FANDOM

„Jestem Liebiedew, przywódca grupy. Ja tu jestem odpowiedzialny za wszystkich, łącznie z tobą dopóki tu jesteś. Zwiemy się Czyste Niebo.”
— Liebiedew
N. A. Liebiedew to postać występująca w S.T.A.L.K.E.R.: Czyste Niebo oraz wspomniana w S.T.A.L.K.E.R.: Zew Prypeci.

Przeszłość

Liebiedew to założyciel i lider frakcji Czyste Niebo oraz jedna z kluczowych postaci w uniwersum S.T.A.L.K.E.R. Jest to zaawansowany wiekowo człowiek o bezkompromisowym charakterze, jego wiedza na temat Zony jest niezrównana. Szczegóły związane z jego przeszłością są owiane tajemnicą, dostępne są jedynie szczątkowe i poszlakowe informacje.

Liebiedew jest surowym, wykształconym człowiekiem i dawnym członkiem Grupy, którzy pracowali nad projektem "Świadomość-Z" w Zonie, prawdopodobnie razem z naukowcami Grupy przeprowadzał eksperymenty kontroli umysłów za pomocą fal radiowych w Limańsku.

Jako młody specjalista pracował w Elektrowni Jądrowej w Czarnobylu. Później zaangażował się w testowanie Obiektu nr 62. Dołączył także do zespołu badawczego, pracując w Laboratorium X-8. Po pewnym czasie został przeniesiony do Laboratorium X-7, gdzie wyznaczył cel: zbadanie problemów związanych z wpływem Noosfery.

Liebiedew stworzył Czyste Niebo w 2009 roku. Uważa, że ​​ludzkość nie jest w stanie zrozumieć Zony, a najlepszym rozwiązaniem jest po prostu pogodzić się z nią przez koegzystencję. Uważa także, że Strefa funkcjonuje jak żywy organizm, w tym sensie, że walczy z ludzkością, gdy zapuszczają się zbyt głęboko w Strefę. Poglądy Czystego Nieba są bardzo podobne do poglądów Wolności i Ekologów, ale w przeciwieństwie do Ekologów, Czyste Niebo jest gotowe użyć siły, aby osiągnąć swoje cele.

Wzmianki o nim pojawiają się również w S.T.A.L.K.E.R.: Zew Prypeci, w drugiej części sagi główny protagonista ma okazje poznać go osobiście oraz z nim współpracować. Co ciekawe, wydaje się on ukrywać swoje prawdziwe motywy, nie tylko przed Najemnikiem Szramą, ale także przed swoją frakcją.

Charakterystyka

CNM Czyste Niebo

„Liebiedew jest naszym przywódcą - ten facet to prawdziwa skała. Jest spoiwem, które trzyma naszą grupę razem.”
— Zimny

Liebiedew jest pierwszą postacią, z którą Szrama ma okazje porozmawiać. Kiedy Najemnik obudził się po tym, jak przetrwał Wielką emisję, Liebiedew pyta czy coś pamięta i wyjawia mu że po emisji prawie rozszarpała go sfora Nibypsów. Następnie Liebiedew rozmawia ze Szramą w sprawie sytuacji Czystego Nieba na Bagnach i o emisjach, które Szrama przeżył, podejrzewa że emisje są częste ponieważ ktoś przeszedł przez Mózgozwęglacz i trzeba go powstrzymać. Aby to zrobić, Czyste Niebo i Szrama łączą siły aby wyeliminować Striełoka i jego grupę, zanim dotrą do centrum Zony i wywołają kolejną dużą emisję.

W trakcie gry utrzymuje kontakt ze Szramą za pomocą swojego PDA i doradza mu w sprawie kilku innych celów, które musi wykonać. Prowadzi atak na most prowadzący do Limańska gdzie pomaga mu ekipa Najemników Leszego. Następnie kieruje atak na sam Limańsk, ponownie przy pomocy Najemników. Czyste Niebo przepycha się przez Limańsk, Szpital w Limańsku i przez Podziemny Prypeć, aż dociera do Elektrowni Jądrowej w Czarnobylu.

