FANDOM

Charon to postać występująca w S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla.

Charon
Charon full standing
SoC S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla
Ranga
  • EkspertEkspert
Frakcja
Lokalizacja
Wyposażenie

Przeszłość Edytuj

Nie jest jasne kim był Charon przed włączeniem go w szeregi Monolitu, na pewno trafił do Zony jako wolny Stalker, szukający okazji do zarobku poprzez zbieranie artefaktów oraz innych cennych przedmiotów, być może także podejmował pracę dla naukowców lub poszczególnych frakcji. Po dołączeniu do Monolitu pełnił obowiązki dowódcy.

Hipoteza pochodzenia Charona

Według niektórych teorii, Charon to tak naprawdę Najemnik Szrama, protagonista S.T.A.L.K.E.R.: Czyste Niebo, który po ostatniej wielkiej emisji został pojmany przez Monolit i wcielony w jego szeregi. Argumenty stojące za tą teorią opierają się o zadziwiająco spokojne, jak na żołnierza Monolitu, nastawienie Charona do innych Stalkerów (w tym Striełoka) oraz podobne uzbrojenie do tego jaki dysponował najemnik w drugiej części serii. Teoria ta nie znajduje jednak oficjalnego potwierdzenia.

CharakterystykaEdytuj

Jest to dobrze zbudowany Stalker o randze Ekspert, w Egzoszkielecie Monolitu, uzbrojony w VSS Wintorez (Wintar BC). Nie widać jego wizerunku z uwagi na maskę tlenową zintegrowaną z kombinezonem, znajduje się on w bazie głównej Monolitu, w Prypeci.

Z racji swojego doświadczenia oraz wyposażenia Charon jest bardzo wymagającym przeciwnikiem, może skutecznie walczyć na krótkim i średnim dystansie atakując krótkimi, celnymi seriami ze swojego karabinu. Dodatkowo, z uwagi na egzoszkielet jest on trudny do pokonania, wyłącznie najbardziej doświadczeni stalkerzy mogliby sobie pozwolić na stawienie czoła dowódcy Monolitu.

WystępowanieEdytuj

Charon pojawia się wyłącznie w pierwszej części gry, przebywa w Pałacu Kultury w Prypeci. Pełni on funkcję dowódcy sił Monolitu, odpowiada za koordynację posunięć frakcji. Bohater ma możliwość dotarcia do Charona, który znajduje się w jednym z budynków w lokacji. Charon nie pojawia się w żadnym innym miejscu, niezależnie od rozwoju wydarzeń fabularnych, nie pełni on również żadnej istotnej dla rozgrywki roli.

CiekawostkiEdytuj

  • Jest to jedyny Stalker Monolitu w tej części trylogii, który nie atakuje od razu głównego bohatera.
  • W modyfikacji Zew Monolitu, przypadku rozpoczęcia interakcji z tą postacią w odpowiedni sposób, można porozmawiać z Charonem oraz pohandlować, w przeciwnym wypadku trzeba będzie walczyć. Jest to jedyny członek frakcji Monolit, który oferuje opcje handlowania oraz rozmowy, wszyscy pozostali od razu atakują bohatera.

GaleriaEdytuj

PrzypisyEdytuj

http://pl.stalker.wikia.com/wiki/Monolit http://pl.stalker.wikia.com/wiki/Kategoria:Postacie

Rozpocznij dyskusję Dyskusje o artykule Charon