FANDOM

Ciekawostki czyli tzw. Easter Eggi są luźnymi nawiązaniami do rzeczywistości, książek, filmów, muzyki lub innych gier, wprowadzonymi do rozgrywki przez twórców.

Opis Edytuj

Ester Eggi występują one w całej serii gier S.T.A.L.K.E.R. pod postacią przedmiotów, wydarzeń lub osób, które odnoszą się do rzeczy nie związanych z serią gier. Pozostają one ukryte przed graczem, odkryć je można poprzez odwiedzanie miejsc, w których się one znajdują, niekiedy aby to zrobić konieczne jest posłużenie się kodami, niedopracowaniami (tzw. BUG'ami) lub modyfikacjami. Najczęściej mają charakter żartobliwy albo mają na celu upamiętnienie wydarzeń lub osób, mogą być także wprowadzone jako sposób na wyrażenie podziwu dla osób, przedmiotów bądź wydarzeń, albo dezaprobaty. Wszystko zależy od motywacji twórców ester eggów w rozgrywce.

S.T.A.L.K.E.R. - Cień Czarnobyla Edytuj

  1. W tunelu w Dziczy znajduje się ciało Gordona Freemana, protagonisty legendarnej serii gier Half-life studia Valve. Dostępny filmik poniżej:
  2. W Laboratorium X-18 można znaleźć fotografię z twórcami gier S.T.A.L.K.E.R.
  3. Będąc w Wiosce Kotów w Kordonie jest możliwość zdobycia za darmo nowego kombinezonu Najemników - znajduje się o on na strychu pierwszego budynku po prawej stronie przy samym wejściu do wioski. Można się tam dostać skacząc po dachu[1].
  4. Drzwi do Sterowni Monolitu można otworzyć dekoderem lub przy użyciu broni palnej.
  5. W Jantarze, w Mobilnym Bunkrze Naukowców, za plecami profesora Sacharowa znajduje się pomieszczenie z którego wychodzi do głównego bohatera, okazuje się, że pomieszczenie to jest zupełnie puste.

S.T.A.L.K.E.R. - Czyste Niebo Edytuj

  1. Na Wielkich Bagnach można znaleźć Wintara BC należącego do Szramy, leży on za wagonami na trakcji kolejowej, jest to najdalej wysunięty punkt na północy mapy.
  2. Dziwne pomieszczenie z teleportem (jest to nawiązanie do radzieckiego serialu "Visitor from the future" w Czystym Niebie:
  3. Wintar BC Szramy po naprawieniu ma lepsze parametry niż tradycyjne odpowiedniki tej broni w grze.
  4. Jest możliwość znalezienia detektora Weles już na początku gry, leży on w jaskini przy moście kolejowym, most widać na mapie w lewym, górnym rogu, można się tak dostać przez dziurę w drucie kolczastym.
  5. W tle menu głównego S.T.A.L.K.E.R.: Czyste Niebo można zobaczyć działko obrotowe, to ciekawe bo ta broń została ostatecznie wycięta z tej części gry.
  6. Tajemnicze laboratorium w Limańsku, szczegóły w filmiku poniżej:
  7. Leśnik wspomina o tajemniczych eksperymentach w Limańsku, mówił, że po wizycie w mieście zawsze bolała głowa. Jest to oczywiste nawiązanie do tzw. Oka Moskwy, tajnej aparatury nasłuchowej ZSRR znajdującej się na Ukrainie, która to miała wpływać na ludzki umysł manipulując w ten sposób zachodnimi dyplomatami rezydującymi w Rosji.

S.T.A.L.K.E.R. - Zew Prypeci Edytuj

  1. SCOP Young Lebedev

    N.A. Lebiediew za młodu, zdjęcie z X-8.

    W Laboratorium X-8 można znaleźć zdjęcie N.A. Lebiediewa za młodu, kiedy był jeszcze technikiem.
  2. kluczowe decyzje bohatera wpływają na to jak wygląda zakończenie gry, przykładowo pozostawienie gniazda pijawek niedaleko Skadowska poskutkuje opustoszeniem tego miejsca w przyszłości gdy zostanie ono zaatakowane przez te mutanty.
  3. W Laboratorium X-8 na listach przewozowych można dostrzec nazwiska Liebiedewa oraz Kalanchy, dowodzi to, że w przeszłości pracowali oni w tym miejscu, min. nad projektem nr. 62.

Pozostałe Edytuj

Plik:Stalker-clear-skys.jpg
  • ZONA RAP - 31.12.2016 r. Zostaje opublikowana płyta WIRUS dwóch

podwarzszawskich raperów Midnight'a i Kakieta. Pierwszy utwór tej płyty to "ZONA" poniżej link do przesłuchania[2].

☀Kamil Midnight/Kakiet - Zona

  • GSC Game World przygotowało dla fanów nieśmiertelniki, z okazji premiery S.T.A.L.K.E.R.: Zew Prypeci w 2009 roku, zestawy nieśmiertelników w wersji limitowanej z logotypem gry rozeszły się bardzo szybko, ale wciąż można je kupić w niektórych sklepach internetowych.

Przypisy Edytuj

  1. https://stalkerteam.pl/topic/6322-zbi%C3%B3r-tajemnic-zony/
  2. https://youtu.be/wNVMYzUDc4I