FANDOM

Cmentarzysko Pojazdów to miejsce w Wysypisku, występujące w S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla oraz S.T.A.L.K.E.R.: Czyste Niebo

HistoriaEdytuj

Po katastrofie w elektrowni atomowej w roku 1986, większość pojazdów dotknięta promieniowaniem, w tym oczywiście te, które brały udział w akcjach ratunkowych, nie nadawała się do użytku. Głównym powodem było promieniowanie i wynikające z tego usterki. Napromieniowanie wraki rozlokowano w róznych miejscach, które od tej pory pełniły rolę skupisk złomu, inne porzucono na ulicach, podczas ewakuacji. Cmentarzysko Pojazdów na Wysypisku to miejsce, które zostało wykorzystane do składowaniu wraków zniszczonych przez promieniowanie, sprowadzono tam stary śmigłowiec Mi-24 oraz wiele rodzajów pojazdów cywilnych, a nawet transportery opancerzone. Miejsce ogrodzono, a następnie porzucono.

Z czasem jednak cmentarzysko pojazdów było coraz częściej odwiedzane przez zbieraczy, którzy wykorzystywali części z wraków, aby móc je ponownie użyć lub sprzedać. Z czasem w to miejsce przybyli Bandyci, którzy przejęli kontrolę nad Wysypiskiem, cmentarzysko stało się jedną z ich kluczowych lokacji, która była bardzo blisko przejścia do Kordonu. W czasie wojny Bandytów z Samotnikami, ci drudzy odbili miejse i ustawili tam jeden ze swoich przyczółków, po zwycięstwie w wojnie frakcji, w roku 2011. Później, po wielkiej emisji i zakończeniu wojen frakcji, miejsce to ponownie próbowali zająć Bandyci, ale zostali wyparci przez grupe Samotników, dowodzonych przez Stalkera imieniem Bies, który wraz z Naznaczonym odparł kontraatak zbirów.

OpisEdytuj

Cmentarzysko Pojazdów to druga najistotniejsza lokacja na Wysypisku, zaraz po Składzie. Ogrodzona rozpadającą się siatką, otoczona jest przez liczne anomalie Trampolina, Elektro, na jej terenie można się natknąć na Spalacze, w pobliżu można znaleźć kilka artefaków min. Meduzy oraz Kamienną Krew. Cmentarzysko otoczone jest przez pasma wzniesień od północny, południa i zachodu, na wzgórzach można znaleć kilka schowków. Frakcje Bandytów oraz Samotników roszczą sobie prawa do zajmowania tego miejsca, co było jednym z kluczowych elementów w wojnie pomiędzy tymi frakcjami. Jest to druga, po Składzie, największa lokacja na Wysypisku. 

WystępowanieEdytuj

SoC Cień CzarnobylaEdytuj

Naznaczony przybywa w to miejsce idąc w głąb Zony, natrafia na Stalkera Biesa, który wraz ze swoim oddziałem wyparł z cmentarzyska Bandytów. Stalker prosi Striełoka o pomoc w odparciu kontraataku, który ma nadejść z zachodu, na co bohater przystaje. Po wykonaniu zadania i likwidacji Bandytów, lokacja ta pozostaje w rękach Stalkerów.

ZadaniaEdytuj

  1. Odpowiedź na wezwanie o pomoc
  2. Zabicie przywódcy Bandytów
  3. Odparcie ataku Bandytów

CNM Czyste NieboEdytuj

W prologu serii cmentarzysko jest zajęte przez Bandytów, którzy przetrzymują na jego terenie kilku Samotników jako zakładników. Miejsce bronione jest przez kilkunastu żołnierzy Bandytów, Samotnicy decydują się przejąć tę lokację, pozbyć się przeciwników i uratować zakładników, co przełożyło by się na ich rosnące znaczenie w wojnie frakcji. Po wykonaniu tego zadania Bandyci jeszcze kilkukrotnie próbowali odbić tę lokację, nie udało im się tego zrobić, co więcej, niedługo później ich siedziba główna - Skład, została zajęta, co było bezpośrednią przyczyną ich porażki w wojnie frakcji przeciwko Samotnikom[1].

ZadaniaEdytuj

  1. Atak na cmentarzysko Pojazdów
  2. Przejmij obiekt
  3. Obrona obiektu
  4. Utrzymaj Obiekt do czasu przybycia posiłków

  • To druga, po Składzie, największa lokacja na Wysypisku.
  • Wśród wraków na terenie cmentarzyska można zauważyć trzy egzemplarze śmigłowca Mi-24. Te modele nie brały udziału w akcji gaszenia elektrowni, z uwagi na swoje czysto bojowe zastosowanie, ale możliwe, że jest to niezaimplementowana modyfikacja Mi-24r, stworzona do rozpoznania terenu pod kątem promieniowania i skażenia chemicznego. Mi-6 i cywilny Mi-26TP również uczestniczyły w akcji.
  • W rzeczywistości cmentarzysko jest dużo większe, niż zostało to przedstawione w grze, znajduje się także na nim dużo większa liczba pojazdów.
  • W S.T.A.L.K.E.R.: Czyste Niebo czasami na terenie cmentarzyska można spotkać oddział frakcji Powinność. Taki scenariusz jest możliwy, z uwagi na specyfikę Wojny Frakcji i ekspansji każdej z grup. 
  • S.T.A.L.K.E.R.: Czyste Niebo występują pewne różnice w porównaniu do S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla, np. na terenie cmentarzyska pojawiła się koparka, a KAVZ-685 zniknął.
  • S.T.A.L.K.E.R.: Czyste Niebo po zakończeniu głównego wątku i przejściu w tryb Free Play, na cmentarzysku pojawia się legowisko Ślepych Psów.
  • Jeśli w S.T.A.L.K.E.R.: Czyste Niebo bohater zaatakuje jeńców, przetrzymywanych przez Bandytów, ci nie zareagują. 
  • Protagonista może nawet przekazać broń jeńcom na cmentarzysku, Bandyci wówczas w ogóle nie zareagują, a jeńcy nadal będą klęczeć z rękoma podniesionymi do góry. Jest to niedopracowanie.
  • S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla anomalie na terenie cmentarzyska nie czynią żadnych szkód stalkerom.
  • Czasami w S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla może się pojawić bład gry, powodujący, że stalkerzy będą wchodzić w anomalie Spalacz, obecne na cmentarzysku, nie będą jednak ponosić żadnych obrażeń.
  • W budce przy wejściu na cmentarzysko znadjują się dwie skrzynie, po ich rozbiciu pojawi się amunicja 9x19mm FMJ.
  • S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla niekiedy Bandyci zabijają jeńców jeśli są atakowani.

GaleriaEdytuj

SoC Cień CzarnobylaEdytuj

CNM Czyste NieboEdytuj

PrzypisyEdytuj

  1. http://pl.stalker.wikia.com/wiki/Wojna_Frakcji