FANDOM

Laboratorium X-8 to lokacja w S.T.A.L.K.E.R.: Zew Prypeci

Opis Edytuj

X-8 jest głównym ośrodkiem badawczym projektu Świadomość-Z, w którym przeprowadzano eksperymenty naukowe mające na celu opracowanie Emisji, a także prace nad Projektem nr. 62. Zlokalizowane jest ono w podziemiach Centrum Serwisowego w Prypeci, pełni funkcję kwatery głównej i twierdzy zarazem należącej do frakcji Monolit. Na powierzchni rezydują dobrze zorganizowane oddziały Monolitu, a także kilka Uzombifikowanych Stalkerów.

Ośrodek podzielony jest na dwie główne sekcje, jedną naziemną i drugą podziemną. Bohater musi zacząć od oczyszczania X-8 na powierzchni likwidując Zombie oraz siły Monolitu, aby móc włączyć generator, dopiero wtedy możliwe będzie uruchomienie windy, która sprowadzi protagonistę do podziemnej części kompleksu. Po dotarciu na miejsce bohater zdobędzie informacje na temat projektów realizowanych przez Świadomość-Z oraz liderów projektu.

Część podziemna jest stosunkowo niewielka, jednakże rzuca się w oczy duże zagęszczenie sił przeciwnika. Spora liczba mutantów, stałe ataki psioniczne oraz zmagania ze szturmowcami Monolitu czynią eksplorację powolną i niebezpieczną, w tej sytuacji należy zachować najwyższą ostrożność. W późniejszych etapach gry w lokacji tej można napotkać także Najemników oraz Samotników.[1]

Przeciwnicy Edytuj

Sekcja naziemna Edytuj

  • Na powierzchni bohater napotyka Zombie w liczbie ok. 20. Wrogowie rozmieszczeni są na pierwszych dwóch kondygnacjach budynku. Na uwagę zasługuje fakt, że część z Uzombifikowanych Stalkerów posługuje się strzelbami, zatem nawet przy ograniczonych możliwościach Zombie będą oni stanowić poważne zagrożenie z uwagi na walkę wewnątrz budynku. Ograniczona przestrzeń oraz duża siła ognia strzelb będą wymagały uwagi głównego bohatera.
  • Oddział Monolitu liczący ok. 15 żołnierzy. Grupa składa się ze doświadczonych Stalkerów rangi Ekspert oraz Weteran, jeśli bohater zwróci ich uwagę swoją walką z Zombie zejdą oni zbadać sytuację. Okupują dwa najwyższe piętra w budynku. Jak przystało na żołnierzy Monolitu są znakomicie uzbrojeni i niesamowicie zdeterminowani. W użyciu przedstawicieli Monolitu pozostaje uzbrojenie na poziomie karabinów szturmowych AC-96/2, Tunder S14, TRs 301, SGI-5k, a także karabiny snajperskie SVDm-2.

Sekcja podziemna Edytuj

  • W podziemiach można natrafić na przynajmniej trzy Snorki, z czego dwa będą próbowały zaskoczyć bohatera przeskakując do niego z niższych poziomów.
  • Liczne Rodenty w sile łącznej ok. 20. Zawsze poruszające się w grupie niepozorne gryzonie mogą stanowić nie lada problem, tym bardziej jeśli zaatakują bohatera kiedy ten będzie walczył w tym czasie ze Snorkami. Pojawiają się także kiedy protagonista zbiera dokumentacje dotyczącą projektu Świadomości-Z.
  • W laboratorium znajdują się cztery Burery. Jeden w pomieszczeniu z toaletami, trzy w lokalu kontrolnym. Zaleca się likwidację Burerów z dystansu z uwagi na to, że jeśli bohater znajdzie się z nimi w tym samym pomieszczeniu ich zdolności regeneracyjne drastycznie wzrastają.
  • Jeden Poltergeist w ukrytym pokoju. Co ciekawe mutant ten może zaatakować bohatera praktycznie w dowolnym pomieszczeniu dopóki nie zostanie wyeliminowany, co może uzmysławiać z jak potężnym mutantem potrafi być Poltergeist.
  • Po zdobyciu wszystkich sześciu plików z dokumentami pozostaje do zniszczenia ostatni przeciwnik - Kontroler. Likwidacja go jest warunkiem koniecznym do spełnienia jeśli protagonista zamierza wypełnić powierzone mu zadanie. W przeciwnym wypadku drzwi do laboratorium pozostaną zamknięte. Sprawę najlepiej załatwić używając granatu RGD-6, z uwagi na niewielką przestrzeń wewnątrz kompleksu, siła wybuchu powinna zakończyć żywot tego groźnego mutanta.

Ciekawostki Edytuj

Przypisy Edytuj

  1. http://pl.stalker.wikia.com/wiki/Prype%C4%87_(miasto)
  2. http://stalker.wikia.com/wiki/Lab_X-8

Więcej z Fandomu

Losowa wiki