FANDOM

Jantar - lokacja występująca w grach S.T.A.L.K.E.R. - Cień Czarnobyla i S.T.A.L.K.E.R. - Czyste Niebo. Jantar jest obszarem o znacznej wielkości, na którym w południowej jego części przeważają obszary bagniste, natomiast na północy znajduje się duży kompleks fabryczny. Obecnie teren ten uznawany jest przez Stalkerów za jedną z najniebezpieczniejszych lokacji w całej Zonie, co ma związek z występującymi tam, szkodliwymi dla ludzkiego umysłu emisjami psionicznymi, a także z dużą liczbą okupujących ten teren Zombie i pozostałych mutantów.

S.T.A.L.K.E.R. Cień Czarnobyla: Edytuj

Jedynymi przyjaźnie nastawionymi do bohatera w tej lokacji postaciami są naukowcy, mający swoją kwaterę w bunkrze, położonym w południowej części obszaru. Pierwszy kontakt Naznaczonego z tą lokacją ma miejsce po uratowaniu Profesora Krugłowa w Dziczy. Zadania związane z tym obszarem dotyczą przede wszystkim głęboko skrytego pod fabryką laboratorium, gdzie znajduje się wadliwie działający emiter psioniczny. Po wyłączeniu szkodliwej maszyny i szturmie wojskowych helikopterów na obiekt przemysłowy, nad Jantar zaczynają powoli napływać stalkerzy.

S.T.A.L.K.E.R. Czyste Niebo: Edytuj

Większość lokacji jest w dalszym ciągu zajęta przez Zombie. Występują tu spontaniczne emisje psioniczne, niewpływające bezpośrednio na zdrowie bohatera, lecz powodujące zniekształcenia obrazu. Pierwszy kontakt Najemnika mia miejsce podczas poszukiwania Striełoka. Aby skutecznie kontynuować pościg, Szrama musi przebić się przez fabrykę, co w warunkach zwiększonej aktywności emisji psionicznych jest obecnie niemożliwe. Z pomocą Ekologów i stalkera Lewusa, bohaterowi udaje się naprawić system chłodzący ulokowany w podziemiach emiter i tym samym znaczącą ograniczyć zgubny wpływ maszyny na części fabryki.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki