FANDOM

Pomaganie nam leży w twoim interesie... chyba że wolisz skończyć życie jako bezmyślna skorupa.
- Liebiedew.

N.A. Liebiedew (rus. Лебедев)— postać występująca w S.T.A.L.K.E.R.: Czyste Niebo, wzmianki o niej pojawiają się także w S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla oraz S.T.A.L.K.E.R.: Zew Prypeci.

Charakterystyka Edytuj

N.A. Liebiedew
SCS Lebedev

N.A. Liebiedew, lider i założyciel frakcji Czyste Niebo

Frakcja
Ranga
  • Ekspert
Wyposażenie

Liebiedew to założyciel i lider frakcji Czyste Niebo oraz jedna z kluczowych postaci w uniwersum S.T.A.L.K.E.R. Jest to zaawansowany wiekowo człowiek o bezkompromisowym charakterze, jego wiedza na temat Zony jest niezrównana. Szczegóły związane z jego przeszłością są owiane tajemnicą, dostępne są jedynie szczątkowe i poszlakowe informacje.

Wzmianki o nim pojawiają się zarówno w S.T.A.L.K.E.R. - Cień Czarnobyla, jak i S.T.A.L.K.E.R. - Zew Prypeci, w drugiej części sagi główny protagonista ma okazje poznać go osobiście oraz z nim współpracować. Co ciekawe, wydaje się on ukrywać swoje prawdziwe motywy, nie tylko przed Najemnikiem Szramą, ale także przed swoją frakcją.

Zobacz cały artykuł - Karabin Gaussa

Historia Edytuj

Lebiediev w przeszłości pracował jako technik w Czarnobylskiej Elektrowni Atomowej, był także członkiem projektu naukowego Świadomość-Z, brał również udział w stworzeniu pierwszego urządzenia kontroli umysłu w Limańsku, ponad to jest on jednym z koordynatorów eksperymentów nad prototypowym karabinem EM1, znanym także jako Karabin Gaussa. Pracował w kilku ośrodkach badawczych, min. w Laboratorium X-8, gdzie wciąż znajduje się jego fotografia z młodości.

Założył on frakcję Czyste Niebo w roku 2006 tuż po pojawieniu się Zony. Doskonale wiedział on, że za pojawieniem się tego niebywałego tworu stoją jego dawni współpracownicy, gdyż to właśnie ona była zarzewiem konfliktu, ale o samej Zonie wiedział niewiele, dlatego też wraz z grupą pozostałych naukowców udał się najbardziej nieprzystępne tereny Zony. Tam też, na uboczu, z dala od ciekawskich oczu, mógł gromadzić o niej wiedzę i prowadzić wszelkie niezbędne badania.

Zobacz cały artykuł - Czyste Niebo

Poglądy Edytuj

Uważał on, że Zona jest organizmem żywym i jedynym racjonalnym rozwiązaniem jest koegzystencja, próby wtargnięcia do jej centrum lub walczenia z nią spotkają się z reakcją obronną, która może wywołać katastrofę na skalę światową. Jego zdaniem jedną z takich reakcji są emisje, które co jakiś czas pojawiają się na terenie Strefy.

Śmierć Edytuj

N.A. Lebiediev zginął w roku 2012 na skutek Wielkiej Emisji, która nadciągnęła podczas kiedy on sam oraz jego frakcja stawiała czoła Monolitowi, jednocześnie próbując przeszkodzić Striełokowi w dotarciu do Elektrowni Atomowej. Razem z nim zginęła znakomita większość frakcji Czyste Niebo co było bezpośrednią przyczyną rozpadu tej grupy.

Ciekawostki Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki