FANDOM

Anomalie Edytuj

  • Trampolina.jpg

    Trampolina

    Trampolina – Anomalia grawitacyjna. Występuje z reguły na otwartej przestrzeni. Jest to niestabilne pole grawitacyjne o wyglądzie pulsującego "bąbla" o średnicy 2-3 metrów tuż nad ziemią. Z reguły zadaje niewielkie obrażenia ale może też uśmiercić. Można ją wykryć detektorem anomalii. Anomalia ta formuje artefakty Meduza, Kamienny kwiat i Gwiazda wieczorna.
  • Karuzela.jpg

    Karuzela

    Karuzela – Anomalia grawitacyjna. Występuje zarówno na otwartej przestrzeni jak i w dużych pomieszczeniach. Ma średnicę około 5 metrów. Może występować tuż nad ziemią jak i kilka metrów nad nią. Można ją rozpoznać po charakterystycznym jasnym punkcie w centralnej części oraz po charakterystycznym pulsującym dźwięku. Stosunkowo groźna ponieważ potrafi wessać człowieka lub dużego mutanta nawet z odległości kilku merów. Ofiara nie ma najmniejszych szans na ratunek ponieważ jest zgniatana a następnie rozrywana w eksplozji grawitacyjnej. Anomalię można wykryć za pomocą detektora. Anomalia ta formuje artefakty Kamienna krew, Kotlet i Dusza.
  • Wir.jpg

    Wir

    Wir – Anomalia grawitacyjna. Występuje na otwartej przestrzeni. Ma średnicę około 10 metrów. Jest to najgroźniejsza anomalia występująca w Zonie ponieważ jest praktycznie niewidzialna. Za dnia jej obecność zdradzają wirujące w powietrzu liście w formie leja lub leżące w pobliżu szczątki. W nocy można ją wykryć detektorem lub poprzez rzucenie w jej kierunku przedmiotu (np. śruby). Jej działanie jest podobne do anomalii typu Karuzela lecz działa z większą siłą i na większym obszarze. Na szczęście występuje stosunkowo rzadko. Anomalia ta formuje artefakty Skrętak, Grawi i Złota Rybka.
  • Spalacz.jpg

    Spalacz

    Spalacz – Anomalia termiczna. Występuje z reguły w pomieszczeniach i korytarzach. Ma średnicę około 3 metrów. Za dnia można ją rozpoznać po falującym słupie powietrza o wysokości kilku metrów. Wysoką temperaturę odczuwa się nawet stojąc kilka metrów od anomalii. W momencie kontaktu z innym obiektem (człowiek, mutant lub przedmiot) anomalia emituje słup ognia a jej temperatura gwałtownie wzrasta. Stosunkowo groźna ponieważ nie można jej wykryć detektorem anomalii. W laboratorium X18 można zobaczyć jej odmianę, która potrafi poruszać się po pomieszczeniu. Anomalia ta formuje artefakty Kropelki, Kula ognista i Kryształ.
  • Elektro.jpg

    Elektro

    Elektro – Anomalia elektryczna. Tworzą ją setki miniaturowych wyładowań. Ma kilka odmian. Najczęściej spotykana odmiana ma około 5 metrów i występuje tuż nad ziemią na otwartych przestrzeniach. Inna, rzadziej występująca odmiana występuje w korytarzach lub w tunelach i potrafi przemieszczać się z dużą prędkością (odmianę taką można zobaczyć np. w tunelu pod nasypem w Kordonie lub w piwnicach Agropromu). Najrzadziej występująca odmiana ma formę kuli o średnicy kilku metrów tuż nad ziemią (można ją zobaczyć np. w Prypeci). W kontakcie z obcym ciałem anomalia emituje tysiące elektrostatycznych wyładowań, które praktycznie momentalnie zabijają tego kto znalazł się w polu rażenia. Czasem wyładowanie sprawia że pojawia się coś w rodzaju fali która nas odpycha i możemy wpaść w kolejną anomalię. Na szczęście można ją wykryć za pomocą detektora. Anomalia ta formuje artefakty Świecidełko, Błysk i Blask księżyca.
  • Galareta.jpg

    Galareta

    Galareta – Anomalia nieznanego pochodzenia. Ma średnicę 2-3 metrów i charakterystyczny wygląd bulgoczącej żółtozielonej galarety. Występuje z reguły w zamkniętych pomieszczeniach lub pod ziemią. Duże jej skupiska można zobaczyć w piwnicach Agropromu i w laboratorium X18. Obrażenia jakie zadaje są porównywalne do oparzeń wywołanych silnym kwasem. Detektor anomalii nie reaguje na jej obecność, jednak anomalia ta jest doskonale widoczna nawet w ciemnościach(świeci). Anomalia ta formuje artefakty Śluz, Ślimak i Mika.
  • Spalony-puch.jpg

    Spalony Puch

    Spalony Puch – W zasadzie nie jest to anomalia lecz zmutowana roślinność. Występuje w postaci zwisających z góry setek delikatnych gałązek o charakterystycznej brązowo-zielonej barwie. Można ją zobaczyć np. na słupach elektrycznych w wiosce pijawek i w Magazynach Wojskowych. Roślina ta reaguje na szybko poruszające się w jej pobliżu lub pod nią obiekty poprzez wystrzelenie w jego kierunku setek malutkich dotkliwie raniących igieł. Nie reaguje na wolno poruszające się obiekty. Gdy gracz dysponuje dobrym kombinezonem, anomalia ta jest całkowicie nieszkodliwa. Anomalia ta formuje artefakty (będące prawdopodobnie jej nasionami) Kolec, Kryształowy kolec i Jeżowiec.
CoP comet side-0.jpg

Kometa

  • Kometa - Niezwykle rzadka, mobilna anomalia termiczna. Wytwarza artefakty tylko w S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla. Pochodzenie nieznane, anomalia jest aktywna na przestrzeni kilku metrów kwadratowych, przemieszcza się, jest bardzo podobna do Spalacza, zatem za jej powstanie mogą odpowiadać podobne procesy.[1]

ANOMALIE USUNIĘTE Edytuj

SHOCBeta Rusty Hair website image.jpg

Rdzawa powłoka

  • Rdzawa powłoka - anomalia szkodząca głównie przedmiotom metalowym. W bardzo krótkim czasie pokrywają się brązowym nalotem,a następie rozpadają się. Anomalia w krótkim czasie jest w stanie pozbawić stalkera broni i zniszczyć kombinezon - a skóra wystawiona bez ochrony na tą nibymgłę czernieje,robi się krucha i odpada płatami. Śmierć w tej anomalii jest jedną z najgorszych jaką człowiek może sobie wyobrazić. Niedawno w głównej bazie neutralnych stalkerów sąd polowy skazał jednego z niebezpiecznych bandytów w niewoli na śmierć w tej anomalii za bezpodstawne zabójstwa i znęcanie się nad stalkerami.
    SHOCBeta Fog website image.jpg

    Mgła

  • Mgła - anomalia najprawdopodobniej chemiczna. Mgła, która w kontakcie ze skórą powoduje liczne oparzenia,po minucie w tej anomalii skóra zanika prawie całkowicie,a człowiek ginie w niewyobrażalnych męczarniach. Podczas badań nad tą anomalią wykryto,że niektóre gatunki mutantów potrafią wytrzymać nieco dłuższy czas bez żadnej ochrony.[2]

Anomalie z Lost Alpha Edytuj

  • Ameba1.jpg
    Ameba - anomalia organiczno-chemiczna. Przypomina pajęczynę rozłożona na ziemi, po wejściu na nią po chwili zamyka swoje ramiona zatrzaskując stalkera w pułapce. Chwile po tym zaczyna ona roztapiać jego kombinezon a potem jego samego. Z reguły występuje w opuszczonych tunelach, wysokiej trawie lub koło opuszcoznych budynków.  
  • 2014-12-09 00002.jpg
    Dziwna anomalia - prawdopodobnie organicznego pochodzenia. Występuje tylko w jednym miejscu więc trudno określić w jakich środowiskach można by się jejspodziewać. Po wejściu w nią postać otrzymuje obrażenia, a sama anomalia podlatuje do góry i zostaje tam do momentu uwolnienia lub śmierci stalkera.[3]

Ciekawostki Edytuj

  • 2014-12-09 00001.jpg
    W filmie Stalker anomalie nazywane są pułapkami a do ich wykrywania używa się nakrętek z kawałkami białych szmat.

Przypisy Edytuj

  1. http://stalker.pl/anomalie-zew-prypeci/
  2. http://stalker.pl/anomalie-cien-czarnobyla/
  3. http://lost-alpha.wikia.com/wiki/Lost_Alpha_Wiki

Więcej z Fandomu

Losowa wiki