FANDOM

Cmentarzysko Pojazdów to miejsce w Wysypisku, występujące w S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla oraz S.T.A.L.K.E.R.: Czyste Niebo

Cmentarzysko Pojazdów
Lokalizacja
Frakcje
Postacie
Anomalie
Artefakty
Źródło

HistoriaEdytuj

Po katastrofie w elektrowni atomowej w roku 1986, większość pojazdów dotknięta promieniowaniem, w tym oczywiście te, które brały udział w akcjach ratunkowych, nie nadawała się do użytku. Głównym powodem było promieniowanie i wynikające z tego usterki. Napromieniowanie wraki rozlokowano w róznych miejscach, które od tej pory pełniły rolę skupisk złomu, inne porzucono na ulicach, podczas ewakuacji. Cmentarzysko Pojazdów na Wysypisku to miejsce, które zostało wykorzystane do składowaniu wraków zniszczonych przez promieniowanie, sprowadzono tam stary śmigłowiec Mi-24 oraz wiele rodzajów pojazdów cywilnych, a nawet transportery opancerzone. Miejsce ogrodzono, a następnie porzucono.

Z czasem jednak cmentarzysko pojazdów było coraz częściej odwiedzane przez zbieraczy, którzy wykorzystywali części z wraków, aby móc je ponownie użyć lub sprzedać. Z czasem w to miejsce przybyli Bandyci, którzy przejęli kontrolę nad Wysypiskiem, cmentarzysko stało się jedną z ich kluczowych lokacji, która była bardzo blisko przejścia do Kordonu. W czasie wojny Bandytów z Samotnikami, ci drudzy odbili miejse i ustawili tam jeden ze swoich przyczółków, po zwycięstwie w wojnie frakcji.

Później, po wielkiej emisji i zakończeniu wojen frakcji, miejsce to ponownie próbowali zająć Bandyci, ale zostali wyparci przez grupe Samotników, dowodzonych przez Stalkera imieniem Bies, który wraz z Naznaczonym odparł kontraatak zbirów. Po tych wydarzeniach miejsce to nie pełniło już żadnej istotnej roli.

OpisEdytuj

Cmentarzysko Pojazdów to lokacja zajmująca sporą część terenów. Ogrodzona rozpadającą się siatką, otoczona jest przez liczne anomalie Trampolina, Elektro oraz Spalacz, w pobliżu można znaleźć kilka artefaków min. Meduzy oraz Kamienną Krew. Cmentarzysko otoczone jest przez pasma wzniesień od północny, południa i zachodu, na wzgórzach można znaleć kilka schowków. Frakcje Bandytów oraz Samotników roszczą sobie prawa do zajmowania tego miejsca, co było jednym z kluczowych elementów w wojnie pomiędzy tymi frakcjami. Jest to druga, po Składzie, największa lokacja na Wysypisku. 

GraEdytuj

S.T.A.L.K.E.R. - Czyste NieboEdytuj

W prologu serii cmentarzysko jest zajęte przez Bandytów, którzy przetrzymują na jego terenie kilku Samotników jako zakładników. Miejsce bronione jest przez kilkunastu żołnierzy Bandytów, Samotnicy decydują się przejąć tę lokację, pozbyć się przeciwników i uratować zakładników, co przełożyło by się na ich rosnące znaczenie w wojnie frakcji. Po wykonaniu tego zadania Bandyci jeszcze kilkukrotnie próbowali odbić tę lokację, nie udało im się tego zrobić, co więcej, niedługo później ich siedziba główna - Skład, została zajęta, co było bezpośrednią przyczyną ich porażki w wojnie frakcji przeciwko Samotnikom[1].

S.T.A.L.K.E.R. - Cień CzarnobylaEdytuj

Naznaczony przybywa w to miejsce idąc w głąb Zony, natrafia na Stalkera Biesa, który wraz ze swoim oddziałem wyparł z cmentarzyska Bandytów. Stalker prosi Striełoka o pomoc w odparciu kontraataku, który ma nadejść z zachodu, na co bohater przystaje. Po wykonaniu zadania i likwidacji Bandytów, lokacja ta pozostaje w rękach Stalkerów.

FrakcjeEdytuj

PostacieEdytuj

AnomalieEdytuj

ArtefaktyEdytuj

CiekawostkiEdytuj

  • To druga, po Składzie, największa lokacja na Wysypisku.

PrzypisyEdytuj

  1. http://pl.stalker.wikia.com/wiki/Wojna_Frakcji

Więcej z Fandomu

Losowa wiki