FANDOM

"Jeżeli na swój cel obrałeś Północ, wiedz, że Magazyny Wojskowe są ostatnim momentem by się wycofać. Znajdujesz się na przedsionku piekła, więc zastanów się dobrze nim wyruszysz poznać prawdziwe oblicze Zony!"
- PDA S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla

Lokacja występująca w S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla i S.T.A.L.K.E.R.: Czyste Niebo.

Opis Edytuj

Jest to dość duży obszar, znajdujący się na północ od Rostoku i na południowy wschód od Limańska. Na zachód od Magazynów Wojskowych znajduje się wycięte z gry, lecz widoczne na PDA "Martwe Miasto". Jest to duży teren obfitujący w anomalie oraz najgroźniejsze mutanty. Niektóre rejony Magazynów Wojskowych są bardzo napromieniowane, lokacja umożliwia dostanie się do Czerwonego Lasu oraz Rostoku. Z uwagi na swoją geolokalizację lokacja ta jest bardzo ważna strategicznie, dlatego też jest przedmiotem rywalizacji tak wielu grup Stalkerów.

Na terenie Magazynów Wojskowych spotkać można przedstawicieli wielu frakcji, Wolności oraz Powinności, które są w stanie wojny, Wojskowych, Najemników realizujących zlecenia z zewnątrz, a także Samotników szukających okazji do znalezienia cennych artefaktów. Pojawia się także frakcja Monolit, która próbuje przejąć kontrolę nad tą lokacją, uniemożliwiają jej to jednak inne frakcje.

Historia Edytuj

Po upadku ZSRR władze Ukraińskie postanowiły umieścić w opuszczonej bazie wojskowej oddział żołnierzy, aby móc sprawować kontrolę nad tym obszarem. Był on bardzo istotny z taktycznego punktu widzenia, gdyż pełnił rolę ośrodka tranzytowego do czterech innych lokacji w Zonie, co dawało armii duże pole do manewru w kwestii kontrolowania tego co się dzieje w regionie. Wtedy też baza została rozbudowana i umocniona, na północ od bazy powstała Bariera, co miało być zabezpieczeniem przed ingerencją z rejonów Czerwonego Lasu, szczególnie ze strony Monolitu, który już wtedy próbował przejąć kontrolę nad tym jakże ważnym terytorium. [1]

Wszystkie działania przebiegały szybko i sprawnie aż do czasu drugiej emisji, jednej z największych w historii Zony. Wtedy to większość sił armii Ukraińskiej została zginęła, wojacy nie byli już w stanie utrzymać tego przyczółku, co zmusiło władze do podjęcia natychmiastowej ewakuacji żołnierzy z tego regionu. W późniejszym czasie baza została przejęta przez frakcję Wolność, która wcześniej utraciła kontrolę nad swoimi terenami w Dolinie Mroku. Fracja ta uczyniła z bazy wojskowej swoje główne centrum operacyjne i to tutaj zapadały wszystkie kluczowe decyzje. Był to zarazem jeden z najsilniej ufortyfikowanych ośrodków w całej Zonie. [2]

Kluczowe Lokacje Edytuj

S.T.A.L.K.E.R. - Cień Czarnobyla Edytuj

W S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla bohater przechodzi przez ten obszar idąc w kierunku anten w Czerwonym Lesie. Lokacja ta zajmowana jest głównie przez frakcje Wolność, która ma tutaj swoją siedzibę główną, w dawnej bazie wojskowej. Jest bardzo dobrze ufortyfikowana, prowadzi do niej tylko jedno wejście w postaci dosyć wąskiego mostu, posiada wieże strażnicze. W pobliżu bazy znajduje się niewielki oddział Stalkerów-Ekspertów z frakcji Powinność, którzy wciągają w pułapki żołnierzy Wolności. Planują oni także dokonania szturmu na bazę wojskową.  

W pobliżu Bariery regularnie słychać odgłosy walki, a to za sprawą frakcji Monolit, która atakuje falami umocnione pozycje Wolności. Z reguły ataki sprowadzają się do szturmu ok. 20 żołnierzy Monolitu na całej szerokości przejścia, Bariera jednak zapewnia możliwość efektywnej obrony, całość może być broniona przez stosunkowo niewielką ilość ludzi, ostrzał prowadzony jest zarówno na całej szerokości linii, a także z różnych pułapów. Bohater może wykonać kilka zleceń pobocznym w tym regionie, a także kilka zadań głównych. Później może ruszyć w stronę Centrum Zony.[3]  

Frakcje (Cień Czarnobyla) Edytuj

  • Wolność — baza wojskowa, Bariera, Wioska Pijawek
  • Stalkerzy — gospodarstwo, wzgórze, Wioska Pijawek
  • Powinność — gospodarstwo, baza wojskowa
  • Najemnicy — obozowisko na drodze na zachodzie, gospodarstwo na zachodzie

Szalony Stalker Edytuj

Wspomniany Bandyta, nazywany Szalonym Stalkerem, ma bardzo ciekawą historię. Przybył On do Magazynów Wojskowych by poszukać artefaktów w wiosce pijawek. Tam jednak zaatakował go Kontroler i Pijawki. Stalkerowi wbrew wszystkiemu udało się uciec, ale atak psioniczny Kontrolera miał negatywny wpływ na jego mózg — fale psioniczne dotarły do opon mózgowych, a następnie spowodowały lekki paraliż i spóźnioną reakcję. Do tego jeszcze dochodzi promieniowanie na bagnie, na którym się znalazł— te czynniki zrobiły z niego częściowo Zombie, jednak zdołał zachować resztki świadomości. Efektem finalnym był mocno ograniczony fizycznie człowiek, świadomy, ale poruszający się bardzo wolno, niczym Zombie. Anarchista o ksywie Maks może zlecić bohaterowi zabicie tego szaleńca i dostarczenie mu jego pendrive, w zamian za to obiecuje oddać pistolet Black Kite lecz w ostateczności daje głównemu bohaterowi Waltera P9m.

Mutanty (Cień Czarnobyla) Edytuj

  • Ślepe Psy — skały na północnym zachodzie,okolice gospodarstwa,okolice bagien koło bazy wojskowej
  • Nibypsy — skały na północnym zachodzie,wioska pijawek
  • Dziki — okolice bagien koło bazy wojskowej
  • Mięsacze — okolice bagien koło bazy wojskowej, okolice gospodarstwa, bariera
  • Pijawki — wioska
  • Kontroler — wioska
  • Nibyolbrzym — ktoś podobno natknął się na tego mutanta w okolicy schowka z Bulldogiem 6

S.T.A.L.K.E.R. - Czyste Niebo Edytuj

W S.T.A.L.K.E.R.: Czyste Niebo Najemnik Szrama musi uwolnić oddział najemników z anomalii Bąbel. Teren ten  jest zamieszkany przez Wojskowych, Zombie i mutanty. Na północy lokacji znajduje się obóz Najemników, w trakcie misji w tym miejscu bohater po raz pierwszy będzie mógł skorzystać z potężnego artefaktu, znanego jako Kompas. Po wykonaniu tego zadania droga do Limańska będzie otwarta.  

Baza Wojskowa zajmowana jest przez oddział Wojskowych, którzy po Wielkiej Emisji zostali tam osaczeni przez dużą grupę Zombie. Wolność wyraźnie zaznacza swoją obecność w regionie broniąc dwóch punktów przejściowych w regionie. Również Powinność obecna jest w tym miejscu, zajmując razem z Najemnikami centralną cześć Magazynów Wojskowych. Bariera natomiast zajmowana jest przez Samotników. [4] 

Frakcje (Czyste Niebo) Edytuj

  • Wolność — Bariera, gospodarstwo, wzgórze w pobliżu wioski, baza wojskowa, obóz na drodze na zachodzie
  • Powinność — obóz na drodze, wzgórze
  • Stalkerzy — gospodarstwo na zachodzie, Bariera
  • Najemnicy — Wioska Pijawek
  • Monolit — zniszczony śmigłowiec, okolice Bariery  
  • Wojskowi — posterunek w Bazie, ocalali z byłego garnizonu armii na Barierze

Mutanty (Czyste Niebo) Edytuj

  • Ślepe Psy — Skały na północnym zachodzie, baza wojskowa, wioska pijawek
  • Nibypsy — Skały na północnym zachodzie, baza wojskowa, okolice bagien koło bazy wojskowej, baza wojskowa
  • Dziki — okolice bagien koło bazy wojskowej, okolice gospodarstwa
  • Pijawki — wioska
  • Snorki — okolice bariery,skały na północnym zachodzie
  • Zombie — baza wojskowa i jeden w chatce obok bazy (Szalony Stalker)

Przypisy Edytuj

  1. http://pl.stalker.wikia.com/wiki/Czerwony_Las
  2. http://pl.stalker.wikia.com/wiki/Dolina_Mroku
  3. http://pl.stalker.wikia.com/wiki/S.T.A.L.K.E.R.:_Cie%C5%84_Czarnobyla

Więcej z Fandomu

Losowa wiki