W Elektrowni Jądrowej w Czarnobylu Liebiedew daje Szramie prototypowy Karabinek EM1. Szrama musiał wyłączyć zabezpieczenie psioniczne Striełoka, aby Strefa postrzegała wszystkich jako niegroźne organizmy, a więc żeby odzyskała stabilność. Po wyłączeniu ochrony psionicznej Striełoka członkowie Grupy emitują kolejną niszczycielską emisję. Mimo że hipoteza Liebiedewa była słuszna, nie przewidział kolejnej Wielkiej emisji, co doprowadziło do katastrofalnej klęski. Żołnierze i dowódcy Czystego Nieba umierają podczas emisji powodując rozpad tej frakcji. Liebiedew również umiera u stóp Elektrowni Jądrowej w Czarnobylu.

ZP Zew Prypeci

Liebiedew nie pojawia się bezpośrednio w Zewie Prypeci ponieważ podczas tych wydarzeń już dawno nie żyje, ale jest wspomniany w Dokumentach dotyczących Obiektu 62 znajdujących się w warsztacie testowym w Zatonie i został odesłany do Laboratorium X-8 (gdzie można znaleźć jego zdjęcie). Dokumenty te pokazują, że był zaangażowany w produkcję Karabinu Gaussa i Karabinu EM1 oraz że był członkiem Grupy badającej problemy Noosfery. Sugeruje to, że był on świadomy przynajmniej kilku tajemnic Strefy i wyjaśnia, w jaki sposób udało mu się uzyskać prototypową kopię Karabinu Gaussa pod koniec S.T.A.L.K.E.R.: Czyste Niebo. Oznacza to również, że mówił Szramie mniej niż wie.

Ciekawostki Ciekawostki

  • Aleksander Liebiedew był oficerem KGB, ale nazwisko może być zbiegiem okoliczności.
  • Twarz Liebiedewa została zaczerpnięta ze zdjęć ochroniarza w biurze GSC.
  • Piotr Liebiedew był fizykiem rosyjskim znanym z eksperymentalnych badań fal elektromagnetycznych, ponieważ jako pierwszy mierzył ciśnienie światła w ciele stałym.
  • Liebiedewa dubbingował słynny ukraiński aktor Oleg Stalchuk.
  • W pokoju Liebiedewa można znaleźć głowę Chimery oraz wypchanego Nibypsa.
  • Na początku gry ranga Liebiedewa to "Doświadczony", a kiedy spotyka się ze Szramą przy moście do Limańska jest Ekspertem. Wynika to z faktu, iż w drodze do Czerwonego Lasu zdobył doświadczenie bojowe.
  • Podczas szturmu na most do Limańska jeśli Szrama strzeli do Liebiedewa lub jego ludzi, to nadal pozostaną dla Szramy przyjaźni i nie otrzymają obrażeń.
  • Nie wiadomo, w jaki sposób Liebiedew dotarł do Elektrowni Jądrowej szybciej niż Szrama, ponieważ po odejściu Szramy zatrzymał się przy moście.
  • To właśnie dzięki Liebiedew'owi członkowie Monolitu nauczyli się wytwarzać i używać Karabinu Gaussa, gdyż wcześniej pracował nad tą bronią.
  • Ciała Liebiedewa i innych członków Czystego Nieba do dziś spoczywają pod Elektrownią Jądrową upamiętniając ich bohaterskie poświęcenie w celu powstrzymania Striełoka, aby ten nie dopuścił do zniszczenia Zony.

Literatura Edytuj

  • W niektórych książkach Liebiedew jest wspomniany zarówno jako wojownik Monolitu, jak i członek Grupy.
  • Dodatkowo w niektórych książkach wspomina się o eksperymentach na artefaktach przeprowadzanych przez Liebiedewa.
  • W książce Dimitrija Sillova "Prawo Najemnika" jest głównym antagonistą.

Galeria Edytuj

SCOP Young Lebedev

Zdjęcie Liebiedewa w Laboratorium X-8