FANDOM

Jest to lokacja występująca w S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla.

OpisEdytuj

X-18 loading screen.jpg

Podziemny kompleks badawczy w Dolinie Mroku. Prowadzono tam badania nad wpływem fal PSIonicznych na komórki żywe oraz próbowano ukierunkować mutacje genetyczne pod osiągnięcie konkretnych zmian w organizmie człowieka.

Posługiwano się tutaj Emiterami Kajmanowa, a głównodowodzącym był profesor Piotr Ilicz Kaugin. X-18 dostarczało części niezbędnych do budowy Mózgozwęglacza w laboratorium X-19. W chwili obecnej cały ośrodek jest zrujnowany, jego jedynymi rezydentami są mutanty.

Historia Edytuj

Wyniki eksperymentów były z początku porażką i badania nie przebiegały zgodnie z założeniami. Obiektom testowanym wypadały włosy, w ciele występowały liczne mutacje i nie rzadko obiekty te były bardzo agresywne. Po wielu badaniach i testach udało się ustabilizować 10% obiektów testowanych. Wyhodowani w specjalnych inkubatorach super-żołnierze byli upośledzeni umysłowo, jednak ich poczynania i zachowani prowadziły do spekulacji, że kosztem mowy wzrósł intelekt i pojawiły się umiejętności telekinetyczne (to właśnie tutaj można spotkać pierwszy raz Burery).

Obiekty testowane w końcu wszczęły bunt, niszcząc całe laboratorium i wypuszczając nieudane eksperymenty w postaci Nibyolbrzyma i Poltergeistów. Nieliczni naukowcy zdołali uciec i powiadomili naukowców z X-19 o częściowym sukcesie prowadzonych eksperymentów. Miedzy innymi to dlatego wojsko zna rozmieszczenie pomieszczeń w laboratorium oraz zna jogo lokalizację i wejście główne.

S.T.A.L.K.E.R. - Cień Czarnobyla Edytuj

Lider Bandytów, Dzik, zajmując opuszczoną placówkę odkrył że drzwi do tajnego kompleksu nie zostały zamknięte. Po zbadaniu zamka szyfrowego, ustawił nowy kod i zamknął drzwi aby nie wypuścić ze środka nieznanych niebezpieczeństw. Dzik planował dostanie się do środka kompleksu w celu zdobycia cennych informacji oraz przedmiotów, jednak w tym przeszkodził mu Striełok.[1]

Co ciekawe zaraz po uzyskaniu dokumentacji przez bohatera do akcji wkroczyli Wojskowi, próbując zatrzymać bohatera i prawdopodobnie przejąć dokumentację naukowo-techniczną dotyczącą min. Mózgozwęglacza. Po ucieczce bohater nie wraca już do tej lokacji, nie pojawia się ona również później gdyż w następstwie poczynań Striełoka droga do centrum Zony była otwarta.

Galeria Edytuj

Przypisy Edytuj

  1. http://pl.stalker.wikia.com/wiki/S.T.A.L.K.E.R.:_Cie%C5%84_Czarnobyla

Więcej z Fandomu

Losowa wiki