FANDOM

Baza Wolności to kompleks fabryczny w Dolinie Mroku, występujący w S.T.A.L.K.E.R - Cień Czarnobyla oraz S.T.A.L.K.E.R - Czyste Niebo.

Baza Wolności
Baza Wolności

Baza Wolności

Lokalizacja
Frakcje
Postacie

Bandyci:

Wolność:

Anomalie
Artefakty
Źródło

HistoriaEdytuj

Przed katastrofą w Czarnobylu był to kompleks fabryczny, na terenie którego znajdowały się warsztaty, hale produkcyjne oraz przeładownie. Do dyspozycji pracowników był ciężki sprzęt, w tym koparki, dźwigi oraz maszyny produkcyjne. Na wyższych kondygnacjach znajdują się miejsca, które pełniły rolę biur, dalsza część kompleksu jest niewykończona. Po eksplozji w elektrowni atomowej w 1986 roku, cały region został ewakuowany, ten sam los spotkał kompleks fabryczny, który szybko opustoszał. W roku 2011 frakcja Wolność przejęła ten obiekt, krótko po tym jak stalkerzy dotarli do Doliny Mroku. Sama dolina od tego czasu uchodziła za terytorium Wolności, kompleks fabryczny natomiast stał się ich siedzibą główną frakcji. Wokół bazy utworzono kilka posterunków, które w niedługim czasie stały się obiektami ataków Najemników. Niespełna kilka miesięcy później, po wielkiej emisji, Wolność została wyparta z tego regionu przez Bandytów Dzika. Ci z kolej kilka miesięcy później zostali zlikwidowani przez Naznaczonego, tym samym obiekt ponownie opustoszał.

OpisEdytuj

Jest to największy obiekt, jaki występuje w Dolinie Mroku. Charakteryzuje się potężną zabudową, na miejscu znajduje się kilkanaście budynków, w tym rampy ładunkowe, dawne biura administracyjne, warsztaty oraz hale produkcyjne, a nawet prowizoryczny areszt w podziemiach. Lokacja jest ogrodzona, posiada własne wieże strażnicze i jedno główne wejście, umożliwia to długą i skuteczną obronę tego miejsca, co oczywiste może ono także pomieścić bardzo wiele osób, dlatego też Wolność wybrała właśnie to miejsce na swoją bazę główną. W późniejszym czasie obiekt przejęli Bandyci, którzy zajęli niektóre pomieszczenia, nie musieli jednak korzystać ze wszystkich dostępnych budynków, gdyż ich grupa nie była aż tak liczna. 

WystępowanieEdytuj

S.T.A.L.K.E.R. - Czyste NieboEdytuj

W prologu serii obiekt jest zajmowany przez jedną z najliczniejszych frakcji w Zonie - Wolność. Budynki zostały zagospodarowane, tak aby Stalkerzy mieli dostęp do baru, mogli skorzystać z usług technika oraz hadlarzy. Pojedyncze pomieszczenie wykorzystano jako pokój dowódcy, to tam zapadało większość kluczowych dla frakcji decyzji. Wokół bazy ustawiono kilka posterunków, które miały być pierwszymi liniami obrony przed zagrożeniami. W momencie kiedy główny protagonista dociera do bazy, dowiaduje się o serii zamachów na członków Wolności, które doprowadziły do poważnych strat w ludziach i obniżały morale we frakcji. Po uporaniu się z tym problemem, Wolność zajmowała obiekt jeszcze przez kilka tygodni, po czym na skutek wojny z bandytami przeniosła się do Magazynów Wojskowych[1].

PostacieEdytuj

S.T.A.L.KE.R. - Cień CzarnobylaEdytuj

W pierwszej części serii budynek jest zajmowany przez Bandytów, dowodzonych przez Stalkera imieniem Dzik. Rezydują oni w kilku budynkach, na zewnątrz ustawione są straże. Lokacja nie zmieniła się w stosunku do tego co było wcześniej, jedynie mniejsza jej powierzchnia została wykorzystana. Bandyci nie stanowią już jednolitej frakcji, zatem baza nie pełni już roli siedziby głównej, jest to bardziej baza wypadowa, skąd planowane są kolejne posunięcia grupy Dzika. Po zlikwidowaniu całego gangu przez Striełoka, dawna baza wolności pozostała opuszczona[2].

PostacieEdytuj

AnomalieEdytuj

ArtefaktyEdytuj

CiekawostkiEdytuj

  • Jest to największy budynek występujący w Dolinie Mroku.

PrzypisyEdytuj

  2. http://pl.stalker.wikia.com/wiki/S.T.A.L.K.E.R.:_Cie%C5%84_Czarnobyla

Więcej z Fandomu

Losowa wiki