FANDOM

To straszne miejsce. Łatwo tu zniknąć bez śladu niezależnie od tego ile masz szczęścia. Ten kto zbliży się do Mózgozwęglacza od razu wpada w obłęd i zamienia się w Zombie (...) Nikt nie wrócił jeszcze stamtąd zachowując zdrowe zmysły

- PDA S.T.A.L.K.E.R. Cień Czarnobyla.

Czerwony Las to lokacja w S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla oraz S.T.A.L.K.E.R.: Czyste Niebo.

Czerwony Las
Czerwony cs

Czerwony Las

Gra
Typ lokacji
  • Las
Rozmiar
  • Średni
Miejsca
Frakcje
Postacie
Mutanty
Anomalie
Źródło

HistoriaEdytuj

Przed katastrofą w 1986 roku, teren ten był raczej słabo zaludniony, większość jego powierzchni pokrywał las oraz równiny. Region ten sąsiadował z Limańskiem, średniej wielkości miastem, które było ośrodkiem przemysłu oraz handlu na tym obszarze, było ono jednak przez większość czasu zablokowane przez liczne anomalie, które całkowicie odcinały dostęp do niego. Czerwony Las z czasem stał się bardzo niebezpieczny, pojawiały się tu najgroźniejsze mutanty i emisje, W 2011 oraz 2012 roku lokacja ta przeżywała prawdziwe oblężenie na skutek konfliktu Striełoka z Czystym Niebem, a następnie po wyłączeniu Mózgozwęglacza.

OpisEdytuj

To ponure i niebezpieczne miejsce, podzielone na dwa dużę regiony. Występują tu liczne anomalie przestrzenne oraz wiele najniebezpieczniejszych mutantów. Na terenie Czerwonego Lasu istnieją dwa przejścia prowadzące w kierunku elektrowni atomowej. Jednym z nich jest tunel, który został zawalony przez Striełoka w 2011 roku. Drugim jest most, który umożlwia przejście do Limańska, a stamtąd droga prosto do siłowni jądrowej. Lokacja odgrywa kluczową rolę w dwóch częściach serii. 

MiejscaEdytuj

WystępowanieEdytuj

S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla Edytuj

Główny protagonista przybywa do Czerwonego Lasu dopiero po uzyskaniu hełmu ochronnego od Ekologów w Jantarze, który zapewnia ochronę przed emisjami Mózgozwęglacza. Główne zadanie bohatera polega przedostaniu się do Laboratorium X-19 i wyłączeniu tego potężnego emitera. Lokacja ta jest bardzo niebezpieczna, zdominowana przez siły Monolitu, które uważnie strzegą swojego terytorium, dodatkowo w regionie grasuje wiele groźnych mutantów jak Snorki, Nibypsy Psioniczne oraz zwykłe, a także Zombie. Kolejnym szkodliwym czynnikiem jest bardzo wysokie promieniowanie oraz emisje, wymuszało to na Striełoku pracę w pośpiechu, każda chwila dłużej spędzona w Czerwonym Lesie niosła ze sobą ryzyko śmierci. 

Główny bohater idąć przez Czerwony Las miał do wyboru dwie ścieżki, które prowadziły go do celu, pierwsza - iść wprost do Mózgozwęglacza przez las lub podążać główną drogą. Pierwsza droga była dłuższa, druga bardziej niebezpieczna, głównie z uwagi na opór licznych żołnierzy Monolitu. Po dotarciu do laboratorium i wyłączeniu Mózgozwęglacza, Czerwony Las stał się priorytetem dla wszystkich frakcji w Zonie. Nie zajęło długo zanim Wolność i Powinność wkroczyły na to terytorium, walcząc z Monolitem, jednocześnie zwalczając siebie nawzajem. Przybyli Samotnicy, Najemnicy oraz Wojskowi, którzy próbowali przejąć kontrolę nad podziemnym bunkrem. Monolit nie był już w stanie powstrzymywać takiej nawały stalkerów wszystkich frakcji, w konsekwencji czego droga do centrum Zony pozostała otwarta już na stałe. 

S.T.A.L.K.E.R.: Czyste NieboEdytuj

Czerwony las na potrzeby S.T.A.L.K.E.R.: Czyste Niebo został całkowicie przebudowany. W prologu główny bohater przemierza inną część tego terytorium, ścigając Naznaczonego, który zamierza po raz kolejny przedstać się przez Mózgozwęglacz. Znajduje się tam tunel, prowadzący do drugiej części Czerwonego Lasu, przedstawionej w pierwszej części serii, zostaje on jednak wysadzony przez Striełoka, w konsekwencji czego Szrama musi znaleźć inną drogę za swoim celem. Nowe możliwości przed najemnikiem otworzyła sama Zona, gdyż po wielkiej emisji, która miała miejsce wcześniej odblokowana została droga do Limańska, przez który można ominąć Mózgozwęglacz i dotrzeć do elektrowni atomowej. Most prowadzący do miasta był jednak podniesiony, a druga strona brzegu została zajęta przez Bandytów. Tutaj Czystemu Niebu oraz Szramie z pomocą przyszła grupa Leszego, która atakując Bandytów od tyłu zdołała zająć most i pod osłoną ogniową najemnika Szramy opuścić go. Następnie bohater, wraz ze swoją frakcją, wyruszył w dalszy pościg próbując przebić się przez Limańsk.

FrakcjeEdytuj

PostacieEdytuj

MutantyEdytuj

AnomalieEdytuj

CiekawostkiEdytuj

  • Pierwotnie lokacja ta miała nosić nazwę Radar
  • W pierwszej części trylogii S.T.A.L.K.E.R. znajdujemy pamiętnik, z którego dowiadujemy się, że członkowie frakcji Monolit nazywają ten las Mrocznym Lasem oraz Czarnym Lasem
  • Czerwony Las przed katastrofą nazywany był Wormwood Forest
  • Czasami za anomalią teleportującą można znaleźć zwłoki Ojca Waleriana

PrzypisyEdytuj