FANDOM

Hotel "Polesie"
Hotel Polesie
Gra
Lokalizacja
  • Prypeć
Typ lokacji
  • Budynek
Rozmiar
  • Średni
Miejsca
  • Kryjówka Grupy Striełoka
Frakcje
Postacie
Mutanty
  • N/D
Anomalie
  • N/D
Artefakty
  • N/D
Źródło

HistoriaEdytuj

Hotel "Polesie" wybudowany został w późnych latach 70-tych, głównie z myślą o delegatach oraz wysokich rangą oficjelach, odwiedzających elektrownię atomową w Czarnobylu. Po katastrofie reaktora nr. 4 w 1986 roku cała Prypeć została ewakuowana, ten sam los musiał spotkać także hotel, który stał się pamiątką po czasach świetności miasta.

Po powstaniu Zony, w roku 2012 miejsce to było przedmiotem misji realizowanej przez Grupę Striełoka. Stalkerzy zamierzali dostać się do Sarkofagu w elektrownii, Grupa ustanowiła w jednym z pomieszczeń hotelu swoją kryjówkę, wówczas, niedługo po wydarzeniach przedstawionych w prologu serii, Kieł ukrył elektroniczny dekoder w skrytce w kryjówce grupy, klucz do niej wręczył Doktorowi, który następnie przekazał go Striełokowi.

Po tych wydarzeniach hotel nie pełnił już żadnej ważnej roli w rozgrywce, choć był stale przejmowany przez stalkerów, min. Samotników oraz Monolit.

OpisEdytuj

Jest to jeden z najwyższych budynków w Prypeci, ulokowany na przeciwko Pałacu Kultury i Diabelskiego Młyna. W S.T.A.L.K.E.R. - Cień Czarnobyla posłużył jako jedna ze skrytek Grupy Striełoka, zawierała min. unikalny dekoder elektroniczny, notatki i instrukcje oraz kombinezon bojowy Skat-9M, jeden z najtrwalszych kombinezonów w grze.Budynek jest obstawiony przez siły Monolitu, na czele ze snajperami wyposażonymi w Karabin Gaussa.

MiejscaEdytuj

  • Kryjówka Grupy Striełoka

W kryjówce, która została zamknięta przezz Kła znajdują się notatki, potężny kombinezon oraz nowoczesny dekoder elektroniczny, który może sprostać zadaniu otwarcia drzwi w Sarkofagu elektrowni, które grupa odnalazła po swojej ostatniej wizycie w tamtym miejscu. Striełok otrzymał klucz od jednego z członków swojej grupy - Doktora.

CiekawostkiEdytuj

  • Dekoder znajdujący się w pokoju hotelowym można zdobyć bez rozmowy z Doktorem. Wystarczy wrzucić z góry do pomieszczenia granat w taki sposób, aby siła wybuchu podrzuciła urządzenie wystarczająco blisko drzwi, tak aby bohater mógł je sięgnąć.