FANDOM

Fabryka w Agropromie
Fabryka w Agropromie
Gra
Lokalizacja
Typ lokacji
  • Budynek/Kompleks Fabryczny
Rozmiar
  • Średni
Miejsca
Frakcje
Postacie
Mutanty
Anomalie
Artefakty
Źródło

HistoriaEdytuj

Przed katastrofą w 1986 roku fabryka dawała zatrudnienie miejscowej ludności, nie jest jasne jakie było jej dokładne przeznaczenie. Po wybuchu reaktora w Elektrowni Atomowej w Czarnobylu, cały region jak i sama fabryka zostały pośpiesznie ewakuowane, wszystkie maszyny oraz sprzęt i dokumentacja zostały porzucone. Po powstaniu Zony w roku 2006 miejsce to zostało zajęte przez Samotników. Próbowali oni ustanowić tu swoją główną siedzibę, nie było jednak takiej możliwości, z uwagi na ciągłe ataki mutantów oraz Bandytów, którzy założyli nieopodal swój obóz.

OpisEdytuj

Jest to rozbudowany kompleks fabryczny zlokalizowany w centrum Agropromu. Otoczony jest zniszczonym, betonowym płotem, do fabryki prowadzą dwa główne wejścia, na północy i południu. Zabudowa fabryki jest bardzo potężna, składa się z kilku dużych budynków z wysokim na kilkanaście metrów, ceglanym kominem, oraz kilkoma magazynami, a także transformatorami. Wewnątrz głównego budynku możemy znaleźć pozostałości po maszynowni, rampach ładunkowych oraz biurach, kiedyś używanych przez pracowników fabryki, a później przez Stalkerów, którzy akurat zajmowali to miejsce.

Fabryka, z uwagi na swoją zabudowę, stanowi bardzo dobry punkt obronny, można ustanowić w niej bazę, która zapewni schronienie przez mutantami oraz emisjami. Z uwagi na dostęp do dachów budynków, kompleks może być bronione z góry i z dołu. Duża ilość pomieszczeń z oknami zapewnia szeroki wachlarz możliwości ostrzeliwania przeciwników z wewnątrz. Wokół fabryki rozciągają się równiny, na których występują pospolite mutanty, wiele rodzajów artefaktów, głównie tych najczęściej spotykanych oraz wiele rodzajów anomalii. Fabryka jest połączona z Instytutem Badawczym ciągnącym się na kilka kilometrów systemem podziemnych tuneli. Umożliwiają one przedostawanie się pomiędzy tymi lokacjami w razie kryzysu. Co ciekawe, fabryka posiada własną rampę przeładunkową z dostępem do trakcji kolejowej, co sugeruje, że kiedyś materiały dostarczano do niej także pociągami.

MiejscaEdytuj

CiekawostkiEdytuj

  • Fabryka jest największym obiektem w Agropromie.
  • W S.T.A.L.K.E.R.: Czyste Niebo nieopodal fabryki znajduje się tunel kolejowy, Bandyci będą się tam respawnować za każdym razem kiedy zostaną zniszczeni. Nie ma możliwości pozbycia się ich raz na zawsze.
  • W prologu serii w fabryce znajduje się dwóch jeńców z frakcji Bandytów, przetrzymywanych przez Samotników.