FANDOM

„Witam. Pułkownik Kowalski, dowódca tego oddziału.”
— Pułkownik Kowalski
Pułkownik Kowalski jest dowódcą Operacji "Tor Wodny" w S.T.A.L.K.E.R. Zew Prypeci.

Przeszłość

Pułkownik Kowalski jest przywódcą grupy Ogończa i członkiem załogi Ogończa 1. Po tym jak śmigłowiec rozbił się w pobliżu pola minowego w Janowie oraz Sierżant Szliaczin zginął w wybuchu miny, jego załoga spotkała się z Stalkerem o imieniu Przewodnik, który najprawdopodobniej został zaalarmowany wybuchem na polu, zaprowadził ich bezpiecznie do Prypeci, gdzie po zaciętej walce z Monolitem udało im się zająć pralnię.

Charakterystyka

Daje Majoroi Diegtiariow'owi wszystkie główne zadania w Prypeci, a także kilka opcjonalnych zadań. Wydaje się, że jest odważnym przywódcą - mimo oczywistej porażki operacji wciąż naciska na badanie Prypeci gdy pojawia się szansa, a po przejęciu pralni automatycznie wysyła patrole do miasta kontrolowanego przez Monolit. Na początku wysuwał hipotezę, że śmigłowce zostały zestrzelone z Karabinu Gaussa, ale dopiero przybycie Striełoka ujawniło prawdziwą przyczynę rozbicia się śmigłowców. Striełok wyjaśnił, że śmigłowce wpadły w anomalie powietrzne, które zmieniły położenie zaraz po emisji.W ostatniej misji podczas ewakuacji kładzie swoje życie na linii i walczy u boku swoich ludzi ze swoim Tunderem S14 .

Zdaniem Kowalskiego cenniejsze jest życie niż jego zawód, o czym świadczy fakt, że pozwala on Stalkerom takim jak Wano, Włóczęga, Garri i Striełok (i prawdopodobnie Zulusowi , gdyby nie odmówił pozostania u Majora Diegtiariowa po tym, jak dowiedział się o jego przynależności do Wojskowych) pozostać w pralni przy nim i pozostałej części osieroconej jednostki - w końcu również pozwalaja Strełokowi na ewakuację. Jedną z jego głównych trosk podczas wszystkich misji, które on daje, jest bezpieczeństwo ludzi, których wysyła.

Pułkownik Kowalski posiada 2 zakończenia które zależą od decyzji Majora Diegtiariowa.

Przeżywa ewakuację

Kowalski zostaje przesłuchany przez dowództwo Wojskowe w celu wytłumaczenia się z odpowiedzialności klęski operacji "Tor Wodny". Po wielu nieudanych próbach obarczenia go odpowiedzialnością Pułkownik zostaje honorowo zwolniony ze służby.

Umiera podczas ewakuacji

Kowalski zostaje zabity podczas ewakuacji. Zapamiętuje go tylko kilka wyblakłych fotografii, które przypominają Ukrainie o poświęceniach, jakie on i jego ludzie zrobili, aby zrozumieć Strefę. Niestety ciała Kowalskiego i jego ludzi pochłonęła Zona.

Zakończenia Edytuj

Kowalski pozytywne zakończenie
„Gdy pułkownik Kowalski, dowódca grupy Ogończy, powrócił z Zony, musiał wyjaśniać przyczyny klęski operacji Tor Wodny. Po długotrwałym dochodzeniu i nieudanej próbie obarczenia go odpowiedzialnością, pułkownik został honorowo zwolniony ze służby.”
— Pozytywne zakończenie
Kowalski negatywne zakończenie
„Pułkownik Kowalski, dowódca grupy Ogończy, spoczął nieopodal reszty swojego oddziału. Ciała żołnierzy pochłonęła Zona, a o ich poświęceniu przypominają jedynie stare fotografie.”
— Negatywne zakończenie

Ciekawostki Ciekawostki Edytuj

  • To jedyny pułkownik w całej serii.
  • W oddziale Pułkownika Kowalskiego są Kapitan Tarasow i Chorąży Walentir - ich tytuły i imiona to nawiązanie do Radzieckich filmów akcji "W strefie szczególnej ostrożności" i "Hit Black" z 1977 i 1981 roku.
  • Pułkownik Kowalski oraz narrator w intrze i zakończeniu są dubbingowani przez Eugene'a Pashina.

Galeria Edytuj