FANDOM

Pewnego dnia się doigrasz, Striełok.
- Doktor.

Doktor
Doktor.png

Doktor na filmiku w Cieniu Czarnobyla

Frakcja
Ranga
  • Weteran
Wyposażenie

Doktor (Доктор) jest legendarnym Stalkerem i członkiem Grupy Strieloka. Jako jeden z niewielu wkroczył do centrum Zony przed definitywnym wyłączeniem Mózgozwęglacza i miał styczność ze Spełniaczem Życzeń.

HISTORIA Edytuj

Doktor jest jednym z najstarszych żyjących stalkerów w Zonie, jego osoba otoczona jest legendą choć niewielu miało okazję rozmawiać z nim lub chociaż widzieć go na własne oczy. Mieszka on na odległych krańcach Zony pośród trudno dostępnych bagien i jest bardzo prawdopodobne, że członkowie Grupy jako jedyni znali go osobiście. Nieodłącznym kompanem Doktora jest udomowiony Nibypies.

Legenda głosi, że Doktor po odnalezieniu Spełniacza Życzeń poprosił o umiejętność wyleczenia każdej żywej istoty, nawet ze stanu śmierci biologicznej. Jego prośba została spełniona jednak od tego momentu nie był on w stanie rozróżniać mutantów i bestii od normalnych istot żyjących. Mógł on wyleczyć każdą istotę z dowolnej przypadłości, jednakże leczył on też mutanty i potwory nie rozróżniając już ich natury.

Doktor z uwagi na swoje doświadczenie posiada dużą wiedzę o Zonie. Będąc członkiem grupy, której liderem był Strielok, był odpowiedzialny za zaopatrzenie oraz pomoc medyczną. Razem z grupą przeszedł on przez Mózgozwęglacz dostając się tym samym do Centrum Zony. Tak więc był on jednym z pierwszych, któremu się to udało.

Po tamtych wydarzeniach Doktor spotyka Strieloka tylko raz, pomagając mu wrócić do zdrowia. Nie miał on już więcej okazji zobaczyć się z Duchem oraz Kłem, jako że ten pierwszy zginął w kompleksie badawczym w Jantarze, drugi natomiast został zastrzelony przez Najemników w Prypeci.

S.T.A.L.K.E.R. - Cień Czarnobyla Edytuj

W pierwszej części sagi bohater spotyka Doctora raz, kiedy wpada w pułapkę, którą sam kiedyś zastawił, w kryjówce grupy. Doktor budzi Naznaczonego i wyjaśnia sytuację, w tym rzecz najważniejszą, że to bohater jest osobą, na którą otrzymał zlecenie zabójstwa.

S.T.A.L.K.E.R. Shadow of Chernobyl meeting Doctor06:46

S.T.A.L.K.E.R. Shadow of Chernobyl meeting Doctor

Moment, w którym Doktor pomaga Naznaczonemu, kiedy ten wpadł w pułapkę, którą sam zastawił w kryjówce grupy.

UMIEJĘTNOŚCI Edytuj

Niezależnie czy legenda o niesamowitych możliwościach medycznych Doktora jest prawdą czy fałszem, faktem jest iż był on lekarzem i potrafił leczyć ludzi. Z jego pomocy korzystał chociażby będący na skraju śmierci Strielok (ich konwersacja jest zapisana na PDA ukrytym w kryjówce grupy Strieloka w podziemiach Agropromu).

Doktor (razem z Duchem) odnalazł w Elektrowni Jądrowej w Czarnobylu ukryte drzwi zabezpieczone zamkiem magnetycznym. Prowadziły one do sterowni projektu Świadomości-Z, Strielok zdecydował się je otworzyć kiedy samotnie dotarł do centrum Zony, użył do tego dekodera stworzonego przez Kła.

CIEKAWOSTKI Edytuj

  • Jest jedną z dwóch osób w Zonie, które udomowiły Nibypsa. Drugą osobą jest Noe w S.T.A.L.K.E.R.: Zew Prypeci.
  • Doktor niejako sam neguje wiarygodność legendy o jego spotkaniu ze Spełniaczem Życzeń, mówi on podczas rozmowy ze Striełokiem, że jeszcze nikt nie wrócił stamtąd żywy.
  • S.T.A.L.K.E.R.: Northern Passage sugeruje iż mieszka on na bagnach.
  • Jest jednym z najstarszych żyjących Stalkerów w Zonie.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki