FANDOM

„Już ci wszystko powiedziałem: całe twoje zadanie polega na sprzątnięciu snajpera w wieży nad ogrodzeniem. ”
— Czacha. S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla
Czacha jest postacią pojawiającą się w S.T.A.L.K.E.R Cień Czarnobyla i S.T.A.L.K.E.R Zew Prypeci.

Przeszłość Edytuj

Pułkownik Czacha nie posłuchał poleceń Generała Woronina i postanowił razem ze swoim oddziałem zaatakować bazę WolnościWoronin radzi Naznaczonemu, aby nie uczestniczył w ich "samobójczej misji", ale Naznaczony może mu pomóc bez psucia sobie relacji z Powinnością. Tym bardziej, że wykonanie zadania ją zwiększa. Jeśli Naznaczony odmówi pomocy, oddział Czachy sam zaatakuje bazę Wolności i będzie próbował zabić ŁukaszaWilk dostarczył mu pudełko dynamitu, które podłożono na ogrodzeniu bazy po zachodniej stronie.

Charakterystyka Charakterystyka Edytuj

SoC Cień Czarnobyla Edytuj

Czacha znajduję się w gospodarstwie na zachód od bazy Wolności w Magazynach Wojskowych, gdzie dowodzi grupą siedmiu ekspertów w Egzoszkieletach. Czacha może dać Naznaczonemu takie zadania jak zabicie Snajpera Wolności i pomoc w ataku na bazę, aby zabić Łukasza. Istnieje duże prawdopodobieństwo, że Czacha umrze podczas ataku. Jednak przy wystarczającej ochronie (zwłaszcza przed snajperami Wolności) ma szansę przetrwać. Jeśli zginie, członek jego oddziału, który przeżył, da mu nagrodę. Łukasz może nam także dać zadanie polegające na zabiciu Czachy i jego oddziału. W tej misji pomagać nam będą Maks i jego oddział.

ZP Zew Prypeci Edytuj

Czacha pojawia się ponownie w S.T.A.L.K.E.R.: Zew Prypeci, przeżył wydarzenia z Cienia Czarnobyla. Obecnie jest członkiem grupy Najemników dowodzonej przez Czarnego, którzy chronią Bunkier naukowców w Janowie (prawdopodobnie został wyrzucony z Powinności przez Generała Woronina za niesubordynację). Nadal ma swój Egzoszkielet, chociaż jest on odmalowany w kolorystyce Najemników. Gdy Major Diegtiariow pierwszy raz go spotka, będzie patrolował bunkier uzbrojony w SPSA-14 i będzie go ignorował albo mówił, że ma odejść od niego. Gdy Major Diegtiariow zostaje wysłany po dokumenty administracyjne do Fabryki w Jupiterze, Czacha i jego oddział śledzą Majora, aby odzyskać dokumenty. Gdy Major znajduje dokumenty Czacha i jego drużyna atakują go, niestety Czacha razem z innymi Najemnikami ginie w walce.

Ciekawostki Ciekawostki Edytuj

  • Podobnie jak w przypadku większości ważnych postaci, zwłoki Czachy i jego oddziału pozostają na zawsze, pozwalając graczowi na używanie ich jako skrytki.
  • Być może Czacha to nie jest jego pseudonim, tylko prawdziwe nazwisko. Wskazuje na to rozmowa z Generałem Woroninem, który nazywa go Pułkownikiem Czachą.
  • Mimo, iż jest liderem swojego plutonu, jest najmniej doświadczony ze wszystkich. Większość jego ludzi pojawia się w rankingu najlepszych stalkerów, podczas gdy on w ogóle w nim nie występuje.
  • W ĆCz Czacha i reszta oddziału mogą zginąć w anomalii Elektro (koło gospodarstwa) tuż po oczyszczeniu Bazy Wojskowej.
  • W pobliżu ceglanego muru bazy Wolności leżą zwłoki zmarłego członka Powinności. Prawdopodobnie to również członek Grupy Czachy. Najprawdopodobniej został wysłany, aby zabić Snajpera Wolności, ale nie poradził sobie z zadaniem i sam zginął.

Literatura Literatura Edytuj

  • W książce "Wiodący zachód słońca" Nowela Glushkowa prawdziwym imieniem Czachy jest Boris Cherepanov. Również w tej książce ma młodszego brata, Venyę Cherepok. Zgodnie z historią, Pułkownik Cherepanov opuszcza Powinność wraz ze swoimi ludźmi i organizuje zgrupowanie Bujana, które znajduje się w Dolinie Mroku.
  • Został wspomniany w książce "Zła wojna".