FANDOM

„Anomalia ta porywa swe ofiary w powietrze i obraca nimi z zawrotną szybkością. Dokładne pochodzenie Karuzeli jest nieznane. Anomalię tę można rozpoznać po widocznej ponad nią niewielkiej trąbie powietrznej oraz po porozrzucanych w okolicy szczątkach ciał. Ofiary pochwycone na jej obrzeżach - wystarczająco daleko od najsilniej oddziałującego środka anomalii - mogą uciec Karuzeli ze stosunkowo niewielkimi obrażeniami. Tworzy trzy rodzaje artefaktów: "Kamienna krew", "Kotlet" oraz "Dusza".”
— PDA w S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla

Anomalia Karuzela występuje we wszystkich częściach serii S.T.A.L.K.E.R.

Charakterystyka CharakterystykaEdytuj

Anomalia grawitacyjna. Występuje zarówno na otwartej przestrzeni jak i w dużych pomieszczeniach. Ma średnicę około 5 metrów. Może występować tuż nad ziemią jak i kilka metrów nad nią. Można ją rozpoznać po charakterystycznym jasnym punkcie w centrum oraz po charakterystycznym pulsującym dźwięku. Jest ona stosunkowo groźna, ponieważ potrafi wessać człowieka lub dużego mutanta nawet z odległości kilku merów. Ofiara nie ma najmniejszych szans na ratunek ponieważ jest zgniatana a następnie rozrywana w eksplozji grawitacyjnej. Anomalię można wykryć za pomocą detektora​. Anomalia reaguje natychmiast, nawet po najmniejszym kontakcie, dlatego też łatwo ją aktywować za pomocą śruby, lub dowolnego przedmiotu, rzuconego w Karuzelę[1].

Porady Metody ucieczki z KaruzeliEdytuj

Karuzela wciąga każdego w swoim zasięgu, jednak jeśli Stalker, który padł ofiarą anomalii, w odpowiednim momencie zacznie biec, może nie dać się wciągnąć do środka. Ważne jest żeby zareagować szybko i użyć sprintu, w tej sytuacji najlepiej jest być wyposażonym w kombinezon, który w żaden sposób nie ogranicza ruchów właściciela. Alternatywnie, jeśli dojdzie do sytuacji, kiedy anomalia już wciągła ofiarę, należy poczekać aż rozładuje się ona zadając obrażenia, po czym spróbować się wydostać w momencie kiedy będzie się ona ładować ponownie. W tym przypadku sprint jest jednym z kluczowych aspektów.

WystępowanieEdytuj

SoC Cień CzarnobylaEdytuj

CNM Czyste NieboEdytuj

ZP Zew PrypeciEdytuj

  • Jeśli NPC lub mutant wejdzie w tę anomalię, to umiera natychmiast, jeszcze zanim Karuzela uniesie ofiarę w powietrzę. To dziwne, gdyż anomalia ta nie zadaje tak wysokich obrażeń, aby nawet najtwardsi przeciwnicy ginęli w oka mgnieniu.
  • Z informacji zawartych we wcześniejszych bulidach można zrozumieć, że anomalia mogła wygenerować artefakt w momencie śmierci jakiegokolwiek stworzenia w niej. Ostatecznie takiego rozwiązania nie wprowadzono.
  • Bandyci umierają w Karuzeli nie wydając z siebie żadnych dźwięków (z reguły krzyczą na krótko przed śmiercią).
  • Anomalia ta jest w stanie unieść nawet Nibyolbrzyma, mimo jego ogromnej wagi. 
  • Jeśli bohater będzie umiejętnie chował się za anomalią przed mutantami, może ona skutecznie pomagać w walce, gdyż mutanty biegnąc prosto na protagonistę, wpadną w Karuzelę i zginą.

PrzypisyEdytuj

  1. http://pl.stalker.wikia.com/wiki/Lista_anomalii