FANDOM

Instytut Badawczy Agroprom to miejsce w Agropromie, występujące w S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla oraz S.T.A.L.K.E.R.: Czyste Niebo.

Historia Edytuj

Instytut Badawczy
Instytut Badawczy.jpg

Instytut Badawczy

Lokalizacja
Frakcje
Lider

Stary instytut ma długą historię, sięgającą czasów jeszcze przed powstaniem Zony i katastrofy w Elektrowni Atomowej. Zbudowano go w roku 1960, pierwotnie jego przeznaczeniem było prowadzenie badań nad agrokulturą oraz uprawą roślin genetycznie modyfikowanych. Nieoficjalnie służyć miał do opracowywania technologii kontroli umysłu, z pewnymi sukcesami w tej materii, naukowcy byli wstanie aplikować zwierzętom proste polecenia. Po incydencie w 1986 roku instytut został zamknięty, a próbki roślin oraz obiekty testowe zostały zniszczone. Po powstaniu Zony instytut reaktywowano za pośrednictwem Grupy, rozbudowano go i ponownie rozpoczęto niejawne eksperymenty naukowe, wspierane ogromnymi funduszami od tajnych organizacji, prominentnych miliarderów oraz rządów państw. Pod koniec lat 80 wybudowano tam kolejną fabrykę, która oficjalnie miała zajmować się produkowaniem sprzętu i maszyn pod uprawę roślin na terenach radioaktywnych, nigdy jednak żadna maszyna ani urządzenie nie opuściło tego ośrodka.

Po upadku ZSRR w roku 1990, prace w instytucie nad agrokulturą kontynuowano, badania prowadzono pod auspicjami Ukraińskiego Ministerstwa Agrokultury, realną kontrolę nad eksperymentami miała jednak Grupa, która fałszowała raporty dla ministerstwa, tak aby nie zdradzały one prawdziwego przeznaczenia obiektu oraz by nie budziły podejrzeń urzędników i polityków. Po powstaniu Zony w 2006 roku, instytut został opuszczony, a wszelkie badania w nim prowadzone zaniechano, większa część wyników badań została zniszczona. W roku 2011 kontrolę nad obiektem przejęła Powinność, czyniąc zeń swoją kwaterę główną. Frakcja razem z ośrodkiem przejęła wszelką dokumentację dotyczącą Zony, co pozwoliło im lepiej ją poznać i zrozumieć, aby pewnego dnia móc ją zniszczyć. Jakiś czas później Powinność zdecydowała się odbezpieczyć wejście do podziemi, aby zdobyć dalszą część dokumentacji, doprowadziło to jednak do obudzenia się mutantów, które spoczywały pod powierzchnią, rozpoczęły one atak na członków frakcji oraz ich bazę. Mutanty zadały duże straty Powinności i zepchnęły tę grupę do defensywy, na ich szczęście w tym czasie do Agropromu przybył Najemnik Szrama poszukujący informacji o Grupie Striełoka. Dowódca Powinności, generał Kryłow, zawarł umowę z Najemnikiem, na mocy której ten drugi zobowiązał się do zalania podziemi, tak aby zlikwidować znajdujące się tam mutanty, w zamian za to otrzymał sowitą zapłatę i możliwość dołączenia do Powinności[1]. Po tych wydarzeniach Kryłow, wraz ze swoimi ludźmi, skonfiskował obecny w bazie śmigłowiec Mil Mi-24 Hind oraz pojazd opancerzony BTR-70 i zdecydował się opuścić to miejsce.

Krótko po opuszczeniu ośrodka przez Stalkerów do akcji wkroczyło wojsko, które przejęło instytut. W Maju 2012 roku Biuro Bezpieczeństwa Ukrainy pod dowództwem Kapitana D. F. Maksimienki, rozpoczęło dochodzenie ws. instytutu i badań w nich prowadzonych, cała operacja nosiła kryptonim "Projekt Prawda", była dowodzona przez Pułkownika V. M. Kruczelnikowa. Jakiś czas później, do ośrodka wdarł się Naznaczony, zlikwidował on wszystkich Wojskowych i zabrał cała dokumentację ze sobą[2].

Opis Edytuj

Instytut badawczy jest najbardziej wysuniętym na północ punktem w Agropromie[3]. Otoczony kilkumetrowym, betonowym murem oraz wieżami strażniczymi zapewnia kompleksową ochronę przez mutantami, wrogimi frakcjami oraz emisjami. Wewnątrz znajdują się trzy betonowe budynki, jeden główny, trzykondygnacyjny budynek oraz dwa mniejsze jednopiętrowe. Budynek główny jest najwyższym budynkiem w ośrodku z dostępem do wyjścia na dach, stanowi on idealny punkt obserwacyjny, z którego widać niemal całą powierzchnię Agropromu. Dodatkowo na miejscu znajduje się kilka baraków mieszkalnych oraz lądowisko dla śmigłowców. Pod powierzchnią rozciąga się rozbudowany system tuneli oraz pomieszczeń, znaleźć tam można wiele rodzajów anomalii chemicznych, artefakty oraz groźne mutanty. Wokół ośrodka rozciągają się równiny, jest to teren niebezpieczny, grasuje tutaj wiele pospolitych mutantów, pojawiają się anomalie grawitacyjne, można jednak znaleźć tam mnóstwo najpopularniejszych artefaktów.

S.T.A.L.K.E.R. - Cień Czarnobyla Edytuj

Naznaczony przybywa do tej lokacji poszukując kryjówki Grupy Striełoka oraz w celu zdobycia dokumentacji z instytutu badawczego, które mogły by pomóc rozwiązać kwestię Mózgozwęglacza. Bohater po przejściu przez podziemia przedostaje się do środka obiektu. Obecni tam żołnierze po odkryciu intruza natychmiast ogłaszają alarm, w konsekwencji czego wywiązuje się walka. Po zlikwidowaniu Wojskowych, Naznaczony zabiera teczkę z dokumentacją i ucieka z instytutu do Rostoku, gdzie musi przekazać zdobyte dokumenty Barmanowi.

S.T.A.L.K.E.R. - Czyste Niebo Edytuj

Najemnik przybywa do Agropromu w poszukiwaniu informacji o Kle. Po dotarciu do instytutu dowódca, gen. Kryłow, informuje bohatera o problemach z mutantami i prosi o pomoc, po wykonaniu zadania przez protagonistę i zdobyciu wszystkich niezbędnych informacji, opuszcza on Agroprom. W lokacji tej znajduje się kilka schowków, na które namiary Szrama może wykupić od członków powinności lub samotników w Agropromie.

Schowki Edytuj

  1. Płot przy instytucie
  2. Budynek główny, pomieszczenie na trzecim piętrze.
  3. Barak mieszkalny.

Frakcje Edytuj

Przypisy Edytuj

  2. http://pl.stalker.wikia.com/wiki/S.T.A.L.K.E.R.:_Cie%C5%84_Czarnobyla
  3. http://pl.stalker.wikia.com/wiki/Agroprom

Więcej z Fandomu

Losowa wiki