FANDOM

Gniazdo musi zostać zniszczone, pomyślmy... Kto u licha może wiedzieć ile Pijawek jest w tych tunelach. Może moglibyśmy je zagazować. Pamiętam, jak Sowa mówił coś na temat beczek z gazem. Pogadaj z nim (...) jeśli uda Ci się zdobyć beczki z gazem, po prostu podłącz je do systemu wentylacji kompleksu antenowego, w kilka minut będzie po wszystkim.

- Brodacz.

Gniazdo Pijawek to miejsce w Zatonie, występujące w S.T.A.L.K.E.R.: Zew Prypeci.

Gniazdo Pijawek
Gniazdo Pijawek.png

Gniazdo Pijawek

Gra
Lokalizacja
Miejsca
Postacie
Mutanty
Źródło

HistoriaEdytuj

Można przypuszczać, że przed katastrofą elektrowni atomowej, stacja radarowa Krug pozwalała wykrywać zagrożenia atakami rakietowymi oraz lotniczymi z dużych odległości. Stacjonowała tu jednostka wojskowa Specnazu wraz z personelem pomocniczym do obsługi kluczowej aparatury. Po ewakuacji całego regionu, jednostka ta pozostała opuszczona, po powstaniu Zony zagnieździły się w niej Pijawki[1].

OpisEdytuj

Gniazdo Pijawek znajduje się w podziemiach Stacji Antenowej Krug, jest to miejsce stale zaciemnione i odosobnione, dzielące się na kilka pomieszczeń oraz korytarzy, podłączone do systemu wentylacyjnego. To idealne miejsce dla Pijawek na założenie gniazda. W środku przebywa ok. 15 osobników, za dni sypiają, w nocy wychodzą na polowanie. Usunięcie gniazda siłą jest niewskazaną metodą, mało skuteczną, patrząc na ilość Pijawek i ich charakterystykę. W przypadku gniazda należy posłużyć się gazem, który wtłoczony do systemu wentylacyjnego, uśmierci wszystkie mutanty wewnątrz.

Zniszcz Legowisko Pijawek Edytuj

To zadanie zleca Brodacz, Pijawki stanowią bezpośrednie zagrożenie dla Skadowska, muszą więc zostać zlikwidowane. Zaproponowana metoda dotyczy użycia gazu. Pojemnik z beczkami znajduje się na ciężarówce, na Moście Przeobrazińskiego, potrzebne są jednak dwa klucze, aby móc go otworzyć.

Lokalizacja kluczy Edytuj

  1. Klucz A: pod mostem, przy północnym jego końcu.
  2. Klucz B: w jednym z jeepów, zaraz przy wejściu na most, nieopodal miejsca z dużą ilością anomalii.

MutantyEdytuj

CiekawostkiEdytuj

  • Jest to jedyne gniazdo Pijawek występujące w serii S.T.A.L.K.E.R.
  • Gniazdo można zniszczyć bez użycia gazu, korzystając z broni palnej, jest to jednak trudne, szczególnie na wyższych poziomach trudności.

PrzypisyEdytuj

  1. http://pl.stalker.wikia.com/wiki/Stacja_antenowa_Krug

Więcej z Fandomu

Losowa wiki