FANDOM

Jest to lokacja występująca w S.T.A.L.K.E.R.: Zew Prypeci.

Historia Edytuj

Obiekt 62.jpg

Obiekt 62

Było to miejsce, w którym był przeprowadzano badania na Obiekcie 62 - Karabinie Gaussa. Ośrodek jest zlokalizowany w Zatonie pod Żelaznym Lasem.[1][2]

Prototypowa broń energetyczna, zwana także Projektem 62, wciąż znajduje się w ośrodku. Wewnątrz można dostrzec przestrzeń z torami oraz pojazdem szynowym, a także duże ilości metalowych płyt, na których testowano Karabin Gaussa. [3]

Ośrodek jest znacznie większy niż się wydaje jednak znaczna jego część pozostaje niedostępna. Na niższych poziomach dostępna jest sieć torów kolejowych prowadzących do Fabryki Jupiter. Co ciekawe to sam Żelazny las był wykorzystywany jako źródło energii dla eksperymentalnej broni.

W kompleksie badawczym można natrafić na dokumentację dotyczącą Obiektu 62 oraz przebiegu prac nad nim. Ponad to znajdują się tam harmonogramy dostaw oraz instrukcje dla naukowców. Badacze sporządzali także notatki oraz raporty na temat eksperymentów i samej broni. Po powstaniu Zony ośrodek badawczy pozostawał opuszczony.

Dokumenty z Fabryki Jupiter Edytuj

  1. "DOKUMENTY ADMINISTRACYJNE

Plik dokumentów zawierających dane czysto administracyjne. Wspomina się w nich, że zgodnie z rozkazem z laboratorium centralnego, dokumentacja techniczna obiektu 62 została przekazana do warsztatu testującego."

  1. "HARMONOGRAM DOSTAW

Harmonogram dostaw obiektu 62: 14.07 - 20 jednostek (jedna uszkodzona); 21.07 - 32 jednostki (2 uszkodzone); 28.07 - 26 jednostek (jedna uszkodzona). List przewozowy dotyczący strat w wyniku transportu został przesłany do administracji zakładu, wysłano też kopię do warsztatów naprawczych."

  1. "KARTKA Z NOTESU

Podczas spotkania podjęto następującą decyzję: dział dostaw ma się skupić na ewakuacji kompleksu produkcyjnego obiektu 62."

  1. "TECZKA Z ROZKAZEM

Dokumenty wspominają o ewakuacji zakładu produkcyjnego fabryki Jupiter do podziemnych laboratoriów. Ta kwestia miała zostać omówiona w części laboratoryjnej."

  1. "LIST DOTYCZĄCY DOSTAW OBIEKTU 62

Ze względu na występowanie aktywności anomalnej, transport obiektu 62 przez otwarty teren jest niemożliwy. Należy użyć podziemnego tunelu Prypeć 1. Plan dostawy i mającego po niej nastąpić zamknięcia tunelu został wysłany do Departamentu 1."

  1. "PLAN TUNELU

Plan tunelu Prypeć 1, z którego widać, że tunel przebiega pod miastem Prypeć. Dokument zawiera kilka notatek: 1. Zamknąć drzwi luku transportowego. 2. Użyć gazu z warsztatu chemicznego do zamknięcia tunelu."

  1. "DOKUMENTY Z NOTATKAMI

Dokumenty mówią, że zgodnie z rozkazem Departamentu 1, po zamknięciu śluzy transportowej tunel Prypeć 1 został wypełniony dwutlenkiem węgla zmieszanym z jakąś substancją chemiczną. Następnie całemu personelowi nakazano nosić ochronne kombinezony z zamkniętym obiegiem powietrza."

  1. "RAPORT ZE ZMIANY

18:30 - zakończono szczelne zamykanie wszystkich sekcji tunelu P 1. 19:00 - zakończono szczelne zamykanie drzwi linii kolejowej. Konieczne było ich zaspawanie. 19:45 - zamknięcie drzwi luku transportowego. Obsługa mechanizmu drzwi wymagała uruchomienia zasilania awaryjnego, ponieważ wcześniej odcięto już dopływ prądu do tunelu. 20:00 - warsztat chemiczny rozpoczął wypełnianie tunelu gazem. 22:00 - zakończono działania zmierzające do zamknięcia tunelu, wszystkie dokumenty przesłano do Departamentu 1."

Przypisy Edytuj

  1. http://pl.stalker.wikia.com/wiki/%C5%BBelazny_las
  2. http://pl.stalker.wikia.com/wiki/Zaton
  3. http://pl.stalker.wikia.com/wiki/S.T.A.L.K.E.R.:_Zew_Prypeci

Więcej z Fandomu

Losowa wiki