FANDOM

„W Dziczy był kiedyś dosyć duży zakład wytwórczy, z którego teraz zostały tylko ruiny. Wielu stalkerów spotkała śmierć: roi się tu od wszelakich stworów, które ciągną z całej Zony. Podobno na tym terenie ukryto coś bardzo wartościowego, dlatego też zawsze wielu śmiałków szuka tu szczęścia.”
Dzicz to lokacja występująca w S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla.

HistoriaEdytuj

Przed katastrofą miejsce to służyło głównie celom przemysłowym, transportowi materiałów oraz rozładunkowi pociągów, po powstaniu Zony miejsce jest opuszczone, sporadycznie odwiedzane, lub zajmowane na krótko, przez różne frakcje Stalkerów.

OpisEdytuj

„W Dziczy teraz roi się od pijawek! Wyłażą w nocy. Słyszałem, że w tej pobliskiej fabryce jest coś, co ma dla kogoś ogromną wartość. "Powinność" wysłała tam ostatnio kilku swoich - wszyscy zginęli, a ich wrzaski niosły się kilometrami”
— Opis Dziczy[1]
Dzicz to przemysłowa lokacja na zachód od Rostoku. Jest to rozległy teren mieszczący bocznice kolejowe, rampy przeładunkowe i magazyny, a według mapy dołączonej do gry jest tu także elektrownia. Na jej terenie znaleźć można m.in. dworzec kolejowy, podziemny tunel wypełniony anomaliami Elektro i liczne magazyny.

Dominującą frakcją w tym rejonie są Najemnicy. W późniejszym czasie można spotkać tutaj także bandytów, samotników oraz oddziały Powinności. Można się natknąć także na liczne anomalie jak Elektro, Trampolina czy Wir. Dodatkowo w Dziczy jest sporo miejsc silnie napromieniowanych, z uwagi na liczbę zagrożeń konieczne jest odpowiednie uzbrojenie oraz kombinezon.

Podczas eksploracji tego miejsca natrafić można na starcie najemników z ekspedycją naukowców Krugłowa, ekologa zmierzającego do pobliskiego laboratorium polowegoJantarzeNaukowcy wcześniej przemieszczający się śmigłowcem Mi-24, zostali zestrzeleni przez Najemników, po czym wysłali sygnał ratunkowy docierający do PDA pobliskich Stalkerów.

SoC Cień CzarnobylaEdytuj

W roku 2012 w Dziczy pojawił się Naznaczony, który zmierzał do Jantaru. Po drodze napotkał ekspedycję Ekologów, pod dowództwem Profesora Krugłowa, których śmigłowiec został zestrzelony przez Najemników Wilczarza. Najemnicy mieli za zadanie zdobyć dane badawcze Ekologów, które miały dużą wartość i mogłyby zostać sprzedane z zyskiem.

Naznaczony po odebraniu sygnału ratunkowego, podążył do miejsca katastrofy i zlikwidował przeciwników, następnie po krótkiej rozmowie, odprowadził Krugłowa, który jako jedyny przeżył, do mobilnego laboratorium w Jantarze. W tym samym czasie Powinność oraz Samotnicy przedostali się do Dziczy, ci pierwsi zajęli dawną kryjówkę Najemników, Wolni Stalkerzy natomiast poszukiwali artefaktów i innych cennych rzeczy, po drodze tocząc walki z Bandytami.

Miejsce jest niebezpieczne, oczywistym zagrożeniem są mutanty oraz wrogie frakcje. W okolicach Baru, przy wejściu do Dziczy sporadycznie możemy być świadkami starcia Powinności z Najemnikami lub Bandytami. W Dziczy można także wykonać kilka pobocznych zleceń, znaleźć wiele przydatnych przedmiotów oraz cenne artefakty.

ZadaniaEdytuj

Na tej lokacji bohater otrzymuje lub dzieją się tu następujące zadania:

Schowek SoC SchowkiEdytuj

Na terenie Dziczy znajdują się liczne schowki, w których stalkerzy ukrywali zdobyte towary. Poniżej dostępna jest lista schowków wraz z mapą, na której są one zaznaczone.

PrzedmiotyEdytuj

Na terenie lokacji ukryta jest duża ilość amunicji oraz wszelkiego rodzaju jedzenia i medykamentów.

BronieEdytuj

KombinezonyEdytuj

  • Po około 15 minutach przebywania w tej lokacji, w okolicach stacji kolejowej od strony Baru nadciągnie horda mutantów, składająca się z Nibypsów, Ślepych Psów, Gryzoni, Snorków oraz Pijawek.
  • Kryjówka Bandytów zlokalizowana jest za kontenerem w północnej części mapy.
  • Najemnicy będą się za każdym razem odradzać w pobliżu Placu Budowlanego, dopóki gracz nie ukończy wszystkich zadań związanych z Laboratorium X-16.
  • W pobliżu torów, w małym na wpół zawalonym tunelu, można znaleźć ciało Gordona Freemana, protagonisty kultowej serii gier Half-Life.
  • W tym miejscu protagonista spotyka się z przedstawicielami trzech wcześniej niezidentyfikowanych frakcji: Najemników (jeśli misja Ochroń obóz dla kotów przed najemnikami nie była wykonywana), Ekologów i Zombie.
  • Po przejściu Laboratorium X-16 w Dziczy pojawią się oddziały Powinności. Będą przebywały w pobliżu wejścia do lokacji, a Samotnicy, jeśli nie znajdą wolnego parkingu, pójdą do Jantaru.
  • Na miejscu znajduje się wiele artefaktów pochodzących z anomalii elektrycznych i termicznych. Drogie artefakty elektryczne pojawiają się zwykle po północy.
  • Po zniszczeniu Grupy Wilczarza, pojawiający się w Dziczy Najemnicy mogą być wyposażeni w w Egzoszkielety.
  • Okazjonalnie, na torach kolejowych, nieopodal wieży strażniczej, będą odradzać się Bandyci.
  • Niekiedy na terenie naprzeciwko wieży strażniczej, może pojawić się Pijawka.
  • Jeśli Najemnicy zabiją Krugłowa, będzie on później zastąpiony przez inną postać, a bohater nie dostanie skonfigurowanego hełmu psionicznego, po wykonaniu zadań w Jantarze, tylko jego słabszą wersję.
  • W schowku w Dużym Domu można znaleźć Kombinezon SEVA.

Galeria GaleriaEdytuj

PrzypisyEdytuj

  1. S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla, stable_dialogs_bar, string id="bar_bar_visitors_3_start_7111