FANDOM

Niebieskie mundury otoczyły go, wiedział, że nie ma dokąd uciec. Kule świstały coraz bliżej i bliżej, w miarę jak grupa zbliżała się do niego, niczym wataha wilków. Mieli nadzieję posłać jeszcze kilka pocisków, zanim w końcu jeden przebije jego ciało. Podnosząc wzrok mężczyzna spojrzał w kierunku lidera tajemniczej grupy, z jego ust dało się wyczytać nieśmiałe pytanie - "dlaczego?", odpowiedź przywódcy grupy była szybka, chłodna i bez emocji - "to nasza praca". Po ostatnim słowie jedyny dźwięk jaki dało się usłyszeć to stłumiony strzał pistoletu i ostatnie tchnienie martwego mężczyzny.

- Zasłyszane opowieści, folklor Zony.

Najemnicy to frakcja występująca we wszystkich częściach serii S.T.A.L.K.E.R.

Najemnicy
Najemnicy Herb

Herb frakcji Najemników

Gra
Godło
  • NG
Założyciel
  • Nieznany
Lider

Najemnicy działają w autonomicznych grupach, nie mają jednego, stałego lidera dla całej frakcji, tylko dowódców poszczególnych grup.

Ważni członkowie
  1. Najemnicy Szrama
  2. Najemnicy Czarny
  3. Najemnicy Szakal
  4. Najemnicy Hog
  5. Najemnicy Leszy
  6. Najemnicy Ara
  7. Najemnicy Wilczarz
  8. Najemnicy Hook
  9. Najemnicy Barchuk
Siedziba
Lokalizacja

S.T.A.L.K.E.R. - Cień Czarnobyla

S.T.A.L.K.E.R. -Czyste Niebo

S.T.A.L.K.E.R. -Zew Prypeci

Wrogowie

Z założenia Najemnicy nie mają stałych wrogów i przyjaciół, stałe są tylko interesy Najemników, więc wszystko zależy od zlecenia.

Przyjaciele
  • N/D
Neutralni
Źródło

CharakterystykaEdytuj

Są to prywatne organizacje militarne, wynajęte przez podmioty z zewnątrz do zlikwidowania danego celu lub zdobycia informacji i artefaktów. Świetnie wyposażeni i wyszkoleni profesjonaliści, stanowią jedną z sił militarnych przebywających w Zonie. Nie wiadomo dokładnie kto jest zleceniodawcą poszczególnych zadań Najemników, gdyż tego typu informacje są objęte najściślejszą tajemnicą.

To jedna z najbardziej tajemniczych frakcji w Zonie, niektórzy nawet nie wierzą w jej istnienie. Są tacy, którzy regularnie korzystają z usług Najemników, ponieważ uchodzą oni za prawdziwych profesjonalistów, którzy mogą szybko zlikwidować dowolnego Stalkera, a nawet całe grupy Stalkerów. Usługi Najemników nie są jednak tanie, żądają oni drakońskich sum pieniędzy lub artefaktów jako zapłaty. Lokalizacja ich bazy jest nieznana, to informacja objęta ścisłą tajemnicą, można natomiast przypuszczać, że znajduje się ona gdzieś głęboko w Zonie.

- PDA S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla.

Formacje Najemników składają się z byłych wojskowych i członków oddziałów specjalnych, jednostek partyzanckich, ruchów oporu, a nawet ex-terrorystów. Wszyscy żołnierze zatrudnieni we frakcji wyróżniają się umiejętnościami najwyższych lotów, profesjonalizmem oraz znakomitym wyposażeniem. Najemnicy znani są ze stosowania zaawansowanych taktyk i strategii bojowych, dzięki którym są niezwykle skuteczni i efektywni, warto jednak zauważyć, że ich wiedza na temat Zony nie dorównuje wiedzy Stalkerów.

Zleceniodawcami Najemników są prawdopodobnie najbogatsze korporacje, rządy oraz osoby prywatne, pragnące osiągnąć różnego rodzaju korzyści, zdobywając cenne artefakty i informacje. Poszczególne grupy Najemników nie przedstawiają żadnego etosu żołnierskiego ani kodeksu moralnego, według którego postępują, w tej kwestii każda grupa postępuje wedle uznania. Mają również wolną rękę co do metod realizacji zlecenia, zdarzały się przypadki kiedy Najemnicy wymieniali informacje i artefakty lub rozpoczynali negocjacje z innymi grupami w Zonie.

Stalkerzy z reguły boją się jednak nawet porozmawiać z Najemnikami, w obawie, że mogą zostać zlikwidowani. Frakcja Najemników budzi strach i respekt w Zonie, nie jest ona jednak zbyt popularna z uwagi na swoją reputację i metody. Struktury władzy we frakcji Najemników prawdopodobnie są zdecentralizowane, wszystkie grupy wchodzące w skład frakcji są od siebie niezależne i całkowicie autonomiczne. Łączy je jednak przynależność do tej samej jednostki zatem nie wchodzą sobie w drogę[1].

