FANDOM

Jest miejsce na Zatonie, gdzie możesz się poparzyć nawet pod wodą. Nazywają to Kociołem, bo tam para spod powierzchni wylatuje do góry. Jeśli lekceważysz obrażenia pary, to grubo się mylisz. Doświadczeni Stalkerzy twierdzą, że taka anomalia parzy jeszcze mocniej niż inne anomalie termiczne.
— Stalkerzy o Kotle
Anomalia Kocioł znajduje się w Zatonie, występuje w S.T.A.L.K.E.R.: Zew Prypeci.

Charakterystyka CharakterystykaEdytuj

Jest to ekstremalnie gorące pole anomalii, emitujące nowe warianty anomalii Spalacz, zwane Kotłami. Charakterystyczny wygląd Kotła, przypominający wyrwy w ziemi, pozwala łatwo ją rozpoznać. Nazwa tej anomalii pochodzi od unikalnego połączania jakie zaistniało w jej przypadku - wody oraz anomalii termicznych, co powoduje wrzenie wody znajdującej się wewnątrz pęknięć w ziemi i wyrzucanie jej na zewnątrz. Anomalia może wygenerować cenne artefakty, najczęściej są one jednak zanurzone we wrzącej wodzie, jedynym sposobem, aby wydostać je bez uszczerbku na zdrowiu jest zaczekanie aż wyrzut wody wybije artefakt w górę. 

WystępowanieEdytuj

ZP Zew PrypeciEdytuj

  • Anomalia znajduje się w północno-wschodniej części Zatonu, kilka minut drogi od Skadowska, niedaleko Pogłębiarki. Można w niej znaleźć Stalkera nazywanego Pietrucha, wraz z jego kumplem - Szydło, którzy nie zbyt dobrze radzą sobie z próbą zbadania Kotła i pozyskania artefaktów.

  • Kocioł wygląda bardzo efektownie w porach nocnych.
  • To jedyne miejsce w serii, gdzie można zginąć od odbrażeń zadawanych przez parę wodną.
  • Charkaterystyczne białe strumienie widoczne sa z daleka, dlatego też można łatwo zauważyć te anomalię.
  • Strumień pary, który rani pietruchę jest zaprogramowany skryptem. Normalnie taki efekt nie występuje w przypadku tych anomalii.