FANDOM

\Fabryka w Agropromie to lokacja w S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla oraz S.T.A.L.K.E.R.: Czyste Niebo.

HistoriaEdytuj

Obiekt ten zbudowano w latach osiemdziesiątych. Oficjalnie fabryka miała produkować maszyny do pracy na terenach skażonych promieniowaniem, jednak przez te kilka lat działalności, fabryka nie wyprodukowała ani jednej maszyny. Oficjalnie badano tam próbki roślinności oraz uprawiano pola uprawne, które miały dać odpowiedzi na fundamentalne pytania ws. promieniowania oraz mutacji genetycznych[1].

Jakiś czas po wybuchu reaktora w Elektrowni Atomowej w Czarnobylu, cały region jak i sama fabryka zostały pośpiesznie ewakuowane, wszystkie maszyny oraz sprzęt i dokumentacja zostały zniszczone. Po powstaniu Zony w roku 2006 miejsce to zostało zajęte przez Samotników. Próbowali oni ustanowić tu swoją główną siedzibę, nie było jednak takiej możliwości, z uwagi na ciągłe ataki mutantów oraz Bandytów, którzy założyli nieopodal swój obóz.

OpisEdytuj

Jest to rozbudowany kompleks fabryczny zlokalizowany w centrum Agropromu. Otoczony jest zniszczonym, betonowym płotem, do fabryki prowadzą dwa główne wejścia, na północy i południu. Zabudowa fabryki jest bardzo potężna, składa się z kilku dużych budynków z wysokim na kilkanaście metrów, ceglanym kominem, oraz kilkoma magazynami, a także transformatorami. Wewnątrz głównego budynku możemy znaleźć pozostałości po maszynowni, rampach ładunkowych oraz biurach, kiedyś używanych przez pracowników fabryki, a później przez Stalkerów, którzy akurat zajmowali to miejsce.

Fabryka, z uwagi na swoją zabudowę, stanowi bardzo dobry punkt obronny, można ustanowić w niej bazę, która zapewni schronienie przez mutantami oraz emisjami. Z uwagi na dostęp do dachów budynków, kompleks może być bronione z góry i z dołu. Duża ilość pomieszczeń z oknami zapewnia szeroki wachlarz możliwości ostrzeliwania przeciwników z wewnątrz. Wokół fabryki rozciągają się równiny, na których występują pospolite mutanty, wiele rodzajów artefaktów, głównie tych najczęściej spotykanych oraz wiele rodzajów anomalii. Fabryka jest połączona z Instytutem Badawczym ciągnącym się na kilka kilometrów systemem podziemnych tuneli. Umożliwiają one przedostawanie się pomiędzy tymi lokacjami w razie kryzysu. Co ciekawe, fabryka posiada własną rampę przeładunkową z dostępem do trakcji kolejowej, co sugeruje, że kiedyś materiały dostarczano do niej także pociągami.

WystępowanieEdytuj

SoC Cień CzarnobylaEdytuj

W pierwszej części serii miejsce to jest zajęte przez Kreta i jego ludzi, którzy zostają zaskoczeni przez Wojskowych, co zbiega się w czasie z przybyciem do Agropromu Naznaczonego. Kret wysyła wiadomość przez PDA z prośbą o pomoc, Striełok po otrzymaniu wiadomości rusza do fabryki, gdzie ma miejsce walka. Żołnierze otaczają grupę Kreta ze wszystkich stron, straty po obu stronach są znaczne, jednak to Wojskowi mają przewagę. Po włączeniu się Naznaczonego do walki siły żołnierzy zostają zlikwidowane, a stalkerzy bezpiecznie wycofują się z tej lokacji. W między czasie Kret udziela bohaterowi informacji na temat Kryjówki Grupy Striełoka i wskazuje wejście do podziemi. Wojskowi z kolei wysyłają na miejsce śmigłowiec i kolejną drużynę komandosów.

CNM Czyste NieboEdytuj

Fabryka zajęta jest przez Samotników, pod dowództwem Oresta, którzy próbują utworzyć tam swój przyczółek. Nie jest to łatwe, z uwagi na ciągłe ataki mutantów oraz Bandytów. Dowódca zleca bohaterowi pozbycie się Bandytów poprzez zniszczenie ich niewielkiego obozowiska na wzgórzach, a także likwidację legowisk mutantów, które stale atakują kompleks fabryczny. Protagonista wykonuje zadania, dzięki czemu Samotnicy mogą ugruntować swoją pozycję w tej lokacji. Wewnątrz fabryki można znaleźć dwóch jeńców, pojmanych Bandytów.

Fabryka w Agropromie mapa
  • Fabryka jest największym obiektem w Agropromie.
  • W S.T.A.L.K.E.R.: Czyste Niebo nieopodal fabryki znajduje się tunel kolejowy, Bandyci będą się tam respawnować za każdym razem kiedy zostaną zniszczeni. Nie ma możliwości pozbycia się ich raz na zawsze.
  • W prologu serii w fabryce znajduje się dwóch jeńców z frakcji Bandytów, przetrzymywanych przez Samotników.
  • W S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla przy drugiej wizycie bohatera w lokacji, przy ciałach Wojskowych może się pojawić Pijawka.
  • W S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla można się dowiedzieć, że fabryka faktycznie nie produkowała maszyn ani pojazdów, mimo iż kilka z nich stoi na jej terenie. Możliwe, że akurat te maszyny przetransportowano z innego miejsca.
  • W S.T.A.L.K.E.R.: Czyste Niebo w jednym z budynków, do którego prowadzą metalowe schody, znajduje się duże nagromadzenie anomalii Elektro, można tam znaleźć artefakt Błysk.
  • W S.T.A.L.K.E.R.: Czyste Niebo przy fabryce może się czasami pojawić Nibypies.

Galeria Edytuj

PrzypisyEdytuj

  1. S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla, Stalker w Agropromie: Fabryka została zbudowana pod koniec lat 80. Powiedzieli, że zostanie ona wykorzystana do budowy i przetestowania maszyn, które mogłyby badać glebę, na którą oddziałuje promieniowanie. O ile mi wiadomo, nikt nigdy nie widział ani jednej maszyny, która by stamtąd wyjechała, teraz fabryka jest opuszczona (...).