów zadanie kończy się sukcesem[2].

FrakcjeEdytuj

PostacieEdytuj

 Ciekawostki Edytuj

  • Jest to jedyne mobilne laboratorium w S.T.A.L.K.E.R.: Zew Prypeci.
  • W serii S.T.A.L.K.E.R. występują tylko dwa laboratoria tego typu, drugim jest Laboratorium nad Jantarem.
  • To laboratorium, podobnie jak to nad Jantarem, zarządzane jest przez frakcję Ekologów.

PrzypisyEdytuj

  1. http://pl.stalker.wikia.com/wiki/Mobilne_Laboratorium
  2. http://pl.stalker.wikia.com/wiki/S.T.A.L.K.E.R.:_Zew_Prypeci

Więcej z Fandomu

Losowa wiki