FANDOM

Handlarze to nieoficjalna grupa, do której zaliczają się wszyscy sprzedawcy towarów i informacji w Zonie[1][2][3].

Handlarze w Zonie
Handlarze.png

Fanowski artwork Herbu grupy handlarzy, która nie występuje w grze jako jednolita frakcja. Grafika Koncepcyjna.

Gra
Godło
  • HG.gif
Lokalizacja
Miejsca
Postacie

HS.png Handlarze:

Samotnicy.pngSamotnicy:

Czyste Niebo.png Czyste Niebo:

Bandyci.png Bandyci:

Powinność2.png Powinność;

Wolność.png Wolność:

Ekolodzy.png Ekolodzy:

Źródło

HistoriaEdytuj

Handlarzami zostali Stalkerzy, zainteresowani dostarczaniem pozostałym Stalkerom wszystkiego co było potrzebne do przetrwania i funkcjonowania w Zonie. Z czasem okazało się to być znakomitym interesem. Handlarze nie dość, że byli niezwykle potrzebni, dlatego też ze strony innych Stalkerów nic im nie groziło, to dodatkowo zarabiali bardzo dużo pieniędzy za towary, które sprowadzali spoza strefy. Z biegiem lat w Zonie kilku sprzedawców dorobiło się znakomitej reputacji oraz poszerzyło swoje wpływy do tego stopnia, że mieli oni wpływ na najważniejsze wydarzenia w całej Zonie. Oczywiście stali się oni także bogaci, paradoksalnie to oni znaleźli najlepszy sposób na zdobycie fortuny, przy czym nie musieli się narażać poszukując artefaktów czy walcząc z mutantami.

Grupa ta w roku 2012 połączyła wysiłki wszystkich najbardziej wpływowych handlarzy w Zonie, aby znaleźć sposób na wyłączenie Mózgozwęglacza. Zwerbowali oni Naznaczonego, by ten zdobył wszystkie niezbędne dokumenty z podziemnych kompleksów badawczych oraz baz wojskowych, dzięki czemu zdołali ustalić co blokuje drogę do centrum Zony. Później Striełok zdołał wyłączyć emiter, dzięki czemu droga do centrum Zony została otwarta. Bez wysiłków min. Barmana czy Sidorowicza mogło by to być niemożliwe. Również po dotarciu do centrum sprzedawcy pełnili bardzo ważną rolę, zakładali swoje własne lokacje, które przysłużyły się stalkerom ze wszystkich frakcji, jak np. Skadowsk założony przez Brodacza, który stał się najważniejszą lokacją w Zatonie[4].

Pojawili się także sprzedawcy, zajmujący się zamówieniami specjalnymi, pochodzącymi spoza Zony. Jednym z nich był Żwawy, który był w stanie załatwiać broń i kombinezony niedostępne u innych. Handlarze to zdecydowanie jedna z najważniejszych grup Stalkerów jaka występuje w Zonie, bez nich normalna egzystencja w jej obrębie nie była by możliwa[5].

OpisEdytuj

Handlarze to ludzie, bez których normalna egzystencja w Zonie nie byłaby możliwa. Dostarczając uzbrojenie, kombinezony, żywność lub informacje, stali się elementem absolutnie niezbędnym, aby Stalkerzy w Zonie mogli przetrwać i w niej funkcjonować. To powoduje, że są oni bardzo ważni i wpływowi. Występują oni niemal w każdej lokacji, prawie wszystkie frakcje posiadają własnych handlarzy, każdy oferuje broń oraz kombinezony lub medykamenty, tak potrzebne Stalkerom w Zonie. Oprócz towarów na sprzedaż, handlarze oferują również zlecenia, które oferują Stalkerom do wykonania w zamian za pieniądze. Poza tym poszukują informacji, artefaktów oraz unikalnych przedmiotów. Rzadziej proponują zadania polegające na likwidacji niewygodnych osób lub niszczeniu legowisk mutantów. Do najbardziej wpływowych handlarzy zaliczając się Barman, Sidorowicz oraz Brodacz. Ogólnie w Zonie znajduje się kilkudziesięciu handlarzy.

MiejscaEdytuj

S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla Edytuj

  1. Sidorowicz (Handlarze), lokacja: Kordon
  2. Barman (Handlarze), lokacja: Rostok
  3. Kutwa (Samotnicy), lokacja: Magazyny Wojskowe
  4. Pułkownik Petrenko (Powinność), lokacja: Rostok
  5. Profesor Sacharow (Ekolodzy), lokacja: Jantar

S.T.A.L.K.E.R.: Czyste Niebo Edytuj

  1. Aszot (Wolność), lokacja: Dolina Mroku
  2. Mitaj (Powinność), lokacja: Agroprom
  3. Docent Susłow (Czyste Niebo), lokacja: Wielkie Bagna
  4. Szilow (Samotnicy), lokacja: Kordon
  7. Ząb (Bandyci), lokacja: Wysypisko

S.T.A.L.K.E.R.: Zew Prypeci Edytuj

  1. Brodacz (Samotnicy), lokacja: Zaton
  2. Sowa (Samotnicy), lokacja: Zaton
  3. Żwawy (Samotnicy), lokacja: Zaton
  4. Tremor (Samotnicy), lokacja: Zaton
  5. Hawajczyk (Samotnicy), lokacja: Jupiter
  6. Profesor Herman (Ekolodzy), lokacja: Jupiter

CiekawostkiEdytuj

  • Dobrym sposobem na kupowanie na zapas jest szybki zapis stanu gry po dokonaniu zakupów, po czym jego wczytanie.
  • W S.T.A.L.K.E.R.: Czyste Niebo Susłow opisuje handlarzy, tak jakby stanowili nieoficjalną, oddzielną grupę , od której zależy los wszystkich stalkerów.
  • W S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla handlarze jak Sidorowicz i Barman współpracują ze sobą, aby znaleźć drogę przez Mózgozwęglacz. W ten sposób działają jak nieoficjalna grupa Stalkerów zajmująca się tym samym zajęciem, mająca takie same cele.

PrzypisyEdytuj

  1. Autorem grafik herbu, godła oraz ikony jest użytkownik Paranoia, wszystkie grafiki zostały użyte za pozwoleniem autora.
  2. Grafiki wykorzystane na stronie są nieoficjalne, pochodzą od fanów i nie są używane w żadnej części gry S.T.A.L.K.E.R., stanowią jedynie koncepcje opisania handlarzy jako pewnej grupy osób w Zonie.
  3. Handlarze nie są zrzeszeni oficjalnie frakcją ani grupą w serii S.T.A.L.K.R., ta strona ma jedynie przybliżyć sylwetkę tej nieoficjalnej grypy osób jako całości, ze wskazaniem także na poszczególne postaci.
  4. http://pl.stalker.wikia.com/wiki/S.T.A.L.K.E.R.:_Cie%C5%84_Czarnobyla
  5. http://pl.stalker.wikia.com/wiki/S.T.A.L.K.E.R.:_Zew_Prypeci

Więcej z Fandomu

Losowa wiki