FANDOM

Anomalia Elektro występuje we wszystkich częściach serii S.T.A.L.K.E.R.

Anomalia Elektro
Elektro

Anomalia Elektro

Ogólna Charakterystyka
Gra
Typ anomalii
  • Elektryczna
Czynnik szkodliwy
  • Energia Elektryczna
Artefakty
Lokalizacja
Źródło

Ogólna CharakterystykaEdytuj

Anomalia ma średnicę dziesięciu metrów, kumuluje w sobie ogromne ilości elektryczności statycznej. Podczas uaktywniania pojawiają się rozbłyski energii elektrycznej, która rozchodzi się specyficznymi łukami we wszystkie strony, najczęściej uśmiercające każdą żywą istotę w zasięgu. Anomalia jest bardzo łatwa do rozpoznania, z uwagi na charakterystyczny, niebiesko biały gaz, który emituje oraz dźwięk, charakterystyczny dla spięć energii elektrycznej. Anomalia może zostać uaktywniona przez dowolną rzecz, która się z nią zetknie, mogą to być stalkerzy, mutanty lub przedmioty martwe, reakcja zawsze jest taka sama.

Elektro zawsze pozostaje skumulowana w jednym miejscu, nie przemieszcza się i nie zmienię swojego rozmiaru bez kontaktu z ciałem obcym. Występuje na ograniczonych przestrzeniach, rzadziej na otwartym terenie, najczęściej pojawia się kilka anomalii tego typu jednocześnie. Anomalie tego rodzaju są najgroźniejsze w pomieszczeniach, gdzie jest niewiele miejsce by je ominąć lub z nich uciec, na otwartych przestrzeniach można łatwo ją ominąć.

Co ciekawe, po wyzwoleniu energii musi ona zregenerować ładunek elektryczny co zajmuje ok 2-3 sekund, w tym czasie można po niej przebiec i nie zostać porażonym. To ważna informacja dla Stalkerów, gdyż mogą oni wykorzystać śruby, aby rozładować anomalię, a następnie szybko przez nią przebiec zanim odnowi ładunek. Elektro jest w stanie skumulować ładunek od 5000 voltów do nawet kilku tysięcy, natężenie kilku tysięcy amperów jest w stanie zniszczyć każdy dostępny kombinezon ochronny, dlatego też nawet najlepiej wyposażeni Stalkerzy mogą paść ofiarą Elektro[1].

WystępowanieEdytuj

S.T.A.L.K.E.R.: Cień CzarnobylaEdytuj

To jedna z powszechniejszych anomalii, można ją spotkać w Kordonie oraz Dolinie Mroku, Dziczy, także w Podziemiach Agropromu. Dodatkowo kilkanaście z nich znajduje się w Magazynach Wojskowych, Czerwonym Lesie oraz Elektrowni Atomowej

S.T.A.L.K.E.R.: Czyste NieboEdytuj

W prologu serii anomalię można znaleźć na Wielkich Bagnach, niedaleko Placu Maszynowego oraz Dolinie Mroku. Poza tym występuje w obrębie Elektrowni Atomowej, Agropromie, Jantarze, Czerwonym Lesie oraz Magazynach Wojskowych.

S.T.A.L.K.E.R.: Zew PrypeciEdytuj

Zdecydowanie największe zagęszczenie tej anomalii występuje w Żelaznym Lesie, a także na Parkingu. Poza tym kilka można znaleźć w Jupiterze i Laboratorium X-8.

ArtefaktyEdytuj

PrzypisyEdytuj

  1. http://pl.stalker.wikia.com/wiki/Lista_anomalii

Więcej z Fandomu

Losowa wiki