FANDOM

Duch (Prizrak / Призрак) - Legendarny Stalker, najbliższy przyjaciel Striełoka, specjalista od kamuflażu. Uchodził za jednego z najlepszych Stalkerów w Zonie i według powszechnych opinii wszędzie potrafił dostać się niezauważony.

Przeszłość Edytuj

Duch swój przydomek zawdzięczał wyjątkowym umiejętnościom skradania się oraz kamuflażu. Potrafił poruszać się niezauważonym i dostać się praktycznie do każdego miejsca pozostając niewykrytym. Jednym z jego znanych sukcesów jest likwidacja lidera kultu Dnia Ostatecznego. Nie jest on jednak zimnym zabójcą, pozostaje lojalny wobec swoich przyjaciół oraz uczciwy wobec zleceniodawców, w szczególności dla Striełoka.

Podczas pierwszego wejścia do Centrum Zony Duchowi oraz całej Grupie udało się dotrzeć do Elektrowni i zinfiltrować ją, jednak sytuacja zmusiła ich do szybkiej ucieczki, podczas której kategoryczne odmówił on pozostawienia na śmierć rannego i napromieniowanego Striełoka, na co nalegał Kieł obawiając się, że nie zdołają żywi opuścić Centrum Zony niosąc na plecach rannego kompana.

Duch i Striełok często pozostawiali sobie wiadomości. Wymieniali się oni informacjami wielokrotnie informując o postępach przygotowań do wyruszenia do Centrum Zony lub aktualnie wykonywanych zadaniach. Tą samą drogą Duch poinformował Striełoka o śmierci Kła, który zginął z rąk Najemników podczas przechodzenia przez Prypeć. Duch wówczas pochował swojego przyjaciela w Magazynach Wojskowych w Wiosce Pijawek. Poinformował on Striełoka o śmierci ich wspólnego przyjaciela po czym udał się nad Jantar by rozpocząć współpracę z Ekologami. Profesor Sacharow zlecił mu ważne zadanie - eskortowanie Wasiliewa do Laboratorium X-16, przeprowadzenie pomiarów promieniowania psionicznego oraz odnalezienie ważnych dokumentów. To było ostatnie zadanie Ducha w życiu. Wasiliew, zamiast pomóc Stalkerowi wyłączyć instalacje psioniczną, przestraszył się i uciekł. Planował to wyjaśnić Sacharow'owi mówiąc, że Duch oszalał i próbował go zabić. Duch pozostał sam w Laboratorium, ze źródłem potężnego promieniowania psionicznego i hardy Zombie. Udało mu się odnaleźć tajne dokumenty, ale nie mógł się wydostać - został zabity przez Kontrolera.

Legendą otoczony jest także Kombinezon Ducha. Według opowieści Duch znalazł ten kombinezon w anomalii, dzięki czemu ma on swoje unikalne cechy, ponoć nigdy nie musiał on nosić przy sobie apteczek ani środków medycznych ponieważ jego kombinezon sam zasklepiał jego rany oraz tamował krwawienie.

Jak się okazało legenda była prawdziwa, Kombinezon Ducha rzeczywiście posiadał możliwości uzdrawiania choć były one nieco ograniczone. Potrzeba było czasu aby rany Ducha uległy zagojeniu, w przypadku najpoważniejszych ran czas leczenia znacznie się wydłużał. Niestety o ile unikalny kombinezon wspomagał gojenie się ran to jednak nie był w stanie uchronić Stalkera od śmierci z rąk Kontrolera w podziemiach Laboratorium X-16 w Jantarze.

Charakterystyka Edytuj

Tuż przed śmiercią Duch nagrał wiadomość na swoim PDA informując o zachowaniu Wasiliewa, które nie wyłączył mechanizmu emitera. Wspominał on też o Kontrolerze, którego chciał ominąć by następnie znaleźć alternatywną drogę ucieczki z kompleksu. Niestety w trakcie próby ucieczki Kontroler uśmiercił Ducha.

Naznaczony odnalazł zwłoki Ducha wraz z jego unikalnym kombinezonem oraz PDA, na których nagrane były jego ostatnie słowa. Niestety nie rozpoznał swojego przyjaciela, za to był w szoku kiedy zobaczył, że w zleceniu odnośnie zabójstwa Striełoka na zdjęciu nie jest ukazany Striełok, tylko Duch. W S.T.A.L.K.E.R.: Zew Prypeci Striełok podczas rozmowy z Majorem Diegtiarowem po oddaniu mu notatek wspomina, że Duch oraz Kieł to jego najlepsi przyjaciele[1].

Ciekawostki Ciekawostki Edytuj

  • Był jednym z trzech najlepszych przyjaciół Striełoka w grze. Pozostałymi byli Kieł oraz Doktor.
  • Jako jedyny z całej Grupy miał styczność z kultem "Dzień Ostateczny" (Zabił on lidera tegoż kultu).
  • Był jednym z pierwszych Stalkerów, którzy wkroczyli do Centrum Zony.
  • To dziwne, że Duch nie ma innej broni niż pistolet, możliwe, że ją stracił.
  • Według scenarzyscy GSC Duch uwielbiał polować na Kontrolery, i jak na ironię, został zabity przez Kontrolera.
  • Kiedy Naznaczony wejdzie po pomieszczenia, w którym znajduje się Kontroler i ciało Ducha, wydobędzie się wrzask Pijawki. Być może zostało to zrobione celowo, aby przestraszyć lub ostrzec gracza.

Galeria Edytuj

Przypisy Edytuj

  1. http://pl.stalker.wikia.com/wiki/Grupa_Strie%C5%82oka