Czacha jest postacią pojawiającą się w S.T.A.L.K.E.R Cień Czarnobyla i S.T.A.L.K.E.R Zew Prypeci.

Przeszłość

Pułkownik Czacha nie posłuchał poleceń Generała Woronina i postanowił razem ze swoim oddziałem zaatakować bazę Wolności. Woronin radzi Naznaczonemu, aby nie uczestniczył w ich "samobójczej misji", ale Naznaczony może mu pomóc bez psucia sobie relacji z Powinnością. Tym bardziej, że wykonanie zadania ją zwiększa. Jeśli Naznaczony odmówi pomocy, oddział Czachy sam zaatakuje bazę Wolności i będzie próbował zabić Łukasza.

Charakterystyka

SoC Cień Czarnobyla

Czacha znajduję się w gospodarstwie na zachód od bazy Wolności w Magazynach Wojskowych, gdzie dowodzi grupą siedmiu ekspertów w egzoszkieletach. Czacha może dać Naznaczonemu takie zadania jak zabicie Snajpera Wolności i pomoc w ataku na bazę, aby zabić Łukasza. Istnieje duże prawdopodobieństwo, że Czacha umrze podczas ataku. Jednak przy wystarczającej ochronie (zwłaszcza przed snajperami Wolności) ma szansę przetrwać. Jeśli zginie, członek jego oddziału, który przeżył, da mu nagrodę. Łukasz może nam także dać zadanie polegające na zabiciu Czachy i jego oddziału. W tej misji pomagać nam będą Maks i jego oddział.

ZP Zew Prypeci

Czacha pojawia się ponownie w S.T.A.L.K.E.R Zew Prypeci, przeżył wydarzenia w S.T.A.L.K.E.R Cień Czarnobyla. Obecnie jest członkiem grupy Najemników dowodzonej przez Czarnego, którzy chronią Bunkier naukowców w Janowie. Nadal ma swój egzoszkielet, chociaż jest on odmalowany w kolorystyce Najemników. Gdy Major Diegtiariow pierwszy raz go spotka, będzie patrolował bunkier uzbrojony w SPSA-14 i będzie go ignorował albo mówił, że ma odejść od niego. Gdy Major Diegtiariow zostaje wysłany po dokumenty administracyjne do Fabryki w Jupiterze, Czacha i jego oddział śledzą Majora, aby odzyskać dokumenty. Gdy Major znajduje dokumenty Czacha i jego drużyna atakują go, niestety Czacha razem ze swoimi ludźmi ginie w walce.

Ciekawostki Ciekawostki

  • Podobnie jak w przypadku większości ważnych postaci, zwłoki Czachy i jego oddziału pozostają na zawsze, pozwalając graczowi na używanie ich jako skrytki.
  • Mimo, iż jest liderem swojego plutonu, jest najmniej doświadczony ze wszystkich. Większość jego ludzi pojawia się w rankingu najlepszych stalkerów, podczas gdy on wogóle w nim nie występuje.
  • Czacha w Zewie Prypeci jest Najemnikiem, można przypuszczać że został zwolniony przez Generała Woronina za jego niesubordynację. Jego obecność i zmiana frakcji w Zewie Prypeci jest również potwierdzeniem, że atak na bazę Wolności i śmierć Łukasza prawdopodobnie jest kanoniczna.
  • Czacha jest na widoku Snajpera Wolności, którego Naznaczony ma zabić na jego zlecenie. Czacha może zostać zauważony i zabity przez snajpera, co uniemożliwia Naznaczonemu atak na bazę Wolności.
  • W ĆCz Czacha i reszta oddziału może zginąć w anomalii Elektro (koło gospodarstwa) tuż po oczyszczeniu Bazy Wojskowej.