FANDOM

Anomalia Galareta występuje we wszystkich częściach serii S.T.A.L.K.E.R.

Anomalia Galareta
Galareta

Anomalia Galareta

Ogólna Charakterystyka
Gra
Typ anomalii
  • Chemiczna
Czynnik szkodliwy
  • Żrący Kwas
Artefakty
Lokalizacja
Źródło

Ogólna CharakterystykaEdytuj

Anomalia Galareta to anomalia chemiczna, przypomina rozlaną, gęstą ciecz o zielonawym zabarwieniu, jej średnica to około trzy metry. Jest doskonale widoczna w każdych warunkach, nie sposób jej przeoczyć, głównie ze względu na jaskrawe barwy i specyficzne odgłosy bulgotania. Przy kontakcie z jakimkolwiek obiektem rozświetla się, emitując ostry, syczący dźwięk, a po pewnym czasie rozrzuca żrący kwas dookoła. Substancja chemiczna, z której składa się anomalia jest silnie żrąca, niszczy przedmioty każdego rodzaju niezależnie od ich struktury. W przypadku wejścia w interakcję z tą anomalią stopieniu ulegnie dowolny, nawet najlepszy kombinezon, pojawią się dotkliwe poparzenia i towarzyszący im silny ból. Galaretę spotyka się głównie w podziemiach[1].

Pochodzenie anomalii nie zostało ustalone, można jednak przypuszczać, że pochodzi ona od jakiejś silnie radioaktywnej substancji, która po powstaniu Zony zmieniła się i nabrała swoich specyficznych właściwości żrących, które powodują szybkie i silnie uszkodzenie wszystkich żywych tkanek, substancji nieorganicznych, przedmiotów metalowych i plastikowych.

Na uwagę zasługuje fakt, że możliwość wydobycia z niej artefaktów występuje wyłącznie w pierwszej części serii, w prologu nie było takiej możliwości. Prawdopodobnie ostatnia wielka emisja jaka przetoczyła się przez Zonę na krótko przed wydarzeniami z pierwszej częsci, zmieniła strukturę anomalii na poziomie molekularnym, dzięki czemu zmieniła ona nieco swoje właściwości. 

WystępowanieEdytuj

S.T.A.L.K.E.R.: Cień CzarnobylaEdytuj

Galaretę można spotkać w Dziczy, Podziemiach Agropromu lub Laboratorium X-18.

S.T.A.L.K.E.R.: Czyste NieboEdytuj

Anomalia występuje w Podziemiach Agropromu, na samym dole okrągłych schodów, a także w Czerwonym Lesie.

S.T.A.L.K.E.R.: Zew PrypeciEdytuj

Ten rodzaj anomalii w trzeciej części serii pojawia się niezwykle rzadko, można ją znaleźć w Kompleksie Przeciwlotniczym, a także w piwnicy Domu Handlowego.

ArtefaktyEdytuj

PrzypisyEdytuj

  1. http://pl.stalker.wikia.com/wiki/Lista_anomalii

Więcej z Fandomu

Losowa wiki