FANDOM

Most Kolejowy to lokacja w Kordonie, występująca w S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla oraz S.T.A.L.K.E.R.: Czyste Niebo.

Historia Edytuj

Most na tej trasie magistrali kolejowej umożliwiał przejazd pociągów z zachodniej części Zony do wschodniej i dalej poza Zonę. Przed katastrofą w 1986 roku umożliwiał on transport sprzętu, ludzi i towarów drogą kolejową do kilku stacji na terenie dzisiejszej Zony, a także poza nią. W trakcie powstawania Zony w roku 2006 uległ on zawaleniu, zniszczony został również jeden z pociągów wraz z wagonami, które nadal znajdują się tuż obok niego. Położony na wielkim nasypie podzielił Kordon na dwie części. Wzdłuż torów zbudowany jest również płot z drutu kolczastego co powoduje, że przejście pod nasypem jest jedyną drogą w głąb Kordonu i dalej na Wysypisko. W przeszłości miejsce to było przedmiotem rywalizacji wzajemnie zwalczających się grup Stalkerów.

Opis Edytuj

Jest to jedyna droga w głąb Kordonu, skąd można dostać się na Wysypisko oraz dalej w głąb Zony. Powoduje to, że most nabiera znaczenia strategicznego, gdyż można kontrolować kto i kiedy przechodzi z północnej części Kordonu, a najczęściej są to Stalkerzy lub Wojskowi, którzy dopiero co przedostali się do Zony przez jej północne wejście. Takie miejsca zawsze są przedmiotem rywalizacji różnych frakcji, w Kordonie tuż pod mostem swój posterunek założyli najpierw Samotnicy, a następnie Wojskowi. Często dochodziło do walk pomiędzy tymi frakcjami, niekiedy dochodziło do aktów korupcji, szczególnie dotyczy to żołnierzy armii Ukraińskiej, którzy przepuszczali Stalkerów jeśli co płacili haracz za przejście.

Występowanie Edytuj

S.T.A.L.K.E.R. - Czyste Niebo Edytuj

Posterunek zajęty jest przez Samotników, którzy rywalizują na terenie Kordonu z Wojskowymi. Przepuszczają oni jednak bez problemu wszystkich podróżników i zbieraczy. W okolicy znajduje się gospodarstwo oraz stacja pojazdów, zajęte przez Wojskowych, a także Neutralna Baza po drugiej stronie, rezydują w niej Samotnicy.

S.T.A.L.K.E.R. - Cień Czarnobyla Edytuj

W pierwszej części serii pod nasypem swój posterunek założył oddział żołnierzy Majora Kuzniecowa[1]. Za opłatą 500RU przepuszczają oni podróżników w głąb Kordonu. Bez zapłacenia łapówki żołnierze nie zezwalają na przejście pod nasypem, w przypadku nie zastosowania się do ich poleceń otwierają oni ogień.

Ciekawostki Edytuj

  • W S.T.A.L.K.E.R.: Czyste Niebo nad nasypem znajduje się anomalia przestrzenna, która przenosi bohatera do tunelu na zachodzie tunelu, gdzie znajduje się ciało żołnierza, którego PDA jest przedmiotem zadania, zlecanego przez Wojskowego, ukrywającego się pod mostem w Kordonie.

Przypisy Edytuj

  1. http://pl.stalker.wikia.com/wiki/Major_Kuzniecow

Więcej z Fandomu

Losowa wiki