FANDOM

Fang photo
Kieł
był członkiem Grupy Striełoka oraz jednym z jego najbliższych przyjaciół. Był doświadczonym stalkerem, powszechnie znanym w Zonie. W grupie pełnił rolę specjalisty od elektroniki.

HISTORIA Edytuj

Kieł był specyficzną osobą, miał on to do siebie, że lekko seplenił podczas mówienia oraz niekiedy mówił do siebie, przez co inni stalkerzy uważali go za nieco dziwnego. Wyróżniała go doskonała znajomość sprzętu elektronicznego oraz umiejętności modyfikacji broni palnej. Jego umiejętności naprawiania i tworzenia elektroniki były niezrównane co wielokrotnie pomagało grupie, tak było chociażby w przypadku elektronicznego dekodera, dzięki któremu Striełokowi udało się otworzyć zamknięte drzwi we wnętrzu sarkofagu, prowadzące do sterowni projektu Świadomość-Z.

Jako jedyny w Grupie Striełoka używał ciężkiego pancerza (był to ulepszony Egoszkielet PNB-4UZ, jeden z najlepszych kombinezonów w grze), był też silną osobą więc mógł bardzo dobrze służyć drużynie także w działaniach ofensywnych. Na uwagę zasługuję szybkostrzelny AK Kła, była to zmodyfikowana wersja AK-74 ze znacznie zwiększoną szybkostrzelnością oraz rozszerzonym magazynkiem. Dodatkowo broń Kła, oprócz wprowadzonych ulepszeń, miała również zintegrowany granatnik oraz celownik optyczny co sprawiało, że AK-74 należący do Kła był uniwersalną bronią. Strielok odnalazł karabin przyjaciela w ich kryjówce w podziemiach Agropromu, Kieł prawdopodobnie sam wprowadzał ulepszenia do swojej broni.

WYDARZENIA Edytuj

Kłu oraz całej grupie udało się przedrzeć do Czarnobylskiej Elektrowni po ominięciu Mózgozwęglacza. Zinfiltrowali oni wnętrze sarkofagu
Fang's cross

Nagrobek z napisem "Клык" lub "Kieł" w centrum wioski Pijawek w Magazynach Wojskowych.

zbierając przy tym wiele cennych artefaktów. Natrafili oni również na drzwi zablokowane kodem, których nie byli w stanie otworzyć. Grupa zdołała uciec przed skutkami Drugiej Emsij po czym zostawili oni Striełoka pod opieką Doktora, a następnie postanowili zdobyć części do budowy dekodera, który pozwoliłby im otworzyć tajemnicze drzwi znalezione w Elektrowni. W trakcie ucieczki Duch i Kieł kłócili się czy zostawić Striełoka. Zdaniem Kła był on zbyt ciężko ranny i obawiał się on czy zdołają oni żywi opuścić Centrum Zony niosąc przy tym Striełoka.

Śmierć Kła wielokrotnie była przedmiotem dyskusji fanów. Według jednych Kieł poniósł śmierć w Magazynach Wojskowych z rąk Wilczarza, gdzie zlokalizowano jego potencjalne miejsce pochówku. Nastąpiło to w drodze powrotnej z Prypeci gdzie zostawił on dekoder umożliwiający otworzenie zabezpieczonych drzwi w Sarkofagu.

Inna teoria mówi, że został on zastrzelony przez Monolit bądź snajpera w Prypeci. W schowku w Prypeci, który według niektórych opinii jest grobem Kła, możemy znaleźć wiele cennych rzeczy, oprócz dekodera jest również min. Egzoszkielet PNB-4UZ oraz rzadki artefakt Korale Mamy.

Być może dwa groby, które są poświęcone Kłu wyniknęły z pewnego rodzaju nieporozumienia, kiedy Duch uznał Kła za martwego w rzeczywistości był on nadal żywy choć ranny i nieprzytomny. Po odejściu Ducha, Kieł zdołał przejść z Prypeci do Magazynów Wojskowych i dopiero tam został zabity. To by wyjaśniało dlaczego zarówno w Prypeci jak i w Magazynach Wojskowych znajduje się jego grób.

CIEKAWOSTKI Edytuj

  • Był on jednym z najlepszych przyjaciół Striełoka (innymi byli Duch oraz Doktor).
  • To Kieł stworzył dekoder elektroniczny, który umożliwił otworzenie drzwi prowadzące do Projektu Świadomość-Z.
  • W S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla broń Kła jest zmodyfikowana, mimo iż w tej części gry nie można wprowadzać modyfikacji do uzbrojenia.
  • Jako jedyny z całej grupy używał ciężkiego kombinezonu.
  • Wspomniane jest, iż Kieł nosił okulary, mimo to żaden jego model nie zawiera takowych.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki