FANDOM

Stacja Janów to lokacja występująca wyłącznie w S.T.A.L.K.E.R.: Zew Prypeci.

Opis Edytuj

Podobnie jak Zaton, Janów znajduje się w północnej części Zony. W centrum tego terytorium znajduje się stacja kolejowa Janów, która jest nieoficjalną bazą Samotników, lecz znajdują się tam także inne frakcje.

Budynek stacji zdradza wszystkie trudy i czas jaki minął od czasów jej dawnej świetności, trakcje kolejowe oraz rampy przeładunkowe świadczą o przeznaczeniu tego obiektu w przeszłości. Mimo tego stacja stanowi dobry azyl dla Stalkerów szukających schronienia lub okazji do handlu, może ona także ocalić przed emisjami.

Tereny dookoła stacji to w większości równiny, na których grasują mutanty, można również tam spotkać przedstawicieli frakcji Wolność i Powinność, które poza samą stacją nadal ze sobą walczą. Ponad to, w pobliżu stacji można natrafić także na wędrujących Samotników oraz Bandytów, a także Najemników realizujących swoje zlecenia na terenie całej Zony.

Historia Edytuj

Przed katastrofą Elektrowni Jądrowej w Czarnobylu stacja służyła do rozładunku pociągów towarowych, które przyjeżdżały z różnych rejonów Związku Radzieckiego oraz transportowania ludzi pociągami transportowymi. Rozbudowana sieć torów i ramp przeładunkowych stanowią świadectwo dawnej świetności stacji, która jednak najlepsze lata ma już za sobą.

Po ewakuacji całego terenu wokół Elektrowni Atomowej stacja pozostawała opuszczona, do czasu przybycia Stalkerów do Zony. Zapewne wcześniej stacja również była okazjonalnie zajmowana i opuszczana, jednak do czasu ustanowienia tu bazy Samotników jest ona stale w użyciu. W chwili obecnej stacja jest podniszczona, tereny wokół niej są dosyć niebezpieczne.

Frakcje Edytuj

Na stacji rezydują trzy frakcje, Samotnicy, dla których stacja jest nieoficjalną bazą wypadową, Wolność, dowodzona przez Lokiego oraz Powinność, dowodzona przez Shulgę. Dwie ostatnie frakcje traktują stację jako teren neutralny i mimo, że są w stanie wojny nie prowadzą na nim działań wojennych. Unikają oni jednak mijania się nawzajem więc każda z frakcji zajęła przeciwległą część budynku. W centralnej części stacji znajduje się bar, stanowi on linię, której Wolność i Powinność nie przekraczają aby na siebie nie trafiać.

Ciekawostki Edytuj

  • Stacja Janów jest jedynym miejscem, gdzie Wolność i Powinność nie walczą ze sobą.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki