FANDOM

„Zostawiasz nas? Hura!”
Mitaj to postać występująca w S.T.A.L.K.E.R.: Czyste Niebo i w S.T.A.L.K.E.R.: Zew Prypeci.

Przeszłość Edytuj

Posiada stanowisko sprzedawcy i dostawcy Powinności. Ma zły charakter, jest wredny i nieuprzejmy dla wszystkich, szczególnie dla tych, którzy nie są członkami Powinności. Urodził się w czasach rozwiniętego socjalizmu. Na tej podstawie prawie wszyscy nie są do niego zbyt przyjaźnie nastawieni, ale mimo wszystko wszyscy są zmuszeni korzystać z jego usług. Pomimo okropnych cech charakteru, Mitaj wiernie wykonuje swoje obowiązki. Dzięki niemu Powinność ma doskonały sprzęt, w szczególności broń i kombinezony.

Charakterystyka Edytuj

CNM Czyste Niebo Edytuj

Jest handlarzem Powinności, zyskał niesławną reputację wśród frakcji za swoją nietaktowną postawę wobec wszystkich, nawet członków ze swojej frakcji - co jest oczywiste, ponieważ jest rozdrażniony za każdym razem, gdy Szrama przychodzi z nim porozmawiać. Szrama uważa go za "głupka" i nie miał nic przeciwko, aby skopać mu tyłek. Podczas rozmowy z Majorem Zwiagincewem, on sam uważa go za "miejscowego głupka" i za chwast w ogrodzie. Co więcej, wielu członków Powinności pragnie spuścić mu manto, ale nie mogą gdyż za bicia są kary. Mitaj nagradza również Szramę za pomoc Powinności. Po dołączeniu do frakcji jest nieco bardziej przyjazny, ale jego język wciąż jest ostry.

Mitaj jest jednym z niewielu handlarzy, który sprzedaje Egzoszkielet, i jest on jedynym handlarzem, który sprzedaje karabin maszynowy RP-74 czy wyciszony pistolet PBs1.

ZP Zew Prypeci Edytuj

Powraca w Zewie Prypeci, wydaje się, że opuścił Powinność (albo został wyrzucony przez swój charakter) i dołączył do Samotników. Według Stalkerów, Mitaj był on jednym z pierwszych Stalkerów, którzy dotarli do Stacji Janów i zmodernizowali dworzec kolejowy, aby umożliwić zamieszkanie w nim i wytrzymać emisje.

Podczas pobytu w centrum Zony Mitaj zaprzyjaźnił się z Grizzlym i Torbą, razem szukali łupów i artefaktów, kiedy natknęli się na grupę Bandytów dowodzonych przez Szyszaka, który zażądał od niego, by dał im to, co znalazł. Mitaj odmówił, później wpadł w zasadzkę, gdy był sam i Bandyci zatrzymali go dla okupu, od tego czasu jego dwaj przyjaciele kombinują, jak go uratować. Major Diegtiariow może pomóc Grizzlyemu i Torbie rozwiązać ich spór i uratować Mitaja.

Po uratowaniu z radością dziękuje Majorowi za uratowanie życia.

Mitaj może zostać poproszony, aby udać się do Prypeci z Majorem, ale z szacunkiem odmówi. Wspomina również, że może udać się do domu, aby znaleźć pracę, i że ma dość polowania na artefakty, ale nie może tego zrobić, ponieważ jest zbyt przywiązany do Grizzlyego i Torby.

Ciekawostki Ciekawostki Edytuj

  • W przeciwieństwie do Czystego Nieba, w Zewie Prypeci ma lepsze nastawienie do głównego bohatera.
  • W Czystym Niebie pojawia się błąd, że po dołączeniu do Powinności Mitaj z jakiegoś powodu przestaje sprzedawać sprzęt wysokiej klasy, taki jak RP-74, Egzoszkielet i inne przedmioty.