FANDOM

Handlarze to nieoficjalna grupa, do której zaliczają się wszyscy sprzedawcy towarów i informacji w Zonie.

Historia

Handlarzami zostali Stalkerzy, zainteresowani dostarczaniem pozostałym Stalkerom wszystkiego co było potrzebne do przetrwania i funkcjonowania w Zonie. Z czasem okazało się to być znakomitym interesem. Handlarze nie dość, że byli niezwykle potrzebni, dlatego też ze strony innych Stalkerów nic im nie groziło, to dodatkowo zarabiali bardzo dużo pieniędzy za towary, które sprowadzali spoza strefy. Z biegiem lat w Zonie kilku sprzedawców dorobiło się znakomitej reputacji oraz poszerzyło swoje wpływy do tego stopnia, że mieli oni wpływ na najważniejsze wydarzenia w całej Zonie. Oczywiście stali się oni także bogaci, paradoksalnie to oni znaleźli najlepszy sposób na zdobycie fortuny, przy czym nie musieli się narażać poszukując artefaktów czy walcząc z mutantami.

Grupa ta w roku 2012 połączyła wysiłki wszystkich najbardziej wpływowych handlarzy w Zonie, aby znaleźć sposób na wyłączenie Mózgozwęglacza. Zwerbowali oni Naznaczonego, by ten zdobył wszystkie niezbędne dokumenty z podziemnych kompleksów badawczych oraz baz wojskowych, dzięki czemu zdołali ustalić co blokuje drogę do centrum Zony. Później Striełok zdołał wyłączyć emiter, dzięki czemu droga do centrum Zony została otwarta. Bez wysiłków min. Barmana czy Sidorowicza mogło by to być niemożliwe. Również po dotarciu do centrum sprzedawcy pełnili bardzo ważną rolę, zakładali swoje własne lokacje, które przysłużyły się stalkerom ze wszystkich frakcji, jak np. Skadowsk założony przez Brodacza, który stał się najważniejszą lokacją w Zatonie.

Pojawili się także sprzedawcy, zajmujący się zamówieniami specjalnymi, pochodzącymi spoza Zony. Jednym z nich był Żwawy, który był w stanie załatwiać broń i kombinezony niedostępne u innych. Handlarze to zdecydowanie jedna z najważniejszych grup Stalkerów jaka występuje w Zonie, bez nich normalna egzystencja w jej obrębie nie była by możliwa.

Opis

Handlarze to ludzie, bez których normalna egzystencja w Zonie nie byłaby możliwa. Dostarczając uzbrojenie, kombinezony, żywność lub informacje, stali się elementem absolutnie niezbędnym, aby Stalkerzy w Zonie mogli przetrwać i w niej funkcjonować. To powoduje, że są oni bardzo ważni i wpływowi. Występują oni niemal w każdej lokacji, prawie wszystkie frakcje posiadają własnych handlarzy, każdy oferuje broń oraz kombinezony lub medykamenty, tak potrzebne Stalkerom w Zonie. Oprócz towarów na sprzedaż, handlarze oferują również zlecenia, które oferują Stalkerom do wykonania w zamian za pieniądze. Poza tym poszukują informacji, artefaktów oraz unikalnych przedmiotów. Rzadziej proponują zadania polegające na likwidacji niewygodnych osób lub niszczeniu legowisk mutantów. Do najbardziej wpływowych handlarzy zaliczając się Barman, Sidorowicz oraz Brodacz. Ogólnie w Zonie znajduje się kilkudziesięciu handlarzy.

