FANDOM

"Dzięki stary, myślałem, że już po mnie. Trepy zawsze wykonują robotę do końca"
- Kret, S.T.A.L.K.E.R.: Czyste Niebo

Fabryka jest miejsce w Agropromie, występującym w S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla oraz S.T.A.L.K.E.R.: Czyste Niebo.

Historia Edytuj

Fabryka w Agropromie
Fabryka Agroprom.jpg

Fabryka Agroprom

Lokalizacja Agroprom
Frakcje
Mutanty
Artefakty

Przed katastrofą w 1986 roku fabryka dawała zatrudnienie miejscowej ludności, nie jest jasne jakie było jej dokładne przeznaczenie. Po wybuchu reaktora w Elektrowni Atomowej w Czarnobylu, cały region jak i sama fabryka zostały pośpiesznie ewakuowane, wszystkie maszyny oraz sprzęt i dokumentacja zostały porzucone. Po powstaniu Zony w roku 2006 miejsce to zostało zajęte przez Samotników. Próbowali oni ustanowić tu swoją główną siedzibę, nie było jednak takiej możliwości, z uwagi na ciągłe ataki mutantów oraz Bandytów, którzy założyli nieopodal swój obóz. Po przybyciu Szramy do Agropromu, Samotnicy skorzystali z jego pomocy, Najemnik został wynajęty do zlikwidowania legowisk mutantów oraz wszystkich sił Bandytów, po wykonaniu tego zlecenia wokół fabryki zapanował względny spokój, choć ataki mutantów i tak się powtarzały, choć były one znacznie mniejsze niż wcześniej. Po Wielkiej Emisji fabryka została opuszczona. Następnie do fabryki przybył oddział Kreta, poszukując schronienia oraz cennych fantów, zostali oni zaskoczeni przez oddział żołnierzy wspierany przez śmigłowiec bojowy. W tym samym czasie do Agropromu przybył Naznaczony, który odebrał transmisję ratunkową od Kreta, po czym ruszył mu na pomoc. W tym momencie na terenie całej fabryki Stalkerzy zmagali się z Wojskowymi ponosząc duże straty, Striełok przeniósł jednak szalę zwycięstwa na korzyść samotników i żołnierze musieli się przegrupować. Grupa Kreta ewakuowała się w tym czasie z Fabryki[1].

Opis Edytuj

Jest to rozbudowany kompleks fabryczny zlokalizowany w centrum Agropromu. Otoczony jest zniszczonym, betonowym płotem, do fabryki prowadzą dwa główne wejścia, na północy i południu. Zabudowa fabryki jest bardzo potężna, składa się z kilku dużych budynków z wysokim na kilkanaście metrów, ceglanym kominem, oraz kilkoma magazynami, a także transformatorami. Wewnątrz głównego budynku możemy znaleźć pozostałości po maszynowni, rampach ładunkowych oraz biurach, kiedyś używanych przez pracowników fabryki, a później przez Stalkerów, którzy akurat zajmowali to miejsce.

Fabryka, z uwagi na swoją zabudowę, stanowi bardzo dobry punkt obronny, można ustanowić w niej bazę, która zapewni schronienie przez mutantami oraz emisjami. Z uwagi na dostęp do dachów budynków, kompleks może być bronione z góry i z dołu. Duża ilość pomieszczeń z oknami zapewnia szeroki wachlarz możliwości ostrzeliwania przeciwników z wewnątrz. Wokół fabryki rozciągają się równiny, na których występują pospolite mutanty, wiele rodzajów artefaktów, głównie tych najczęściej spotykanych oraz wiele rodzajów anomalii.

Fabryka jest połączona z Instytutem Badawczym ciągnącym się na kilka kilometrów systemem podziemnych tuneli. Umożliwiają one przedostawanie się pomiędzy tymi lokacjami w razie kryzysu. Co ciekawe, fabryka posiada własną rampę przeładunkową z dostępem do trakcji kolejowej, co sugeruje, że kiedyś materiały dostarczano do niej także pociągami. 

Frakcje Edytuj

Mutanty Edytuj

Artefakty Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • Fabryka jest największym obiektem w Agropromie.
  • W S.T.A.L.K.E.R.: Czyste Niebo nieopodal fabryki znajduje się tunel kolejowy, Bandyci będą się tam respawnować za każdym razem kiedy zostaną zniszczeni. Nie ma możliwości pozbycia się ich raz na zawsze.
  • W prologu serii w fabryce znajduje się dwóch jeńców z frakcji Bandytów, przetrzymywanych przez Samotników.

Przypisy Edytuj

  1. http://pl.stalker.wikia.com/wiki/Agroprom

Więcej z Fandomu

Losowa wiki