FANDOM

"Urząd bezpieczeństwa Ukrainy wzywa wszystkich lojalnych i prawych obywateli do współpracy. Donoście o wszystkich znanych przypadkach Stalkowania! Nie pozwólcie tym zbieraczom ukrywać się za waszymi plecami! Przynoszą oni niezidentyfikowane, napromieniowane obiekty z Zony, które są wysoce niebezpieczne dla zdrowia i życia! Tylko z waszą pomocą możemy położyć kres temu ukrytemu procederowi! Nie ryzykujcie życia swojego i swoich dzieci dla jakiegoś wątpliwego zysku!"
- Nagranie z głośnika na posterunku w Kordonie.

Posterunek Wojskowy to lokacja w Kordonie, występująca w S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla oraz S.T.A.L.K.E.R.: Czyste Niebo.

Historia Edytuj

Posterunek Wojskowy
Posterunek Wojskowy

Posterunek Wojskowy

Lokalizacja
Frakcja
Przewodnik
  • Nie

Nie jest jasne jaką rolę posterunek pełnił w przeszłości, istnieje prawdopodobieństwo, że był to po prostu jeden z budynków urzędowych, w którym pracowali zatrudnieni ludzie z tego regionu, zajmujący się problemami społeczności oraz zarządzaniem. Budynek ten, podobnie jak cały region Kordonu, funkcjonował do czasu awarii reaktora nr. 4 i katastrofy jaka z tego wynikła w 1986 roku. Po pospiesznej ewakuacji teren ten pozostawał niezamieszkały. Po pojawieniu się Zony w 2006 roku, Kordon oraz posterunek stały się miejscem gdzie spotkać można było zbieraczy, pierwszych Stalkerów oraz mutanty. Niedługo po powstaniu Zony lokacja ta została zajęta przez żołnierzy armii Ukraińskiej, którzy dzięki zajęciu jej mogli w miarę możliwości kontrolować kto wchodzi i kto wychodzi z Zony.

Opis Edytuj

Posterunek to miejsce mające poważne znaczenie strategiczne jak punkt tranzytowy, jest to bowiem wschodnie wyjście, a zarazem wejście do Zony, kto kontroluje posterunek może w pewnym stopniu kontrolować kto do niej wchodzi a kto wychodzi. Lokacja strzeżona jest przez oddział wojskowy armii Ukraińskiej w liczbie ok. 40 żołnierzy, którzy strzelają do każdego Stalkera jakiego zobaczą, zwalczają oni również mutanty, które zbliżą się na tyle, aby stanowić zagrożenie. Żołnierze mają tu swój magazyn oraz skrzynie z zaopatrzeniem, miejsce noclegowe, kwatery dowódcy oraz stacjonarną sekcję CKM-u, zamontowaną na balkonie stróżówki, zwróconą w stronę Kordonu. Co ciekawe żołnierze z posterunku w przeszłości robili interesy z handlarzami, jednym z nich był Sidorowicz, który swego czasu sprzedawał towary i informacje dowódcy wojskowemu, w zamian za pieniądze. Posterunek jest najbardziej wysuniętym na północ punktem w Zonie, znajduje się on na samej jej krawędzi, tuż za nim znajduje się już tzw. świat zewnętrzny.

Występowanie Edytuj

S.T.A.L.K.E.R. - Cień Czarnobyla Edytuj

W pierwszej części sagi z tym obiektem wiąże się jedno zadanie opcjonalne, zlecane przez Sidorowicza. Polega ono na zdobyciu walizki z dokumentami, stawka za wykonanie zadania wynosi 2000RU. Zadanie to wymusza na Naznaczonym likwidację wszystkich sił Wojskowych, które stacjonują na posterunku. Po wykonaniu tego zadania, bohater natrafi na zwiększoną ilość żołnierzy na Wysypisku oraz na południowym krańcu Kordonu. Wojskowi są od początku negatywnie nastawieni do protagonisty oraz wszystkich innych Stalkerów, zaatakują jak tylko przeciwnik znajdzie się w ich zasięgu.

S.T.A.L.K.E.R. - Czyste Niebo Edytuj

W prologu serii główny protagonista musi przemknąć obok posterunku, aby przedostać się do Wioski Kotów. Nie jest możliwe jednak przejście obok tej lokacji niezauważonym, Wojskowi od razu otwierają ogień z CKM-u do głównego bohatera, musi on uciekać na przełaj jeśli nie chce zostać zabity. Z miejscem tym nie wiążą się żadne ważne zadania, na posterunku oraz w jego okolicach znajduje się kilka schowków, namiary na nie Szrama może kupić lub znaleźć, min. przeszukując zwłoki zabitych żołnierzy, którzy tam przebywają.

Lost AlphaEdytuj

Posterunek pojawia się w nieco zmienionej formie w modyfikacji Lost Alpha. Jego przeznaczenie jest takie samo jak w S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla oraz S.T.A.L.K.E.R.: Czyste Niebo. Podstawowa różnica to wygląd przedpola posterunku oraz wieży strażniczej. Stacjonuje w nim dobrze zorganizowany oddział Wojskowych w liczbie ok. 10 żołnierzy, atakują oni wszystkich stalkerów, którzy się zbliżą. Co ciekawe, na terenie posterunku można znaleźć wejście do fabryki Rostów[1]

Schowki Edytuj

S.T.A.L.K.E.R. - Cień Czarnobyla Edytuj

W pierwszej części posterunek nie oferuje zbyt wiele cennych rzeczy do znalezienia. Najcenniejsze rzeczy, w postaci broni oraz amunicji, mają przy sobie żołnierze. Są to głównie AKSU-74 oraz Abakany wraz z amunicją 5.45x30mm, a także granaty. Dodatkowo znaleźć można leki antyradiacyjne, apteczki oraz sporą ilość prowiantu, głównie konserw.

S.T.A.L.K.E.R. - Czyste Niebo Edytuj

W drugiej części serii bohater może znaleźć kilka schowków na posterunku i w jego okolicach. W Wiosce Kotów można wykupić informacje o schowku pośród gałęzi, po wewnętrznej stronie posterunku - tuż przy drucie kolczastym. Drugi schowek znajduje się w lesie, naprzeciwko posterunku. Kolejne dwa schowki są tuż przy tunelu prowadzącym na Wielkie Bagna.

Ciekawostki Edytuj

  • Jeśli w S.T.A.L.K.E.R.: Czyste Niebo bohater wejdzie do Kordonu w momencie emisji, posterunek będzie opustoszały, pozostanie taki do czasu respawnu żołnierzy. Można wtedy bezproblemowo przeszukać tę lokację.
  • Żołnierze stacjonujący na posterunku respawnują się co kilka dni.

Przypisy Edytuj

  1. http://lost-alpha.wikia.com/wiki/Military_Checkpoint

Więcej z Fandomu

Losowa wiki