FANDOM

„Anomalia o średnicy około 10 metrów, która gromadzi duże ilości elektryczności statycznej. Przy kontakcie wystrzeliwują z niej dziesiątki miniaturowych błyskawic, rażąc prądem, co prawie zawsze kończy się śmiercią. W świetle dziennym można ją rozpoznać po unoszącej się ponad nią niebieskawej mgle. W nocy Elektro można wykryć za pomocą dowolnego detektora lub rzucając w jej kierunku metalowe przedmioty. Tworzy trzy rodzaje artefaktów: "świecidełko", "błysk" oraz "blask księżyca".”
Anomalia Elektro występuje we wszystkich częściach serii S.T.A.L.K.E.R.

Charakterystyka CharakterystykaEdytuj

Anomalia ma średnicę dziesięciu metrów, kumuluje w sobie ogromne ilości elektryczności statycznej. Podczas uaktywniania pojawiają się rozbłyski energii elektrycznej, która rozchodzi się specyficznymi łukami we wszystkie strony, najczęściej uśmiercające każdą żywą istotę w zasięgu. Anomalia jest bardzo łatwa do rozpoznania, z uwagi na charakterystyczny, niebiesko biały gaz, który emituje oraz dźwięk, charakterystyczny dla spięć energii elektrycznej. Anomalia może zostać uaktywniona przez dowolną rzecz, która się z nią zetknie, mogą to być stalkerzy, mutanty lub przedmioty martwe, reakcja zawsze jest taka sama.

Elektro zawsze pozostaje skumulowana w jednym miejscu, nie przemieszcza się i nie zmienię swojego rozmiaru bez kontaktu z ciałem obcym. Występuje na ograniczonych przestrzeniach, rzadziej na otwartym terenie, najczęściej pojawia się kilka anomalii tego typu jednocześnie. Anomalie tego rodzaju są najgroźniejsze w pomieszczeniach, gdzie jest niewiele miejsce by je ominąć lub z nich uciec, na otwartych przestrzeniach można łatwo ją ominąć.

Co ciekawe, po wyzwoleniu energii musi ona zregenerować ładunek elektryczny co zajmuje ok 2-3 sekund, w tym czasie można po niej przebiec i nie zostać porażonym. To ważna informacja dla Stalkerów, gdyż mogą oni wykorzystać śruby, aby rozładować anomalię, a następnie szybko przez nią przebiec zanim odnowi ładunek. Elektro jest w stanie skumulować ładunek od 5000 woltów do nawet kilku tysięcy, natężenie kilku tysięcy amperów jest w stanie zniszczyć każdy dostępny kombinezon ochronny, dlatego też nawet najlepiej wyposażeni Stalkerzy mogą paść ofiarą Elektro[1].

WystępowanieEdytuj

SoC Cień CzarnobylaEdytuj

CNM Czyste NieboEdytuj

ZP Zew PrypeciEdytuj

  • Zdecydowanie największe zagęszczenie tej anomalii występuje w Żelaznym Lesie, jedno z największych odnotowanych w serii.
  • Parking, w Zatonie, anomalie w tym miejscu są przedmiotem zadania zlecanego przez naukowców.
  • Poza tym kilka można znaleźć w Jupiterze, wokół fabryki.
  • Laboratorium X-8 w Prypeci. W tym samym mieście można się natknąć na Elektro w wielu miejscach, w okolicach sklepu Szkoły.

  • W opisie mówi się, że w ciągu dnia widoczna jest niebieskawa mgła nad anomalią. W rzeczywistości, coś w rodzaju mgły lub niebieskiej poświaty można było zaobserwować w stosunku do pierwotnej wersji anomalii, gdy była w spoczynku. Ponadto po wyładowaniu anomalia była nieaktywna przez pewien czas, a to oznacza, że potrzebuje ona czasu aby się naładować, co pozwoliło by przejść bez przeszkód przez nią. Ta funkcja została również wyłączona przed publikacją gry.
  • W Prypeci, niedaleko Fabryki Jupiter widać te anomalie na drutach energetycznych, ciągnących się po słupach.
  • Anomalia ta może czasami się przemieszczać, czego dowodzi sytuacja z pierwszej części serii, gdzie bohater mógł ominąć posterunek pod mostem w Kordonie, ale musiał w odpowiednim momencie przemieszczać się wraz z anomalią.

PrzypisyEdytuj

  1. http://pl.stalker.wikia.com/wiki/Lista_anomalii