FANDOM

„Dobry chłopiec. Im mniej wiesz, tym dłużej pożyjesz. ”
— Joga
Joga to przywódca Bandytów w S.T.A.L.K.E.R.: Czyste Niebo.

Przeszłość Edytuj

Jest wyluzowanym człowiekiem z najwyraźniej wieloma powiązaniami, prawdopodobnie włączając w to Wojsko. On, Dzik i kilku innych byłych przestępców tworzą razem frakcję Bandytów jako zorganizowaną grupę. Nie jest jednak jasne, w jaki sposób Joga został liderem, istnieje kilka powodów: wskazuje na to, że w typowej dla Bandytów formie zabił rywali i sam mianował się przywódcą, nie będąc wybieranym na tę pozycję przez innych Bandytów.

Co więcej, wydaje się, że nie osiągnął on dobrej koordynacji wśród swoich ludzi, a "Chłopcy" nie wydają się szczególnie zmotywowani: ataki Bandytów podczas Czystego Nieba, a szczególnie udane, są naprawdę rzadkie. Joga lubi kpić z innych Bandytów, brutalnie traktując tych z niższych szeregów (widać to w przypadku Stringowa i Pryszczatego). W swoim wagonie posiada dużą ilość puszek z jedzeniem w skrzynce. Co więcej, wydaje się mało prawdopodobne, aby taka osoba jak Joga dbała o dyscyplinę i wyposażenie swoich ludzi. Jest prawdopodobne, że frakcja Bandytów rzeczywiście rozpada się pod jego rządami, zamiast rozrastać. Dlatego grupy Bandytów w Agropromie i Limańsku są prawdopodobnie odłamkami grupy, które nie były już usatysfakcjonowane pod rządami Jogi.

Joga jako lider nie był najlepszy - nie doceniał swoich ludzi i był chciwym, okrutnym i bardzo niebezpiecznym człowiekiem. Wielu Bandytów było niezadowolonych z tego powodu i uważają, że już za długo jest szefem i pragną go obalić i samemu przejąć władzę. Przykładem takiego Bandyty jest Dzik.

Charakterystyka Charakterystyka Edytuj

Podczas panowania Jogi w Czystym NiebieSzrama udaje się do niego, by dołączyć do frakcji Bandytów, ale najpierw musi udowodnić swoją wartość. Pierwsze zadanie polega na zabiciu kopacza o imieniu Stringow w pobliżu przystanku autobusowego za opóźnienie w spłacie zadłużenia, gdy następuje konfrontacja z StringowemSzrama może albo go zabić, albo oszczędzić dla współrzędnych schowka z bronią, który zawiera sporo karabinów szturmowych, umieszczony w bagażniku opuszczonego samochodu. Nawet jeśli Szrama oszczędzi Stringowa w zamian za współrzędne skrytki, Bandyci i tak go zabiją myśląc, że się zdenerwował i uciekł. Po pozbyciu się Stringowa Joga zleca zabicie kopaczy z Pchliego Targu, po tym Szrama otrzyma zapłatę w wysokości 1000 rubli, ale można pójść do Jogi, aby zażądać większej zapłaty, a następnie Joga poda współrzędne skrytki z w pełni zmodyfikowanym pistoletem Kora-919 i może poprosić Zęba o 2000 rubli, jako dodatkową nagrodę.

Gdy Szrama dołączy do Samotników, ci będą wymagali zaatakowania Składu i zabicia Jogi.

Pod koniec 2011 roku niezadowolenie Bandytów osiągnęło punkt kulminacyjny, aż w końcu wszczęli bunt przeciwko niemu, co wykorzystał Dzik, który został ich nowym przywódcą. Los Jogi jest nieznany, jednak jest bardzo duże prawdopodobieństwo, że został zabity przez Dzika.

Ciekawostki Ciekawostki Edytuj

  • Zewie Prypeci podczas rozmowy z Bandytami wielu sugeruje, że Grupa Jogi opuściła Strefę po napaści na dużą grupę Stalkerów zmierzających w kierunku Oazy, pozostawiając Jogę jako przywódcę Bandytów. Ponieważ jego nieistniejąca już lista sojuszników została odkryta, Joga prawdopodobnie został wkrótce zamordowany przez Dzika.
  • Po wykonaniu zadania Jogi, Ząb, zamiast nagrodzić Szramę 1000 rublami, zabierze 1000 rubli od Szramy. Ten błąd został naprawiony w patchu 1.5.05.
  • Joga miał również inny drobny błąd, który spowodował, że wyszedł z bazy Bandytów na Wysypisko, gdy nastąpił atak na zewnętrznym obwodzie bazy, co czyniło go podatnym na zewnętrzne działania i mógł zostać zabity (można go także zabić za jego cenny Black Kite, ale to eliminuje szanse na dołączenie do frakcji Bandytów).
  • Joga wykorzystuje model twarzy Ducha.
  • To jedyny lider w Czystym Niebie, który nie odgrywa żadnej roli w fabule.
  • W swoim wagonie Joga ma głowę usuniętego mutanta - Chimery, a także Dzika i wypchanego Nibypsa. Najprawdopodobniej Joga kupił te trofea, aby wywołać strach i szacunek u gości. Niewielu Stalkerów miało okazję zabić Chimerę, nie wspominając o zdobyciu jej głowy.
  • Joga zawsze stara się podnieść swój autorytet skutecznie zastraszając i upokarzając niezadowolonych z jego rządów Bandytów.
  • Joga jest dość skąpy, ponieważ wręcza dosyć małe nagrody za wykonane zadania.
  • Joga zabił swojego człowieka i okaleczył miłosiernego bandytę (Pryszczatego), co potwierdza jego okrucieństwo.
  • Jeśli dobrze się przyjrzymy, zobaczymy że jego oczy są całkowicie białe, zupełnie jakby miał zaćmę, jednak widzi doskonale. Prawdopodobnie jest to błąd lub twórcy celowo nadali mu złowrogi wygląd.

Literatura Literatura Edytuj

  • Pojawia się w książce D. Sillova "Prawo Naznaczonego". Dowodzi on Bandytami w tajnej podziemnej bazie. Okazuje się też, że jest wieloletnim znajomym Snajpera.
  • W tej samej książce zostało ujawnione, że otrzymał swój przydomek, ponieważ występował w cyrku, gdy był dzieckiem.
  • W książce D. Sillova "Prawo Najemnika" Joga w tajemniczych okolicznościach znika, a na jego miejscu jego Dzik. Istnieje opinia, że Dzik utopił Jogę w rzece Prypeć.

GaleriaEdytuj