FANDOM

Jezioro znajduje się nad Jantarem i występuje w S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla oraz S.T.A.L.K.E.R.: Czyste Niebo

HistoriaEdytuj

Jezioro nad Jantarem kiedyś było dużo większe, a tereny wokół zbiornika stanowiły równiny i pola. Na długo przed powstaniem Zony władze ZSRR zdecydowały o powstaniu w tej lokacji dużej fabryki oraz tajnego, podziemnego kompleksu badawczego. To w wyniku eksplozji pod ziemią jezioro zalało podziemną strukturę oraz wylało na okoliczne tereny, sprawiając, że stały się one podmokłe. Nie jest jasne co było powodem incydentu w Laboratorium X-16, ani nawet czy wypadek zdarzył się już kiedy ośrodek działał, czy może kiedy był w trakcie budowy. Jasne jest natomiast, że wydarzenie to i późniejsze powstanie Zony zmieniło Jantar na dobre.

OpisEdytuj

To niewielki zbiornik wodny w centrum lokacji, na miejscu grasują cztery Snorki oraz niewielka grupa Zombie, która co jakiś czas szturmuje mobilne laboratorium naukowców. Woda w jeziorze jest silnie napromieniowna, poziom radiacji dodatkowo wzrasta podczas emisji, następnie wraca do pierwotnego poziomu. To wokół jeziora gromadzą się Zombie, które stale przybywają w to miejsce, zapewne z powodu silnego promieniowania radioaktywnego i psionicznego na tym obszarze.

ZadaniaEdytuj

Profesor Sacharow może zlecić bohaterowi zadanie zniszczenia legowiska Snorków. Jeśli bohahater wykona zadanie może liczyć na niewielką nagrodę finansową, będzie mógł także pozyskać części ciała Snorków, wymagane do wykonania innego zadania pobocznego.

Ekolodzy ponownie skorzystają z usług głównego protagonisty, aby ten pomógł im skompletować części ciała Snorków, które naukowcy chcą zbadać. Bohater musi zlikwidować Snorki i przynieść trofea do bunkra za co dostanie zapłatę.

MiejscaEdytuj

  • Snorki będą się regularnie respawnować przy swoim legowisku, nawet jeśli bohater wykona zadanie zniszczenia go.
  • Zombie w pobliżu jeziora także będą się pojawiać, ale tylko do czasu dezaktywacji emitera w X-16.