FANDOM

Mutanty to występujące w Zonie zwierzęta zmienione na skutek eksperymentów naukowych lub promieniowania radioaktywnego oraz psionicznego. Pod wpływem mutacji genetycznych zwierzęta oraz ludzie przechodzą drastyczne transformacje, począwszy od kształtów oraz sylwetki na zdolnościach psychokinetycznych kończąc.

Kategorie Mutantów
Humanoidy Zwierzęta Niesklasyfikowane Wycięte

Informacje ogólne Edytuj

Istnieje podział mutantów na określone kategorie i rodzaje, niektóre z nich są humanoidami co pozwala przypuszczać, że przed przemianom byli ludźmi, inne ewidentnie przypominają zwierzęta, jednak niekiedy bardzo trudno jest określić od jakiego konkretnie zwierzęcia pochodzi określony mutant.

Każdy z mutantów ma swoje charakterystyczne cechy oraz zdolności. W niektórych przypadkach mutacje genetyczne zmieniły pierwowzór w tak dużym stopniu, że nie są one kwalifikowane do jakiejkolwiek kategorii gdyż po prostu nie sposób ustalić czym były wcześniej.

Badaniem mutacji oraz samych mutantów w Zonie zajmują się naukowcy, którzy próbują ustalać przyczyny i skutki mutacji oraz ewentualne możliwości ich odwrócenia. Nie da się jednak ukryć, że sami naukowcy stoją za powstaniem niektórych, w tym kilku najgroźniejszych, mutantów.

Badania prowadzone w podziemnych kompleksach badawczych miały na celu stworzenie super-żołnierzy lub ulepszania ludzi pod kątem fizycznym oraz psychologicznym. Dążono min. do zwiększania siły, szybkości czy inteligencji, niekiedy udawało się połączyć wszystkie te cechy w jednym obiekcie badawczym, jednak zawsze kosztem drastycznie zwiększonej agresji oraz zaniku odruchów ludzkich.

Galeria Edytuj

Humanoidy Edytuj

Zwierzęta Edytuj

Niesklasyfikowane Edytuj

Mutanty wycięte z gry Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki