FANDOM

Duch (Prizrak / Призрак) - Legendarny stalker, najbliższy przyjaciel Strieloka, specjalista od kamuflażu. Uchodził za jednego z najlepszych stalkerów w Zonie i według powszechnych opinii wszędzie potrafił dostać się niezauważony.

HISTORIA Edytuj

Duch
Ghost

Duch

Ranga
  • Weteran
Frakcja
Ekwipunek
Status
  • Nie żyje

Duch swój przydomek zawdzięczał wyjątkowym umiejętnościom skradania się oraz kamuflażu. Potrafił poruszać się niezauważonym i dostać się praktycznie do każdego miejsca pozostając niewykrytym. Jednym z jego znanych sukcesów jest likwidacja lidera kultu Dnia Ostatecznego. Nie jest on jednak zimnym zabójcą, pozostaje lojalny wobec swoich przyjaciół oraz uczciwy wobec zleceniodawców[1].

Podczas pierwszego wejścia do Centrum Zony Duchowi oraz całej Grupie udało się dotrzeć do elektrowni i zinfiltrować ją, jednak sytuacja zmusiła ich do szybkiej ucieczki, podczas której kategoryczne odmówił on pozostawienia na śmierć rannego i napromieniowanego Strieloka, na co nalegał Kieł obawiając się, że nie zdołają żywi opuścić Centrum Zony niosąc na plecach rannego kompana[2].

Duch i Striełok często pozostawiali sobie wiadomości. Wymieniali się oni informacjami wielokrotnie informując o postępach przygotowań do wyruszenia do Centrum Zony lub aktualnie wykonywanych zadaniach. Tą samą drogą Duch poinformował Striełoka o śmierci Kła, który zginął z rąk Najemników podczas przechodzenia przez Prypeć.

Legendą otoczony jest także kombinezon Ducha. Według opowieści Duch znalazł ten kombinezon w anomalii, dzięki czemu ma on swoje unikalne cechy, ponoć nigdy nie musiał on nosić przy sobie apteczek ani środków medycznych ponieważ jego kombinezon sam zasklepiał jego rany oraz tamował krwawienie.

Jak się okazało legenda była prawdziwa, kombinezon ducha rzeczywiści posiadał możliwości uzdrawiania choć były one nieco ograniczone. Potrzeba było czasu aby rany Ducha uległy zagojeniu, w przypadku najpoważniejszych ran czas leczenia znacznie się wydłużał. Niestety o ile unikalny kombinezon wspomagał gojenie się ran to jednak nie był w stanie uchronić stalkera od śmierci z rąk kontrolera w podziemiach laboratorium X-16 w Jantarze.

WYDARZENIA Edytuj

Duch towarzyszył Kłu kiedy ten zginął w Prypeci po strzelaninie z Najemnikami. Poinformował on Strieloka o śmierci ich wspólnego przyjaciela po czym udał się nad Jantar by rozpocząć współpracę z Ekologami. Zadanie, które dostał od dr Sacharowa opierało się na wejściu do laboratorium X-16 w towarzystwie Vasiliewa i wyłączeniu emitera promieniowania PSI[3][4].

Niestety w trakcie eksploracji podziemnego kompleksu badawczego Vasiliew stracił panowanie nad sobą i ze strachu uciekł pozostawiając Ducha samego. Stalker samotnie próbował znaleźć wyjście z laboratorium lecz został zaatakowany i zabity przez Kontrolera[5].

Tuż przed śmiercią Duch nagrał wiadomość na swoim PDA informując o zachowaniu Vasiliewa, które nie wyłączył mechanizmu emitera. Wspominał on też o Kontrolerze, którego chciał ominąć by następnie znaleźć alternatywną drogę ucieczki z kompleksu. Niestety w trakcie próby ucieczki Kontroler uśmiercił Ducha.

Strielok odnalazł zwłoki Ducha wraz z jego unikalnym kombinezonem oraz PDA, na których nagrane były jego ostatnie słowa. W S.T.A.L.K.E.R Zew Prypeci wśród notatek Strieloka można znaleźć wzmiankę, że Duch oraz Kieł to jego najlepsi przyjaciele.

CIEKAWOSTKI Edytuj

  • Był jednym z trzech najlepszych przyjaciół Striełoka w grze. Pozostałymi byli Kieł oraz Doktor.
  • Kombinezon Ducha wygląda identycznie jak kombinezony Stalkerów.
  • Jako jedyny z całej Grupy miał styczność z kultem "Dzień Ostateczny" (Zabił on lidera tegoż kultu).
  • Był jednym z pierwszych stalkerów, którzy wkroczyli do Centrum Zony.

Przypisy Edytuj

  1. http://pl.stalker.wikia.com/wiki/Grupa_Strieloka
  2. http://pl.stalker.wikia.com/wiki/S.T.A.L.K.E.R.:_Cie%C5%84_Czarnobyla
  3. http://pl.stalker.wikia.com/wiki/Laboratorium_X-16
  4. http://pl.stalker.wikia.com/wiki/Jantar
  5. Kontroler

Więcej z Fandomu

Losowa wiki