FANDOM

Opis Edytuj

To straszne miejsce. Łatwo tu zniknąć bez śladu niezależnie od tego ile masz szczęścia. Ten kto zbliży się do Mózgozwęglacza od razu wpada w obłęd i zamienia się w Zombie (...) Nikt nie wrócił jeszcze stamtąd zachowując zdrowe zmysły.
- PDA S.T.A.L.K.E.R. Cień Czarnobyla

Czerwony Las to lokacja w S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla oraz S.T.A.L.K.E.R.: Czyste Niebo.

S.T.A.L.K.E.R. Cień CzarnobylaEdytuj

Xr 3da-2009-06-21-01-13-50-78.jpg

Droga do Mózgozwęglacza, S.T.A.L.K.E.R. Cień Czarnobyla

Czerwony Las to lokacja, która występuje w  S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla oraz S.T.A.L.K.E.R.: Czyste Niebo. Położona na południe od Elektrowni Jądrowej w Czarnobylu oraz na północ od Magazynów Wojskowych. Nazwa tej lokacji wywodzi się od czerwono-rudego koloru liści napromieniowanych drzew. Promieniowanie radioaktywne spowodowało znaczną zmianę wyglądu lasu, stał się on mroczny i bardzo niebezpieczny. Występują tam różne mutacje roślin i zwierząt. Jest jednym z najbardziej tajemniczych miejsc w Zonie. Obecnie, ponad 90% skażenia radioaktywnego w Czerwonym Lesie jest skoncentrowane w glebie.

S.T.A.L.K.E.R. Czyste Niebo Edytuj

Czerwony cs.jpg

Czerwony Las w S.T.A.L.K.E.R. Czyste Niebo

Czerwony las na potrzeby S.T.A.L.K.E.R.: Czyste Niebo został całkowicie przebudowany. Teraz jest to ogromny gąszcz drzew o brunatnych liściach. W lokacji znajduje się stara kopalnia, anomalia teleport przy czołgu, chata Leśnika, jaskinia z niezwykle potężnym artefaktem - Kompasem, przejście do Magazynów Wojskowych, przejście do Limańska, zawalony tunel, a także droga do Jantaru. Obok chaty Leśnika stacjonuje oddział Powinności. Dochodzi tu czasem do walk między tą frakcją a Wolnością. Również Bandyci stanowią pewne zagrożenie dla Stalkerów.

MutantyEdytuj

Ciekawostki Edytuj

  • Pierwotnie lokacja ta miała nosić nazwę Radar
  • W pierwszej części trylogii S.T.A.L.K.E.R. znajdujemy pamiętnik, z którego dowiadujemy się, że członkowie frakcji Monolit nazywają ten las Mrocznym Lasem oraz Czarnym Lasem
  • Czerwony Las przed katastrofą nazywany był Wormwood Forest

Galeria Edytuj

14 red forest dry.jpg

Czerwony las (kliknij aby powiększyć).

Więcej z Fandomu

Losowa wiki