FANDOM

„Gniazdo musi zostać zniszczone, pomyślmy... Kto u licha może wiedzieć ile Pijawek jest w tych tunelach. Może moglibyśmy je zagazować. Pamiętam, jak Sowa mówił coś na temat beczek z gazem. Pogadaj z nim (...) jeśli uda Ci się zdobyć beczki z gazem, po prostu podłącz je do systemu wentylacji kompleksu antenowego, w kilka minut będzie po wszystkim.”
— Brodacz
Gniazdo Pijawek to miejsce w Zatonie, występujące w S.T.A.L.K.E.R.: Zew Prypeci.

HistoriaEdytuj

Można przypuszczać, że przed katastrofą elektrowni atomowej, stacja radarowa Krug pozwalała wykrywać zagrożenia atakami rakietowymi oraz lotniczymi z dużych odległości. Stacjonowała tu jednostka wojskowa Specnazu wraz z personelem pomocniczym do obsługi kluczowej aparatury. Po ewakuacji całego regionu, jednostka ta pozostała opuszczona, po powstaniu Zony zagnieździły się w niej Pijawki.

OpisEdytuj

Gniazdo Pijawek znajduje się w podziemiach Stacji Antenowej Krug, jest to miejsce stale zaciemnione i odosobnione, dzielące się na kilka pomieszczeń oraz korytarzy, podłączone do systemu wentylacyjnego. To idealne miejsce dla Pijawek na założenie gniazda. W środku przebywa ok. 15 osobników, za dni sypiają, w nocy wychodzą na polowanie. Usunięcie gniazda siłą jest niewskazaną metodą, mało skuteczną, patrząc na ilość Pijawek i ich charakterystykę. W przypadku gniazda należy posłużyć się gazem Perin-B3, który wtłoczony do systemu wentylacyjnego, uśmierci wszystkie mutanty wewnątrz.

Zniszcz Legowisko Pijawek Edytuj

Powiązany artykuł: Perin-B3

To zadanie zleca Brodacz, Pijawki stanowią bezpośrednie zagrożenie dla Skadowska, muszą więc zostać zlikwidowane. Zaproponowana metoda dotyczy użycia gazu. Pojemnik z beczkami znajduje się na ciężarówce, na Moście Przeobrazińskiego, potrzebne są jednak dwa klucze, aby móc go otworzyć.

Lokalizacja kluczy Edytuj

  1. Klucz A: pod mostem, przy północnym jego końcu.
  2. Klucz B: w jednym z jeepów, zaraz przy wejściu na most, nieopodal miejsca z dużą ilością anomalii.

  • Jest to jedyne gniazdo Pijawek występujące w serii S.T.A.L.K.E.R.
  • Gniazdo można zniszczyć bez użycia gazu, korzystając z broni palnej, jest to jednak trudne, szczególnie na wyższych poziomach trudności.