Obszar operacyjnyEdytuj

S.T.A.L.K.E.R. - Cień Czarnobyla Edytuj

Najemnicy działają głównie w Magazynach Wojskowych, Prypeci oraz Dziczy. W wiadomości, którą można znaleźć w grze jest informacja, że jedna z grup Najemników nawiązała współpracę z Bandytami, z powodu ogromnych profitów, jakie ta współpraca może przynieść. Jednym z elementów współpracy miało być pojmanie i zdobycie informacji profesora Krugłowa, przez grupę Wilczarza, misja ta zakończyła się jednak niepowodzeniem i śmiercią całego oddziału Najemników za sprawą Striełoka, który zlikwidował żołnierzy i odeskortował bezpiecznie naukowca nad Jantar.

S.T.A.L.K.E.R. - Czyste Niebo Edytuj

Niebieskie mundury otoczyły go, wiedział, że nie ma dokąd uciec. Kule świstały coraz bliżej i bliżej, w miarę jak grupa zbliżała się do niego, niczym wataha wilków. Mieli nadzieję posłać jeszcze kilka pocisków, zanim w końcu jeden przebije jego ciało. Podnosząc wzrok mężczyzna spojrzał w kierunku lidera tajemniczej grupy, z jego ust dało się wyczytać nieśmiałe pytanie - "dlaczego?", odpowiedź przywódcy grupy była szybka, chłodna i bez emocji - "to nasza praca". Po ostatnim słowie jedyny dźwięk jaki dało się usłyszeć to stłumiony strzał pistoletu i ostatnie tchnienie martwego mężczyzny

W drugiej części serii, główny bohater Najemnik Szrama przeprowadzał naukowców przez bagna, co było dla niego dosyć intratnym źródłem dochodu. Po wielkiej emisji natomiast pracował dla Czystego Nieba. W tej części Najemnicy uchodzą raczej za neutralną frakcję, realizującą zlecenia w głębszych obszarach Zony, opierających się na szukaniu informacji oraz artefaktów.

Pierwszy raz bohater napotyka na Najemników w Dolinie Mroku, gdzie likwidują oni Stalkerów z Wolności, precyzyjnymi, nocnymi atakami na ich posterunki. Nie jest jasne na czyje zlecenie pracowali, zadali jednak anarchistom poważne straty. Lingow zleca bohaterowi zawalenie przejścia, którym Najemnicy dostają się do Doliny Mroku, aby zażegnać konflikt.

Poza tym Najemnicy pojawiają się także w Limańsku, pomagając bohaterowi i Czystemu Niebu przeprawić się przez rzekę mostem. Dochodzi tam do ostrych starć z Bandytami, którzy zajęli zachodni brzeg rzeki i podnieśli most. Zadaniem Najemników było opuścić most i zlikwidować wrogów, główny protagonista, Najemnik Szrama miał osłaniać kolegów po fachu do czasu aż spełnią oni swoje zadanie.

S.T.A.L.K.E.R. - Zew Prypeci Edytuj

W trzeciej części Najemnicy są bardzo aktywni, trzy grupy Najemników operują w Zonie. Dwie z nich zajmują posterunki blokujące drogę do Janowa, trzeci zespół został wynajęty do ochrony bunkra Ekologów. Nawiązując do PDA Najemników, ich dowódcą jest Szakal, mają oni za zadanie zdobycie dokumentacji dotyczącej incydentu, który miał miejsce w Laboratorium X-8, jeszcze przed powstaniem Zony w roku 2006. Aby ten cel osiągnąć, spółpracują oni z grupą (prawdopodobnie przekupionych) Ekologów pod dowództwem Serbina. Główny bohater musi zlikwidować naukowca oraz lidera Najemników - Szakala w ramach zadania Jeden Strzał.

Pozostałe grupy Najemników były rozlokowane niedaleko Prypeci, w oczekiwaniu aż ktoś znajdzie drogę do miasta, gdzie znajdowało się Laboratorium X-8. Również w Zatonie znajduje się jedna grupa najemników w Zakładzie Oczyszczania Utylizacji Odpadów. Dają oni ostrzeżenia każdemu zbliżającemu się intruzowi, w przypadku zignorowania ostrzeżenia, przystępują do likwidacji zagrożenia.

Stosunek do innych frakcjiEdytuj

WrogowieEdytuj

PrzyjacieleEdytuj

  • N/D

NeutralniEdytuj

WyposażenieEdytuj

Broń Edytuj

Kombinezony Edytuj

CiekawostkiEdytuj

  • Początkowo twórcy mieli w planach umiejscowienie głównej siedziby Najemników w Martwym Mieście, ostatecznie jednak lokację wycięto.
  • W Stalker Zew Prypeci podczas epilogu jest informacja, że wojsko ma sporo problemów z Najemnikami.

PrzypisyEdytuj

  1. http://stalker.wikia.com/wiki/Mercenaries
Główne Frakcje
SCS Mercs
Najemnicy

Więcej z Fandomu

Losowa wiki