Miejsca

S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla

  1. Sidorowicz (Handlarze), lokacja: Kordon
  2. Barman (Handlarze), lokacja: Rostok
  3. Kutwa (Wolność), lokacja: Magazyny Wojskowe
  4. Pułkownik Pietrenko (Powinność), lokacja: Rostok
  5. Profesor Sacharow (Ekolodzy), lokacja: Jantar

S.T.A.L.K.E.R.: Czyste Niebo

  1. Aszot (Wolność), lokacja: Dolina Mroku
  2. Mitaj (Powinność), lokacja: Agroprom
  3. Docent Susłow (Czyste Niebo), lokacja: Wielkie Bagna
  4. Sziłow (Samotnicy), lokacja: Kordon
  7. Ząb (Bandyci), lokacja: Wysypisko

S.T.A.L.K.E.R.: Zew Prypeci

  1. Brodacz (Samotnicy), lokacja: Zaton
  2. Sowa (Samotnicy), lokacja: Zaton
  3. Żwawy (Samotnicy), lokacja: Zaton
  4. Tremor (Samotnicy), lokacja: Zaton
  5. Hawajczyk (Samotnicy), lokacja: Jupiter
  6. Profesor Herman (Ekolodzy), lokacja: Jupiter

Stawki handlarzy

Każdy handlarz w Zonie oferuje określone kwoty za poszczególne towary. Relacje z handlarzami naturalnie mają wpływ na ceny sprzedaży oraz zakupu. W przypadku handlarzy poszczególnych frakcji, największą różnice robi dołączenie do grupy, do której należy handlarz. Wówczas jego oferta rozszerza się, a ceny są znacznie korzystniejsze. W innych przypadkach niektóre wykonane zadania mogą spowodować obniżkę cen towarów lub sprawić, że handlarz zacznie odkupować towary za wyższe sumy niż wcześniej. Handlarze nie chcą odkupować przedmiotów po ich realnej wartości, zamiast tego oferują własne stawki. Zazwyczaj handlarze odkupują przedmioty od stalkerów posługując się określonymi ramami cenowymi. Handlowcy kupują przedmioty za kwotę stanowiącą określony procent całkowitej ceny.

Artefakty

  1. Sidorowicz - 70% (90%)
  2. Sacharow - 80%
  3. Susłow - 65% (80%)
  4. Sziłow - 62,5% (80%)
  5. Aszot - 60% (70%)
  6. Mitaj - 55% (60%)
  7. Ząb  - 40% (50%)
  8. Handlarz na Pchlim Targu - 40% (50%)
  9. Nocny kupiec - 40% (50%)
  10. Handlarz Powinności - 40% (50%)
  11. Handlarz Renegatów - 40% (50%)
  12. Inni NPC - 40% (50%)
  • Kwoty procentowe oznaczają jaki procent realnej wartości przedmiotu można otrzymać przy sprzdaży.
  • Kwoty w nawiasach oznaczają jaki procent realnej wartości przedmiotu można otrzymać przy sprzdaży, po dołączeniu do frakcji, do której należy handlarz.

Ciekawostki

  • Dobrym sposobem na kupowanie na zapas jest szybki zapis stanu gry po dokonaniu zakupów, po czym jego wczytanie.
  • W S.T.A.L.K.E.R.: Czyste Niebo Susłow opisuje handlarzy, tak jakby stanowili nieoficjalną, oddzielną grupę , od której zależy los wszystkich stalkerów.
  • W S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla handlarze jak Sidorowicz i Barman współpracują ze sobą, aby znaleźć drogę przez Mózgozwęglacz. W ten sposób działają jak nieoficjalna grupa Stalkerów zajmująca się tym samym zajęciem, mająca takie same cele.
  • Niektóre przedmioty po sprzedaży można odzyskać, odkupująć od handlarza, z reguły żąda on jednak więcej niż sam zapłacił.
  • We wszystkich grach jest mała sztuczka: jeśli kupisz wiele rzeczy od kupców, trzymaj się blisko nich, a następnie załaduj ponownie, wtedy zakres handlowców będzie aktualizowany ponownie.
  • Najlepsze stawki dla protagonisty oferują Sidorowicz oraz Sacharow, najgorsze zaś handlarze bandytów oraz renegatów.