FANDOM

„Tajemnica Jeziora Jantar jest mniej więcej taka jak tajemnica Mózgozwęglacza, a efekty też wywołuje podobne. Dziwne emisje zmieniają w zombiaków wszystkich, którzy się znajdą w pobliżu. Uzombifikowani stalkerzy krążą wokół jakiegoś emitera i każdego atakują. Pewne dane wskazują na to, że rozwiązanie zagadki Jeziora Jantar kryje się pod ziemią. Tu masz współrzędne emitera nad jeziorem i Mózgozwęglacza.”
— Barman
Jezioro Jantar to miejsce, które występuje w S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla oraz S.T.A.L.K.E.R.: Czyste Niebo

HistoriaEdytuj

Jezioro nad Jantarem kiedyś było dużo większe, a tereny wokół zbiornika stanowiły równiny i pola. Na długo przed powstaniem Zony władze ZSRR zdecydowały o powstaniu w tej lokacji dużej fabryki oraz tajnego, podziemnego kompleksu badawczego. To w wyniku eksplozji pod ziemią jezioro zalało podziemną strukturę oraz wylało na okoliczne tereny, sprawiając, że stały się one podmokłe. Nie jest jasne co było powodem incydentu w Laboratorium X-16, ani nawet czy wypadek zdarzył się już kiedy ośrodek działał, czy może kiedy był w trakcie budowy. Jasne jest natomiast, że wydarzenie to i późniejsze powstanie Zony zmieniło Jantar na dobre.

OpisEdytuj

To niewielki zbiornik wodny w centrum lokacji, na miejscu grasują cztery Snorki oraz niewielka grupa Zombie, która co jakiś czas szturmuje mobilne laboratorium naukowców. Woda w jeziorze jest silnie napromieniowna, poziom radiacji dodatkowo wzrasta podczas emisji, następnie wraca do pierwotnego poziomu. To wokół jeziora gromadzą się Zombie, które stale przybywają w to miejsce, zapewne z powodu silnego promieniowania radioaktywnego i psionicznego na tym obszarze.

MiejscaEdytuj

  • Nieopodal jeziora znajduje się bunkier naukowców, którym przewodzi Profesor Sacharow. Nieco dalej znajduje się wrak śmigłowca, spoczywający blisko wzgórza od wielu lat.
  • Na uwagę zasługuje również Legowisko Snorków, znajdujące się w środku jeziora. Jezioro i okolice są równie nieprzyjemne co niebezpieczne.
  • W pobliżu znajduje się Rozbity Śmigłowiec.
  • Dalej na północ jest kompleks fabryczny

SoC Cień CzarnobylaEdytuj

Schowek SoC SchowkiEdytuj

  • Snorki będą się regularnie odradzać przy swoim legowisku, nawet jeśli bohater wykona zadanie zniszczenia go.
  • Zombie w pobliżu jeziora także będą się pojawiać, ale tylko do czasu dezaktywacji emitera w X-16.