FANDOM

Osobiście widziałem tylko "Kometę" i „Teslę”. Pierwsza to ognista kula o średnicy metra. Ciepło z anomalii jest wyczuwalne nawet z większej odległości. Druga to coś, co można opisać jako „okrągłą błyskawicę” (…). Obie anomalie aktywnie się poruszają, ale z reguły – według określonych trajektorii. Uważny prześladowca może z łatwością przejść obok nich. Najważniejsze, żeby się nie rozpraszać.
— Pilot.
Anomalia Kometa występuje w całej serii S.T.A.L.K.E.R.

Charakterystyka CharakterystykaEdytuj

Kometa jest podobnym rodzajem anomalii co Spalacz, rządzą nimi takie same zasady działania, oparte na emitowaniu wysokiej temperatury po zetknięciu z jakimkolwiek obiektem. Anomalie Komety są stale w ruchu, to je odróżnia od Spalaczy, które tylko czasami występują w wariantach poruszających się, przy czym Komety poruszają się zauważalnie szybciej.

Kolejnym aspektem, który świadczy o różnicach pomiędzy tymi anomaliami jest poziom obrażeń jakie zadają obie anomalie, Kometa powoduje zdecydowanie większe zniszczenia niż jej odpowiednik. Może ona spalić na miejscu nawet stalkerów wyposażonych w najlepsze kombinezony ochronne. Ostatnią wartą wzmianki różnicą jest fakt, że Kometa prawie nie generuje artefaktów[1]. Jest ich bardzo mało i pojawiają się sporadycznie.

Ciepło z Komety jest wyczuwane z daleka, nawet kilkunastu metrów od niej, wydaje ona też specyficzne dźwięki, komety z reguły występują na otwartych przestrzeniach..

WystępowanieEdytuj

SoC Cień Czarnobyla Edytuj

  • Anomalia pojawia się na drugim piętrze Laboratorium X-18. Jest ona w ciągłym ruch, przemieszcza się po niewielkim pomieszczeniu, w którym znajdują się zwłoki martwego Samotnika, który prawdopodobnie wpadł w tę anomalię i zginął.
  • W Sarkofagu można się natknąć na Kometę.

CNM Czyste Niebo Edytuj

  • Jedynym miejscem występowania tego rodzaju anomalii jest Dolina Mroku, przemierza ona długi tunel w Bazie Wolności, który ma swój początek w zachodnim budynku placówki, a kończy się kilkadziesiąt metrów poza ogrodzeniem całego kompleksu, tuż przy jednym z posterunków. 

ZP Zew Prypeci Edytuj

  • W trzeciej części serii Kometa pojawia się w Zatonie oraz Prypeci. W Zatonie dwie Komety lewitują wokół Anomalii Cyrk, co powoduje, że dotarcie do jej centrum w celu jej zbadania lub pozyskania artefaktów może być trudne.
  • Kolejne dwie znajdują się na Spalonym Gospodarstwie.
  • Ostatnia pojawia się w piwnicy sklepu w Prypeci.

  • Kometa jest najniebezpieczniejsza na niewielkich przestrzeniach.

PrzypisyEdytuj

  1. http://pl.stalker.wikia.com/wiki/Lista_anomalii